همه غافلگیر می‌شویم

سازمان غافلگیری

خبری که همه از صبح منتظر شنیدن آن بودند، اما مسوول کمیته مسابقات نهاد مربوطه، تمامی عوامل برگزاری، کادرفنی و بازیکنان دو تیم و خبرنگاران را منتظر نگه داشت تا ورزشگاه دستگردی با برودت هوا کاملا غیر قابل رویت شود. همان‌طور که اشاره شد، از مدت‌ها قبل مشخص بود که تهران یکشنبه کاملا برفی‌ای را تجربه خواهد کرد، اما حوالی ساعت ۱۱ بود که سهیل مهدی در خصوص احتمال لغو بازی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: «هنوز تصمیمی در این مورد نمی‌توانیم بگیریم. باید تا ساعت ۱۲ صبر کنیم و استعلامات جدید را بگیریم. فعلا بارش را حداقل تا ظهر داریم. برای ظهر به بعد باید مسجل شود. چون زمین کاور شده مشکلی بابت زمین نداریم، اما بحث نزولات آسمانی است. اگر بارش برف و باران به صورتی باشد که شرایط برگزاری را مختل کند، باید صبر کنیم.»

صبر دوستان تا ساعت ۱۲:۴۰ ادامه‌دار بود و بعد به این نتیجه رسیدند که بهتر است این بازی برگزار نشود. درباره کیفیت زمین چمن که سهیل مهدی درباره عدم مشکل آن هم گفت، ویدئوهای منتشر شده نشان می‌دهد که مانند تمامی استادیوم‌های دیگر کشور ورزشگاه دستگردی هم با تکنولوژی پلاستیک، کاور می‌شود و برای استحکام بیشتر هم روی سطح آن از تایرهای بزرگ خودرو استفاده می‌شود تا باد کاور را از زمین جدا نکند! این درحالی است که ورزشگاه دستگردی در حالت عادی هم از چمن به‌شدت بی‌کیفیتی برخوردار بوده و قطعا در این هوا برگزاری بازی در این زمین کار آسانی نخواهد بود.

هرچه بود، حالا برف یک بار دیگر نشان داد که علاوه بر اینکه یک موهبت الهی محسوب می‌شود، در کشور ما اساسا کارکرد غافلگیرکنندگی دارد و می‌توان تمام کم‌کاری‌ها و عدم پیش‌بینی را به گردن آن انداخت. وقتی نهادهایی مثل شهرداری و ستاد مدیریت بحران که باید در هنگام برودت کاملا آماده باشند و شرایط را از قبل بسنجند، ولی سورپرایز می‌شوند، از سازمان لیگ انتظار نمی‌رود که حداقل هوا را پیش‌بینی کند و وقتی برف سنگین را دید، منتظر کولاک نماند. حالا لیگ برتر مانده و جدال دو تیمی که دیروز قرار بود به مصاف یکدیگر بروند، اما بازی‌شان به امروز موکول شد و بعد‌از‌ظهر روز گذشته دربه‌در دنبال زمین تمرین بودند.