تاریخ انتشار : دوشنبه 1 اسفند 1401 - 23:50
کد خبر : 124404

مسمومیت ۲۵ دانش آموز دیگر قمی/تقویت احتمال اقدامات عمدی

مسمومیت ۲۵ دانش آموز دیگر قمی/تقویت احتمال اقدامات عمدی

آرمان شرق-گروه سیاست:امروز ۲۵ دانش آموز قمی از پنج مدرسه راهی مراکز درمانی شدند در پی وقوع چندین مورد مسمومیت در مدارس قم و نگرانی های به وجود آمده در این خصوص حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم را مامور به پیگیری ویژه و برخورد قاطع با مقصرین احتمالی کرد.

مسمومیت ۲۵ دانش آموز دیگر قمی/تقویت احتمال اقدامات عمدی

فارس: امروز ۲۵ دانش آموز قمی از پنج مدرسه راهی مراکز درمانی شدند که در همان ساعات اولیه ۱۸ نفر ترخیص شده و در حال حاضر نیز ۷ دانش آموز در بیمارستان تحت نظر هستند که حال عمومی آنها خوب است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی قم، امروز دوشنبه یکم اسفند، ۲۵ دانش آموز از پنج مدرسه در قم، در مراکز درمانی پذیرش شدند که درهمان ساعات اولیه ۱۸ نفر ترخیص شدند.

در حال حاضر ۷ دانش آموز در بیمارستان تحت نظر هستند که حال عمومی آنها خوب است.

تیم اورژانس و درمان در راستای کمک به دانش آموزان تلاش کرده و تا چند ساعت آینده، دانش آموزان ترخیص خواهند شد.

این چندمین باری است که در استان قم شاهد وقوع حوادث مبهم در مدارس و انتقال دانش‌آموزان به بیمارستان هستیم و مخاطبان خبرگزاری فارس در قم نیز با ثبت پویشی با عنوان «علت مسمومیت دانش آموزان قم چیست؟» پرسش خود را از مسئولان مربوطه اعلام کرده‌اند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برای مشخص شدن علل این حوادث، حکم ویژه‌ای را برای معاونت درمان این وزارتخانه ابلاغ کرده و این موضوع در سطح ملی درحال دنبال شدن است.

مجید محبی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم در مورد برگزاری جلسه تیم وزارت بهداشت در شب گذشته گفت: در این جلسه به نتایج جدیدی دست پیدا نکردیم. قرار بود اگر نتایج جدیدی در این جلسه حاصل شود، اطلاع‌رسانی عمومی انجام داده تا از نگرانی‌های والدین دانش‌آموزان کاسته شود اما وزارت بهداشت که در حال پیگیری مسمومیت دانش آموزان قمی است، به هیچ نتیجه‌‌ای دست پیدا نکرده و مورد مشکوکی در هیچ‌کدام از آزمایشات دانش‌آموزان مشاهده نکرده است.

وی گفت: ارگان‌های مختلفی پیگیر وضعیت مسمومیت دانش‌آموزان در قم هستند. بهترین تیم متخصصان و بهترین مراکز درمانی و آزمایشگاهی و همچنین پدافند عامل برای بررسی و شفافیت این موضوع بسیج شدند تا هرچه‌ سریع‌تر علت این مسمومیت‌های سریالی مشخص شود.

امروز نیز حجت‌الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور با ارسال پیامی به دادستان قم تاکید کرد: اخبار واصله از یک جریان نگران کننده نوعی مسمومیت در بعضی از مراکز آموزشی قم نشان از احتمال اقدامات مجرمانه عمدی دارد که قابل توجه و پیگیری دقیق است.

دادستان کل کشور، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم را مامور به پیگیری ویژه و برخورد قاطع با مقصرین احتمالی کرد.

منتظری ​دادستان کل کشور در پیامی به دادستان عمومی و انقلاب قم تاکید کرد: اخبار واصله از یک جریان نگران کننده نوعی مسمومیت در بعضی از مراکز آموزشی قم نشان از احتمال اقدامات مجرمانه عمدی دارد.

به گزارش جماران به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، در پی وقوع چندین مورد مسمومیت در مدارس قم و نگرانی های به وجود آمده در این خصوص حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم را مامور به پیگیری ویژه و برخورد قاطع با مقصرین احتمالی کرد.

متن پیام دادستان کل کشور به دادستان قم به این شرح است:

بسمه تعالی

حجت الاسلام جناب آقای غریب دادستان محترم عمومی و انقلاب قم

سلام علیکم؛

اخبار واصله از یک جریان نگران کننده نوعی مسمومیت در بعضی از مراکز آموزشی قم نشان از احتمال اقدامات مجرمانه عمدی دارد که قابل توجه و پیگیری دقیق می‌باشد.

اگرچه مسئولین محترم آموزشی و بهداشتی و اطلاعاتی در تعقیب قضیه هستند لکن ضروری است جنابعالی نیز از جایگاه مدعی العمومی با اهتمام بیشتر و سرعت و دقت موضوع را تحت پیگرد قانونی قرار داده و ضمن همکاری لازم با مسئولین ذیربط به ریشه یابی و کشف واقعه پرداخته تا هرچه زودتر نگرانی‌های شهروندان محترم و اولیاء دانش آموزان عزیز برطرف و چنانچه کسانی در این امر قصور و یا تقصیر داشته و یا توطئه ای در کار بوده برخورد قاطع و قانونی انجام دهید و نتیجه را گزارش فرمائید.

محمد جعفر منتظری

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.