تاریخ انتشار : دوشنبه 15 آبان 1402 - 9:59
کد خبر : 142295

عمری-زاهدی مثل زوج قایدی-دیاباته!

عمری-زاهدی مثل زوج قایدی-دیاباته!

آرمان شرق-گروه ورزش:محمد عمری هم باید بگویم که او خیلی خوب به عمق می‌زند و از قدرت فنی بالایی برخوردار است بازیکنی که روی زمین عالی کار می‌کند و به نظرم می‌تواند با شهاب زوج خیلی خوبی را بسازد و مکمل خوبی برای مهاجم پرسپولیس باشد. دقیقاً مثل زوج قایدی و شیخ دیاباته که یک فصل در استقلال واقعاً خیلی خوب کار کردند و عالی برای هم گل می‌ساختند و گل می‌زدند.

عمری-زاهدی مثل زوج قایدی-دیاباته!

زوج خط حمله پرسپولیس مثل زوج قایدی - دیاباته است!

اشپیتیم آرفی در خصوص عملکرد پرسپولیس در هفته‌های اخیر صحبت کرد.

ایمان گودرزی: پرسپولیس چند هفته‌ای است که صدر جدول را از دست داده و پایین‌تر از استقلال قرار دارد. آن‌ها هفته قبل فرصت داشتند تا با پیروزی مقابل نفت آبادان بار دیگر صدرنشین شوند ولی گل به خودی دانیال اسماعیلی‌فر باعث شد مقابل نفت آبادان متوقف شوند. اشپیتیم آرفی یکی از گلزنان خارجی پرسپولیس معتقد است با وجود عقب افتادن امتیازی پرسپولیس نسبت به رقیب در اوایل لیگ نباید نگاه بدبینانه و ناامیدانه‌ای نسبت به پرسپولیس داشت.

مهاجم اسبق پرسپولیس همچنین در رابطه با نبیل هم نگاه مثبتی دارد و معتقد است که به این بازیکن هم باید مانند شهاب زمان داد. قبل از بازی پرسپولیس مقابل صنعت نفت گفت‌وگویی با آرفی داشتیم که او در آن گفت‌وگو گفته بود برای پرسپولیس گولسیانی و عمری گل می‌زنند که همینطور هم شد. بحث در خصوص مهاجمان و پیش‌بینی دقیق مهاجم اسبق پرسپولیس موجب شد تا با او گفت و گویی دوباره داشته باشیم.

اول از ال‌کلاسیکو شروع کنیم چون می‌دانیم خیلی در پایان آن دیدار حرص خوردی؟
من فکر می‌کنم رئال واقعاً شانس آورد و به نوعی از دست بارسا فرار کرد چون بیشتر زمان بازی مالکیت دست بارسا بود و جدا از گلی هم که زد دو بار هم توپ را به تیرک دروازه رئال کوبید که از بدشانسی ژاوی و شاگردانش آن توپ‌ها تبدیل به گل نشد. من بارسایی هستم و فوتبال این تیم را واقعاً دوست دارم به همین دلیل خارج از هر گونه تعصب کورکورانه‌ای باید بگویم حق بارسا بود که باید رئال را می‌برد و تیم رئال فقط روی خوش‌شانسی‌ و فرصت طلبی جود بلینگام موفق شد بازی را از بارسایی ببرد که انصافاً تیم برتر میدان بود اما عیب ندارد بالاخره در فوتبال پیش می‌آید که همیشه تیمی که بهتر است به حق خودش نمی‌رسد و یک وقت‌هایی هم غافلگیر می‌شود. اتفاقی که فکر می‌کنم واقعاً این بار برای بارسا رخ داد تیمی که اصلاً مستحق شکست در ال‌کلاسیکو نبود.
اما برخلاف نیمه اول در نیمه دوم رئال بازی را از بارسا گرفت و به بازی مسلط شد.
بله نیمه دوم رئال بهتر شد و چند موقعیت هم خلق کرد اما انصافاً اگر کل بازی را در نظر بگیرید و موقعیت‌های خطرناک را هم محسوب کنید حق بارسا بود که باید برنده ال‌کلاسیکو می‌شد اما حیف که نشد.
از بازی ال‌کلاسیکو دور شویم. چرا یحیی برخلاف مصاحبه قبل از بازیش از نبیل در ترکیب ثابت استفاده کرد.
در مورد نبیل به منتقدان حق می‌دهم چون همه دیدند که خیلی آماده نبود اما در خصوص مسائل فنی دیگر حتماً باید فلسفه مربی را دانست و از تفکراتش خبر داشت که نسبت به آن اظهارنظر کرد. دیدگاه تماشاگر و بازیکن یک چیز است اما شاید در دید مربی چیزهای دیگری می‌گذرد.
اگر حرف شما درست هم باشد استفاده از دو هافبک دفاعی در بازی خانگی پشت سر سروش و آغاز بازی با روش ۱-۳-۲-۴ شاید هیچ توجیهی نداشته باشد؟
من دوست ندارم در این رابطه اظهارنظر کنم اما نمی‌دانم چرا امید عالیشاه زودتر به زمین نیامد و اصلاً فیکس نبود، بازیکنی که اگر زمان بیشتری در زمین بود خیلی بیشتر می‌توانست به پرسپولیس کمک کند.

