من فقط قهرمانی می‌خواهم!
دنیای اقتصاد : سرانجام مسابقات لیگ بیست‌وسوم فوتبال ایران آغاز شد و تیم‌های مختلف در روزهای پایانی هفته گذشته به مصاف هم رفتند. در مجموع بازی‌های بدی نبود و برای هفته اول لیگ که طبیعتا کرختی تعطیلات را همراه دارد، بیش از حد انتظار به نظر می‌رسید. پنج چهره خاص از این هفته را انتخاب کرده‌ایم که مرور شرایط آنها خالی از لطف نیست.

ژوزه مورایس: بدون شک بهترین فوتبال هفته اول را سپاهان بازی کرد. تیم پرستاره ژوزه مورایس یکی از سخت‌ترین مسابقات فصلش را راحت‌تر از حد انتظار برد. مصاف با تراکتور در همان هفته اول می‌توانست یک چالش جدی برای سپاهان باشد، اما طلایی‌پوشان با ارائه نمایشی کاملا برتر، ۳بریک حریف را شکست دادند. مورایس مربی امتحان پس داده‌ای است که شاید فصل گذشته هم می‌توانست قهرمانی در لیگ برتر را جشن بگیرد، اما مقهور نمایش درخشان سرخ‌ها در هفته‌های پایانی شد. او امسال به کمتر از قهرمانی رضایت نخواهد داد، مخصوصا که هم بازیکنان باکیفیت در اختیار دارد و هم منابع مالی چشمگیر که هرگز اجازه نمی‌دهد آب توی دل عوامل باشگاه تکان بخورد.

جواد نکونام: او هم از برندگان بزرگ هفته بود. استقلال آن‌قدر پیش‌فصل بد و نگران‌کننده‌ای داشت که همه از شروع فاجعه‌بار تیم در لیگ بیست‌وسوم می‌ترسیدند، اما آنچه در عمل اتفاق افتاد کاملا متفاوت بود. استقلال در روزی که از فرصت‌هایش حداکثر استفاده را کرد، ۳ گل به صنعت نفت زد؛ آن هم در گرمای شدید آبادان که کار را دشوار کرده بود. مهره‌چینی خوب نکونام در این بازی از نکات قابل توجه مسابقه بود، مخصوصا که تیم او حتی با وجود جلو افتادن از رقیب هم عقب نکشید. این برد قاطعانه، امیدها را در اردوگاه استقلال احیا کرد.

ابوالفضل جلالی:  شاید بهترین بازیکن استقلال در آبادان بود. روی یک گل اثر گذاشت، یک گل دیگر را ساخت و یک بار هم دروازه تیمش را به شکلی معجزه‌آسا نجات داد. اهمیت کار جلالی در این است که او فصل گذشته از سوی ریکاردو ساپینتو دیده نمی‌شد و حتی حضور در جام‌جهانی هم کمکی به تغییر وضعیت این بازیکن نکرد. جلالی در چنین فضایی تا مرز جدایی از جمع آبی‌پوشان پیش رفت، اما در نهایت با کوچ ساپینتو در استقلال ماندگار شد و حالا حتما نکونام از این بابت خوشحال است.

حسین پورحمیدی: دومین دروازه‌بان برتر فصل گذشته که تا روز آخر با علیرضا بیرانوند بر سر فتح دستکش طلایی رقابت داشت، امسال با کلی سروصدا از آلومینیوم اراک به تراکتور برگشت. او اما در نخستین نبرد فصل جدید اصلا تجربه موفقی نداشت. پورحمیدی سه گل از سپاهان دریافت کرد که گل سوم جزو بدترین گل‌هایی است که یک دروازه‌بان می‌تواند بخورد.

علیرضا منصوریان: مارینوس اوزونیدیس یونانی شروعی خیره‌کننده روی نیمکت گل‌گهر داشت و با سه گل فولاد را برد، اما اجازه بدهید به‌طور ویژه به منصوریان اشاره کنیم که با فولاد مسن‌ترین تیم لیگ را در اختیار دارد و در آغاز فصل چنین نتیجه ضعیفی می‌گیرد. او در اهواز به‌شدت تحت فشار است و با چنین نتایجی ممکن است خیلی زود جایگاهش را از دست بدهد.