تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دی 1400 - 7:34
کد خبر : 87799

سوال مهم مردم: غذایی که می‌خوریم هم شبیه صادراتی‌ها مشکل دارد؟

سوال مهم مردم: غذایی که می‌خوریم هم شبیه صادراتی‌ها مشکل دارد؟

آرمان شرق-تنها فایده عودت شرم‌آور محصولات صادراتی کشاورزی ایران، شاید این باشد که نشان داد چه سمومی را سال‌هاست مصرف می‌کنیم و تا چه اندازه نهادهای نظارتی و بهداشتی کشور حالت مترسک دارند. مجلس اگر مجلس باشد، به جای نگرانی از درمان زنان توسط پزشک‌ مرد، باید نگران تاراج سلامت ایرانیان باشد.

این روزها حواشی برگشت خوردن مواد غذایی صادراتی، بحث مهم مردم در فضای مجازی شده است.

به گزارش تازه نیوز، بعد از عودت محصولات کشاورزی از روسیه و ترکمنستان و عراق…یک موضوع مهم به دغدغه این روزهای افکار عمومی تبدیل شده است؟ محمد فاضلی، جامعه‌شناس و فعال توئیتری در حساب توئیتر خود نوشت: هیچ مقام دولتی نمی‌خواهد گزارش روشنی از علت برگشت‌خوردن محصولات کشاورزی ایران از کشورهای دیگر بدهد؟ غذایی که مردم مصرف می‌کنند هم به اندازه محصولات برگشت‌خورده حاوی مواد مضر است؟ اداره غذا و دارو، وزارت کشاورزی، سازمان استاندارد کدام‌یک باید گزارش بدهند؟ علت این وضع چیست؟

محمد فاضلی

محمد درویش، پژوهشگر و فعال محیط‌زیست هم در توئیتی نوشت: تنها فایده عودت شرم‌آور محصولات صادراتی کشاورزی ایران، شاید این باشد که نشان داد چه سمومی را سال‌هاست مصرف می‌کنیم و تا چه اندازه نهادهای نظارتی و بهداشتی کشور حالت مترسک دارند. مجلس اگر مجلس باشد، به جای نگرانی از درمان زنان توسط پزشک‌ مرد، باید نگران تاراج سلامت ایرانیان باشد.
رئیس گروه محیط‌زیست در کرسی سلامت اجتماعی یونسکو در توئیت دیگری ادامه داد: نکته رعب‌آورتر آن‌که، معمولاً آن‌چه صادر می‌کنیم بهترین و باکیفیت‌ترین هندوانه، سیب‌زمینی، پیاز، پسته، پرتقال، سیب و… است. اگر وضعیت آن‌بهترین‌ها چنین است که حتی کشورهای آسیای میانه و عمان هم پس می‌فرستند، وای به حال ما که سهمی از بهترین‌ها را هم نداریم!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.