تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 شهریور 1402 - 14:33
کد خبر : 138387

روحانی:قیام امام حسین(ع) به خاطر مردم بود

روحانی:قیام امام حسین(ع) به خاطر مردم بود

آرمان شرق-گروه سیاست:یکی از ویژگی‌های مؤمن، زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین است و اتفاقا در این زیارت‌نامه به خوبی نشان داده می‌شود که هدف امام حسین(ع) چه بوده است؟ این همه بحث می‌شود که امام حسین برای چه رفت؟ از مدینه به مکه و از مکه به سمت کوفه رفت؛ علت چه بود؟ در این زیارت‌نامه (این زیارت منسوب به امام صادق(ع) است. ایشان به یکی از یارانش گفت وقتی به زیارت جدم حسین می‌روی، این‌گونه زیارت کن) به خوبی آمده که به خاطر مردم بود.

روحانی:قیام امام حسین(ع) به خاطر مردم بود

حسن روحانی: امام حسین(ع) برای هدایت مردم قیام کرد

حسن روحانی گفت: امام حسین(ع) قیام کرد و شهید شد به خاطر مردم، به خاطر اینکه مردم بتوانند مسیر درست را پیدا کنند و بپیمایند و با دانش و آگاهی به مسیر هدایت برسند. این زیارت اربعین و بیان امام صادق(ع) در آن زیارت نسبت به ابا ‌عبدالله الحسین(ع) است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از سایت رئیس جمهوری سابق کشورمان ،حسن روحانی در دیدار جمعی از وزرا و معاونان سابق رئیس‌جمهور در ششم شهریور گفت:روایت از امام عسگری(ع) است که یکی از ویژگی‌های مؤمن، زیارت امام حسین(ع) در روز اربعین است و اتفاقا در این زیارت‌نامه به خوبی نشان داده می‌شود که هدف امام حسین(ع) چه بوده است؟ این همه بحث می‌شود که امام حسین برای چه رفت؟ از مدینه به مکه و از مکه به سمت کوفه رفت؛ علت چه بود؟ در این زیارت‌نامه (این زیارت منسوب به امام صادق(ع) است. ایشان به یکی از یارانش گفت وقتی به زیارت جدم حسین می‌روی، این‌گونه زیارت کن) به خوبی آمده که به خاطر مردم بود.

وی گفت: در آنجا به صراحت آمده است: «و بَذَلَ مُهجَتَهُ فیکَ لِیَستَنقِذَ عِبادَکَ مِنَ الجَهالَهِ وحَیرَهِ الضَّلالَهِ»، امام حسین(ع) شهید شد برای اینکه مردم مطلع باشند که واقعیت چیست، در جهالت و نااطلاعی و کم‌اطلاعی نباشند و مسیر هدایت و راه را بشناسند که چگونه باید بروند به سمت اهدافی که خداوند متعال یا اسلام برای مردم تعیین کرده و به آن دست یابند. امام حسین(ع) قیام کرد و شهید شد به خاطر مردم، به خاطر اینکه مردم بتوانند مسیر درست را پیدا کنند و بپیمایند و با دانش و آگاهی به مسیر هدایت برسند. این زیارت اربعین و بیان امام صادق(ع) در آن زیارت نسبت به ابا ‌عبدالله الحسین(ع) است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.