تاریخ انتشار : شنبه 11 اردیبهشت 1400 - 7:34
کد خبر : 67240

سکه و دلار نزولی شدند/ راه برای افت قیمت بیشتر هموارتر شد

سکه و دلار نزولی شدند/ راه برای افت قیمت بیشتر هموارتر شد

ارمان شرق- دلار در هفته ای که گذشت،‌ محدوده با اهمیت ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست داد، عاملی که موجب شد اسکناس آمریکایی تا سطح ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومانی نیز افت کند. بازار ارز به مقطع حساسی رسیده است و ممکن است دلار در اولین روز هفته جاری وارد کانال ۲۲ هزار تومانی شود. به گفته فعالان، افت دلار در آخرین روز هفته و در معاملات پشت خطی روز جمعه، بازیگران ارزی را به افت بیشتر قیمت امیدوار کرده است. گفته شده است که اسکناس آمریکتایی در معاملات پشت خطی حتی محدوده ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومانی را لمس کرد.

سکه و دلار نزولی شدند
زمان حساس در بازار ارز
اقتصادنیوز: در اولین هفته اردیبهشت ماه۱۴۰۰، سکه و دلار مرزهای قیمتی حساسی را از دست دادند تا راه برای افت قیمت بیشتر هموارتر شود.

به گزارش اقتصادنیوز دلار در هفته ای که گذشت،‌ محدوده با اهمیت ۲۳ هزار و ۸۰۰ تومانی را از دست داد، عاملی که موجب شد اسکناس آمریکایی تا سطح ۲۳ هزار و ۵۰۰ تومانی نیز افت کند. بازار ارز به مقطع حساسی رسیده است و ممکن است دلار در اولین روز هفته جاری وارد کانال ۲۲ هزار تومانی شود. به گفته فعالان، افت دلار در آخرین روز هفته و در معاملات پشت خطی روز جمعه، بازیگران ارزی را به افت بیشتر قیمت امیدوار کرده است. گفته شده است که اسکناس آمریکتایی در معاملات پشت خطی حتی محدوده ۲۳ هزار و ۲۰۰ تومانی را لمس کرد.

آنچه موجب شده است، بازار با سرعت بیشتری در مسیر کاهشی قرار بگیرد،‌ خوش بینی معامله گران نسبت به مذاکرات وین است. شبکه بلومبرگ به نقل از منابع غربی گزارش داده است، قدرت‌های جهانی در تلاش هستند تا توافق هسته‌ای با ایران را تا پیش از اول خرداد، موعد پایان توافق موقت ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، احیا کنند.چنین اخباری موجب می شد که سمت عرضه کنندگان در بازار تقویت شود.
افزایش عرضه در بازار دلار

گفته می شود که در هفته های اخیر میزان عرضه بازارساز زیاد شده است. از یک سو فعالان عنوان می کنند عرضه ارز در سامانه نیما زیاد شده و از سوی دیگر، اخبار حکایت دارند که فروش ارز در بازار متشکل ارزی نیز ببشتر شده است. به این ترتیب می توان گفت جدا از اخبار سیاسی، به صورت بنیادی، بازار تحت فشار عرضه قرار دارد. افزایش عرضه ارز موجب شده است که سفته بازان به شکل معناداری از بازار خارج شوند. به نظر می رسد تا زمانی که خبر منفی به بازار نرسد،‌ خبری از بازگشت این گروه به بازار نخواهد شد.

نزول سکه در کانال ۹ میلیونی

سکه امامی روزهای دشواری پشت سر می گذارد. این فلز گران بها روز پنج شنبه در محدوده ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومانی قرار گرفت و در صورتی که روز شنبه محدوده ۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را از دست بدهد، تحت فشار کاهشی بیشتری قرار خواهد گرفت. در بازار گرم طلای ۱۸ عیار نیز میزان فروش ها افزایش یافته است. گرم طلا با قرار گرفتن در محدوده ۹۹۰ هزار تومانی در هفته گذشته بیش از ۲ درصد از ارزش خود را از دست داد ودر کف جدول بازدهی هفتگی قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.