تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 آبان 1401 - 7:33
کد خبر : 115759

فوری/ زمزمه‌های احیای برجام در دقیقه۹۰/ امیرعبداللهیان به بورل: برای توافق آماده‌ایم

فوری/ زمزمه‌های احیای برجام در دقیقه۹۰/ امیرعبداللهیان به بورل: برای توافق آماده‌ایم

بورل در خصوص مذاکرات هسته ای، با اشاره به انتقال پیام ایران به طرف آمریکایی گفت: ما به تلاش سازنده خود تا رسیدن به نقطه توافق نهایی ادامه می دهیم و‌ نسبت به نتیجه کار خوشبین هستیم و توافق ایران و آژانس در مسیر همکاری و پاسخگویی به سوالات آژانس را گامی رو‌ به جلو می دانیم.

فوری/ زمزمه‌های احیای برجام در دقیقه۹۰/ امیرعبداللهیان به بورل: برای توافق آماده‌ایم

آرمان امروز: بعد از اینکه تنش در منطقه افزایش یافته است وزیر امور خارجه با اعلام اینکه هیاتی از ایران برای آغاز گفت‌وگوها و تقویت همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به وین سفر خواهد کرد، گفت: درباره آخرین وضعیت و هماهنگی‌ها با مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت‌وگو خواهم کرد.
«حسین امیرعبداللهیان» روز گذشته در نشست خبری مشترک با «فیصل المقداد»، وزیر خارجه سوریه با خیر مقدم به همتای سوری خود، گفت: نشست «گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد» شنبه برگزار می‌شود. با فیصل مقداد درباره نشست «گروه دوستان دفاع از منشور ملل متحد» که روز شنبه بعد با مشارکت ۱۸ کشور در سطح معاونان وزرای خارجه در تهران برگزار می‌شود، گفت‌وگو کردیم. این نشست بخشی از فرمت موجود در نشست سال جاری سازمان ملل متحد در نیویورک است که میزبان آن برعهده جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.
هیاتی از ایران برای شروع گفتوگوها با آژانس به وین میرود
امیرعبداللهیان عنوان کرد: درباره شروع گفت‌وگوها و تقویت همکاری‌ها با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در روزهای آینده هیاتی را از جمهوری اسلامی ایران به وین اعزام خواهیم کرد. محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی و رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روی این موضوع اتفاق نظر دارند و امیدواریم آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با تمرکز بر نگاه فنی و براساس توافق گذشته نسبت به حل و فصل برخی اتهامات در مورد نظر آژانس و مطرح شده توسط آژانس علیه جمهوری اسلامی ایران بتوانیم از این مرحله از مسیر همکاری‌های فنی عبور کنیم.
وزیر امور خارجه گفت: به موازات این اقدام ما درخصوص رسیدن به گام‌های پایانی توافق به‌رغم برخی از اظهارات متناقض برخی از مقامات آمریکایی تبادل پیام‌های ما همچنان ادامه دارد و به موازات اقداماتی که در وین انجام می‌شود نسبت به بازتنظیم جدول زمان‌بندی در چارچوب گفت‌وگوهای وین تبادل پیام‌های‌مان از طریق هماهنگ کننده اتحادیه اروپا جریان دارد.
 امروز با بورل صحبت میکنم
امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: در تماسی که تا دقایقی دیگر با جوزپ بورل هماهنگ کننده عالی سیاست خارجه اتحادیه اروپا دارم درباره آخرین هماهنگی‌ها، گفت‌وگو و رایزنی خواهم داشت.

امیرعبداللهیان به بورل: برای توافق آماده‌ایم

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص همکاری های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: توافق بر سر همکاری های خوب و نیرومند میان آژانس و ایران در حال انجام است.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان و جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا به صورت تلفنی تبادل نظر کردند.

به گزارش تسنیم، در این گفتگو در مورد آخرین تحولات مربوط به مذاکرات لغو تحریم ها و مناسبات اتحادیه اروپا و جمهوری اسلامی ایران و جنگ اوکراین تبادل نظر بعمل آمد.

امیرعبداللهیان با اشاره به ارسال پیام ایران به آمریکا از مسیر اتحادیه اروپا گفت: جمهوری اسلامی ایران برای رسیدن به یک توافق خوب، قوی و پایدار آمادگی دارد. ما نظرات خودمان را با رویکردی سازنده و رو به جلو به طرف آمریکایی ارائه کردیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص همکاری های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار داشت: توافق بر سر همکاری های خوب و نیرومند میان آژانس و ایران در حال انجام است.

امیرعبداللهیان در خصوص تحولات جاری کشور گفت: مواضع تند برخی مقامات اروپا، مروج خشونت و ترور در داخل اروپا هم شد و این یعنی به نام حقوق بشر ، تهدید امنیت اروپا بدست برخی رهبران تندروی اروپا رقم خورد.

وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه با اشاره به مکالمه تلفنی اخیر خود با همتای اوکراینی، بار دیگر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص جنگ اوکراین و لزوم پایان جنگ و آتش بس تکرار نمود.

بورل نیز در این گفتگوی تلفنی با اشاره به بیانیه سخنگوی خود، بار دیگر حملات تروریستی داعش در شهر شیراز را محکوم کرد و به خانواده قربانیان این حمله تروریستی تسلیت گفت.

وی با اشاره به برخی مواضع مقامات اروپایی، آن را بازتاب افکار عمومی جوامع اروپایی که ناشی از گزارشات رسانه ای هستند، عنوان نمود.

بورل در خصوص مذاکرات هسته ای، با اشاره به انتقال پیام ایران به طرف آمریکایی گفت: ما به تلاش سازنده خود تا رسیدن به نقطه توافق نهایی ادامه می دهیم و‌ نسبت به نتیجه کار خوشبین هستیم.

نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا توافق ایران و آژانس در مسیر همکاری و پاسخگویی به سوالات آژانس را گامی رو‌ به جلو خواند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.