بازی سوم در سه پرده

دیدار اول امروز بین هوادار و آلومینیوم اراک است که از ساعت ۱۹ آغاز می‌شود، نیم ساعت بعد ملوان و فولاد به مصاف هم می‌روند و از ساعت ۲۱ هم شاهد تقابل صنعت نفت آبادان و پیکان خواهیم بود. مهیج‌ترین مصاف هفته اما ساعت ۲۰ در ورزشگاه نقش جهان اصفهان خواهد بود؛ جایی که سپاهان رودرروی استقلال قرار می‌گیرد. حساسیت و جذابیت بالقوه این بازی چنان آشکار است که حرف زدن در مورد آن توضیح واضحات به نظر می‌رسد. با این حال نکات نهفته‌ای در این مسابقه وجود دارد که مرورشان خالی از لطف نیست.

امسال از همین ابتدای فصل یک کورس فشرده برای کسب عنوان قهرمانی شکل گرفته. همه تیم‌ها هم کاملا واقف هستند که امتیازات ابتدای فصل چه اهمیت زیادی دارد. بنابراین هیچ‌کس نمی‌خواهد بلغزد و طبیعتا این قاعده شامل سپاهان و استقلال هم می‌شود هر دو تیم مسابقات را با دو پیروزی آغاز کرده‌اند؛ سپاهان توانسته تراکتور و ذوب‌آهن را شکست بدهد، استقلال هم از سد نفت آبادان و ملوان گذشته است. طبیعتا امروز حداقل یکی از دو تیم امتیاز خواهند داد که این اتفاق ناخوشایندی برای آنهاست. سپاهان به‌شدت هزینه کرده و دنبال این است که امسال بعد از چیزی حدود یک دهه جام قهرمانی را بالای سر ببرد. استقلال هم با وجود همه کم و کاستی‌ها قصد ندارد از قافله مدعیان دور بماند. پس امروز در نقش جهان یک نبرد حساس و حیثیتی داریم.

چهره نکونام برای مورایس بسیار آشناست. سرمربی نامدار سپاهان، فصل گذشته نخستین شکستش را برابر فولاد نکونام تجربه کرد. جواد آن بازی را با فرمول خاص خودش برد؛ دفاع همه‌جانبه و استفاده از تک موقعیت‌ها. در دقایق پایانی اشتباه مدافعان سپاهان کافی بود تا آیاندا پاتوسی، قاتل آشنای سپاهان تنها گل بازی را به ثمر برساند. وقتی سپاهان در پایان یک فصل نزدیک جام را به پرسپولیس باخت، ارزش این امتیازات از دست رفته بیش از پیش مشخص شد. بنابراین مورایس باید از نکونام بترسد. او این پتانسیل را دارد که امروز هم با استقلال کم‌بضاعت‌تر، همان بلا را سر سپاهان بیاورد.

از این سو اما دیدار امروز برای سپاهان هم پایان قرعه سختی است که زردپوشان در ابتدای فصل با آن مواجه شدند. سه بازی آغازین طلایی‌پوشان در لیگ بیست‌وسوم مقابل تراکتور، ذوب‌آهن و استقلال بوده است. اهمیت بازی دوم به شهرآورد بودن آن و حساسیت‌هایی است که غالبا دربی‌ها دارند. سپاهان هر دو مسابقه را برد و از قضا تیم بسیار شایسته‌ای هم نشان داد. آنها اگر استقلال را هم ببرند، بخشی از دشوارترین مسابقات فصل‌شان را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و جایگاه‌شان را به عنوان مدعی اول کسب عنوان قهرمانی تثبیت کرده‌اند. بنابراین روز، روز بزرگ و مهمی برای تیم مورایس است.