تاریخ انتشار : پنجشنبه 2 آذر 1402 - 18:56
کد خبر : 143545

قطر: توافق آتش‌بس در غزه از ساعت ۷ صبح جمعه اجرا می‌شود

قطر: توافق آتش‌بس در غزه از ساعت ۷ صبح جمعه اجرا می‌شود

آرمان شرق-گروه بین الملل:وزارت خارجه قطر اعلام کرد توافق آتش‌بس موقت در غزه میان اسرائیل و مقاومت فلسطین و همچنین تبادل اسرا از ساعت هفت صبح روز جمعه به وقت محلی اجرا می‌شود.

قطر: توافق آتش‌بس در غزه از ساعت ۷ صبح جمعه اجرا می‌شود

وزارت خارجه قطر اعلام کرد توافق آتش‌بس موقت در غزه میان اسرائیل و مقاومت فلسطین و همچنین تبادل اسرا از ساعت هفت صبح روز جمعه به وقت محلی اجرا می‌شود.

به گزارش «انتخاب»، پس از وقفه یک روزه در اجرای توافق آتش‌بس و تبادل اسرا میان اسرائیل و مقاومت فلسطین، سخنگوی وزارت امور خارجه قطر امروز (پنجشنبه) اعلام کرد این توافق از ساعت هفت فردا (جمعه) به وقت محلی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

بامداد چهارشنبه، اسرائیل و حماس بر سر آتش‌بس و تبادل اسرا پس از پذیرش شروط مقاومت توسط تل‌آویو به توافق رسیدند و قرار بود این توافق امروز اجرا شود اما شامگاه چهارشنبه «تزاخی هانگبی» رئیس شورای امنیت داخلی اسرائیل در بیانیه‌ای از تاخیر در آن خبر داد و گفت توافق تا قبل از روز جمعه اجرا نمی‌شود.

«ماجد الانصاری» سخنگوی دستگاه دیپلماسی قطر درباره اجرای توافق تأکید کرد که تماس‌ها با تمامی طرف‌ها و واسطه‌ها به پایان رسید و لیست اسامی افرادی که قرار است آزاد شوند، دریافت شد.

مقام قطری با بیان اینکه طی چهار روز ۵۰ اسیر در غزه آزاد خواهند شد، افزود: اولین گروه از اسرای غیرنظامی ساعت چهار عصر جمعه تحویل گرفته خواهد شد.

الانصاری همچنین خبر داد اولین گروه از اسرای غیرنظامی که قرار است آزاد شوند، شامل ۱۳ زن و کودک است.

سخنگوی وزارت امور خارجه قطر گفت: صلیب سرخ و هلال‌احمر بخش کاملی از عملیات تحویل اسرا خواهند بود.

مقام قطری همچنین ابراز امیدواری کرد «این آتش‌بس موقت انسانی سرآغاز عملیاتی بزرگ‌تر برای تحقق آتش‌بس دائمی و صلح دائمی باشد».

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.