تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402 - 9:18
کد خبر : 149606

علی دایی: چرا کسی تاج را بازخواست نمی‌کند؟

علی دایی: چرا کسی تاج را بازخواست نمی‌کند؟

آرمان شرق-گروه ورزش:زمانی که می‌بینید ایشان نمی‌تواند فوتبال‌مان را به سوی موفقیت مدیریت کند و نتایج خوبی در زمان مدیریت‌شان نصیب فوتبال ملی ما نمی‌شود، باید به فکر تغییرات باشیم. اینکه در صورت عدم موفقیت تنها در فکر تغییر مربی و کادرفنی باشیم و دکور را عوض کنیم که کار خاصی نکرده‌ایم. این عزل و نصب‌ها بازی با افکارعمومی برای پنهان کردن نقش خودمان در باخت‌هاست. باز هم تاکید می‌کنم که مشکل فوتبال ما مدیریت‌های‌مان است. مدیریت فوتبال ما درست بشود باقی مسائل فوتبال‌مان هم درست می‌شود.

علی دایی: چرا کسی تاج را بازخواست نمی‌کند؟

علی دایی در گفت‌وگویی مفصل پیرامون مسائل جاری فوتبال در کشور صحبت کرده است. دایی در این گفت‌وگو که با تابناک انجام داده، گریزی هم به بحث مدیریت فوتبال و عملکرد مهدی تاج زده که در نوع خود جالب توجه است.
دایی در پاسخ به این سوال که جز نوجوانان در سایر رده‌های ملی ناکام مطلق بودیم، اظهار داشت: درخشش تیم‌ ملی نوجوانان را به پای برنامه‌ریزی اصولی و تشکیلاتی فوتبال‌مان نگذارید. الان چه مدت از بازی‌های نوجوانان می‌گذرد؟ دیدید که در این مدت آنها به حال خود رها شده‌اند. چند دوره قبل بود که نوجوانان در جام‌جهانی ۴ بر صفر آلمان را شکست دادند. محمد شریفی همتراز ارلینگ هالند و چند بازیکن اسمی امروز جهان جزو ۶۰ پدیده آینده فوتبال شد. الان کجاست؟ محمد سلطانی‌مهر، سینا خادم‌پور، ‌الله‌یار صیادمنش و… به کجا رسیدند و بازیکنان آلمان که مغلوب مطلق برابر همین نسل بودند، الان کجا هستند. در سایر رده‌ها با تصمیمات اشتباه و انتخاب کسانی که نتوانستند کمکی به فوتبال پایه بکنند کار را پیش بردیم و ثمره‌اش را هم دیدیم. در جوانان و امید دیدید که چه نتایجی حاصل شد. با این همه استعداد، این نتایج و عملکرد واقعا فاجعه است.  بهترین گلزن تاریخ ایران در مورد نتایج تیم ملی در جام ملت‌ها اظهار داشت: به نظر من با این شرایط نمی‌توانیم از آقای قلعه‌نویی ایراد بگیریم. ایشان تمام سعی خودش را کرد تا تیم ‌ملی در قطر نتیجه دلخواه را کسب کند. مگر مربی‌ هست که بخواهد تیم تحت هدایتش ناکام و بازنده باشد؟ خیر، هیچ مربی دوست ندارد شکست تیمش را ببیند. اما در این میان ما یک مساله مهم را فراموش کرده‌ایم. دایی افزود: مساله مهم فوتبال ما مدیریت آن است. مدیران فوتبال ما یک دوره کوتاه بعد از ناکامی می‌روند و غیب می‌شوند و چند صباح بعد دوباره برمی‌گردیم به حضور همان نفراتی که همیشه شکست خورده‌اند!
برای آقای کی‌روش احترام قائلم، اما ایشان از آسمان نیامد که مربی تیم ‌ملی بشود. مدیریت فوتبال ما با این مربی قرارداد بست. آقای کی‌روش را دوست دارم، اما نتوانست به تیم‌ ملی ما کمک خاصی کند. سه دوره جام‌جهانی و دو دوره جام‌ملت‌های آسیا فرصت کمی نیست، بخشی بزرگ از تاریخچه تیم ملی ایران است؛ چه موفقیتی برای تیم ‌ملی به دست آورد؟ حالا کجاست که باید پاسخگو باشد. متاسفانه مدیران در فوتبال ما می‌روند و یک‌سالی نیستند و بعد دوباره که آب‌ها از آسیاب افتاد، برمی‌گردند. دایی تصریح کرد: قطر با یک تعویض به ‌موقع و کارشناسی شده برای دومین دوره پیاپی قهرمان جام ‌ملت‌ها شد. حرف من این است که در پی ناکامی‌های فوتبال‌مان کسی سراغ مدیریت فوتبال ایران نمی‌رود؟ همه یقه مربی را می‌گیرند! در سیستم باشگاه‌های‌مان هم متاسفانه همین روال را شاهد هستیم! در پی هر ناکامی اولین اتفاقی که رخ می‌دهد، مربی را عوض می‌کنیم. چرا مدیر باشگاهی که نتیجه نگرفته تغییر نمی‌کند؟! چرا بعد از ناکامی در جام‌ ملت‌ها فقط سرمربی باید پاسخگو باشد؟ چرا رییس فدراسیون فوتبال پاسخگو نیست و کسی ایشان را بازخواست نمی‌کند؟! آقای تاج تا الان چند دوره در فدراسیون فوتبال سمت داشته است؟ آیا برای محک زدن توان مدیریت یک نفر کافی نیست؟
دایی گفت: زمانی که می‌بینید ایشان نمی‌تواند فوتبال‌مان را به سوی موفقیت مدیریت کند و نتایج خوبی در زمان مدیریت‌شان نصیب فوتبال ملی ما نمی‌شود، باید به فکر تغییرات باشیم. اینکه در صورت عدم موفقیت تنها در فکر تغییر مربی و کادرفنی باشیم و دکور را عوض کنیم که کار خاصی نکرده‌ایم. این عزل و نصب‌ها بازی با افکارعمومی برای پنهان کردن نقش خودمان در باخت‌هاست. باز هم تاکید می‌کنم که مشکل فوتبال ما مدیریت‌های‌مان است. مدیریت فوتبال ما درست بشود باقی مسائل فوتبال‌مان هم درست می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.