زوج خط حمله پرسپولیس مثل زوج قایدی - دیاباته است!
پرسپولیس در دو بازی مقابل ملوان و صنعت نفت آبادان چهار امتیاز از دست داد و صدر را به تیم رقیب داد. این مسأله را ایرادی بزرگ برای پرسپولیس نمی‌دانید؟
من فکر می‌کنم بعد از هشت هفته که بازی‌ها شروع شده خیلی زود است که یک مربی و تیمش را قضاوت کنید چون هنوز حتی یک سوم بازی‌های فصل هم انجام نشده و اتفاقات زیادی در هفته‌های آینده ممکن است رخ دهد. از طرفی من فکر می‌کنم هواداران پرسپولیس یکجورهایی به قهرمانی عادت کرده‌اند به همین دلیل خیلی برایشان سخت است که تیمشان از صدر فاصله بگیرد اما انصافاً توقع‌شان برای قهرمانی خیلی بالا رفته است به همین دلیل در پایان هفته هشتم خیلی زود است تیمشان را قضاوت کنند و در مورد شانس قهرمانی از حالا همه چیز را تمام شده بدانند به همین دلیل باید صبورتر باشند چون هنوز هم تیمشان شانس اول قهرمانی است و به نظرم با تیم‌های سپاهان و استقلال در کورس قهرمانی قرار خواهد داشت. در فوتبال هم اتفاقات زیادی رخ می‌دهد؛ مثلاً تیم بایرن در جام حذفی به یک تیم دسته سومی باخت و حذف شد و لایپزیش قهرمان دوره قبل حذفی هم خیلی زود از گردونه رقابت‌ها کنار رفت. به همین دلیل در فوتبال ممکن است اتفاقات و نتایجی رقم بخورد که کسی فکرش را نمی‌کرد.
فکر می کردید پرسپولیس برد را مقابل تیم ده نفره از دست بدهد؟
پرسپولیس در آن لحظه غافلگیر شد چون فکرش را نمی‌کرد گل بخورد و یکجورهایی بازی را تمام شده دانسته بودند. با این وجود حتماً زمانی که گل دوم را زدند باید از چند فرصت گلزنی دیگرشان بهتر استفاده می‌کردند تا گل‌های بیشتری بزنند و در آخر بازی به آن شکل غافلگیر نشوند. در نیمه دوم هم تمام بازی دست پرسپولیس بود و موقعیت گلزنی هم داشتند اما نمی‌دانم چرا فقط به یک گل بسنده کردند.
برای من خیلی عجیب است که حرفتان در مورد گلزنان بازی صنعت نفت درست از آب درآمد. واقعاً نوستراداموس هستید!
من نوستراداموس نیستم اما با گئورگی گولسیانی رابطه دارم و او را بازیکن خیلی خوبی می‌دانم. بازیکنی که معتقدم هم برای دفاع خیلی خوب است و هم در گلزنی از روی نقطه پنالتی. حتی در ضربات ایستگاهی می‌توان روی او حساب بازکرد. در مورد محمد عمری هم باید بگویم که او خیلی خوب به عمق می‌زند و از قدرت فنی بالایی برخوردار است بازیکنی که روی زمین عالی کار می‌کند و به نظرم می‌تواند با شهاب زوج خیلی خوبی را بسازد و مکمل خوبی برای مهاجم پرسپولیس باشد. دقیقاً مثل زوج قایدی و شیخ دیاباته که یک فصل در استقلال واقعاً خیلی خوب کار کردند و عالی برای هم گل می‌ساختند و گل می‌زدند.
در خصوص بازی پرسپولیس مقابل استقلال تاجیکستان و شانس صعودش با توجه به بازی که مقابل النصر باید بازی کند چه نظری دارید؟
بازی در خانه حریف سخت است. استقلال تاجیکستان در آزادی هم بد بازی نکرد اما در نهایت نتوانست از پس تجربه بالاتر پرسپولیس برآید. با این وجود من نسبت به نتیجه بازی پرسپولیس مقابل النصر خوشبینم چون معتقدم در بازی رفت مقابل این تیم بدشانس بود اما این بار چون خیلی برای بازی برگشت انگیزه دارد حتماً نتیجه خوبی مقابل النصر کسب خواهد کرد و حسی به من می‌گوید که پرسپولیس این بار مقابل النصر نتیجه خوبی می‌گیرد و شانس صعودش را افزایش خواهد داد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.