تاریخ انتشار : شنبه 11 آذر 1402 - 8:35
کد خبر : 144140

«روحانی»؛ کابوس تندروها

«روحانی»؛ کابوس تندروها

آرمان شرق-گروه سیاست:«حسن روحانی» را باید یکی از معدود رییس جمهورهایی بدانیم که بعد از اتمام دوران هشت ساله همچنان سیر حرکتی خود را در متن سیاسی حفظ کرده‌اند و نه‌تنها ذره‌ای قصد عقب‌نشینی ندارد بلکه باید بگوییم به‌دنبال حضور پررنگ‌تر است و تا جایی که امکان داشته باشد در جدال‌های رسانه‌ای هم حضور می‌یابد و جواب منتقدان را شخصا می‌دهد. بیش از دو سال از آخرین حضورش در  پاستور می‌گذرد و در این مدت کم و بیش از متلک‌ها تندروها در امان نبود ولی در ماه‌های اخیر باتوجه به ثبت نام‌ش در رقابت‌های انتخاباتی مجلس خبرگان باعث شد تا بار دیگر پیکان تخریب تندروها به سمت مرد اعتدال و توسعه نشانه گرفته شود.

«روحانی»؛ کابوس تندروها

«آرمان امروز» در گزارشی بررسی میکند:

 

آرمان امروز، گروه سیاسی: «حسن روحانی» را باید یکی از معدود رییس جمهورهایی بدانیم که بعد از اتمام دوران هشت ساله همچنان سیر حرکتی خود را در متن سیاسی حفظ کرده‌اند و نه‌تنها ذره‌ای قصد عقب‌نشینی ندارد بلکه باید بگوییم به‌دنبال حضور پررنگ‌تر است و تا جایی که امکان داشته باشد در جدال‌های رسانه‌ای هم حضور می‌یابد و جواب منتقدان را شخصا می‌دهد. بیش از دو سال از آخرین حضورش در  پاستور می‌گذرد و در این مدت کم و بیش از متلک‌ها تندروها در امان نبود ولی در ماه‌های اخیر باتوجه به ثبت نام‌ش در رقابت‌های انتخاباتی مجلس خبرگان باعث شد تا بار دیگر پیکان تخریب تندروها به سمت مرد اعتدال و توسعه نشانه گرفته شود. در هفته‌های اخیر اما تخریب رییس جمهور یازدهم و دوازدهم افزایش پیدا کرد و از شایعه‌سازی در مورد ردصلاحیتش تا تکذیب سخنگوی شورای نگهبان گرفته تا واکنش رحیم‌پورازغندی به کاندیداتوری‌ش و حمایت نشریه سپاه از حضورش. با این شرایط باید بگویم که تا روز انتخابات فشارها برای رد صلاحیتش ‌افزایش پیدا خواهد کرد و البته باید منتظر تاکتیک‌های این سیاستمدار باشیم.  او در واکنش به برخی از تندروها که در حال افزایش حملات به او هستند گفت: «بعضی از این‌هایی را که الان حاکم هستند  می‌شناسم که نه در انقلاب بودند و نه در جنگ و نه غصه‌ای برای کشور دارند. خوشحال می‌شوند که امثال ما و افکار ما کلاً مأیوس شویم و رها کنیم و بگوییم که کاری نمی‌شود کرد.»

 

ایکاش روحانی رد صلاحیت شود!

آقای حسن روحانی به عنوان ((مجتهد عادل)) برای خبرگان رهبری نامزد شده. ملت می‌خواهند تعریف شورای محترم نگهبان از ((اجتهاد و عدالت)) را در این موردخاص، از نزدیک ببینند.

فشارها و تلاش‌های تندروها برای ردصلاحیت روحانی توسط شورای نگهبان تا جایی ادامه داشت که سخنگوی شورای نگهبان مجبور به واکش شد. «هادی طحان نظیف»، سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال ردصلاحیت حسن روحانی در انتخابات مجلس خبرگان گفت: «هنوز وارد مرحله‌ بررسی صلاحیت‌های مجلس‌ خبرگان نشده‌ایم. وی افزود: ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان به‌تازگی تمام شده است و بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات هم در صلاحیت فقهای شورای نگهبان است.»

 

مجدد سرخورده میشوند!

«عبدالرضا داوری»، از نزدیکان دولت‌های نهم و دهم با ابراز تاسف از روند تخریب روحانی در حساب مجازی خود نوشت: «اکانت‌های انقلابی، مدت‌ها بر طبل محاکمه  روحانی کوبیدند، اما وقتی او را در صف اول مقامات در بیت رهبری دیدند، سرخورده و مایوس شدند. همان اکانت‌ها اینک بر طبل ردصلاحیت روحانی می‌کوبند، اما وقتی سه هفته دیگر با تایید صلاحیت حسن روحانی در خبرگان مواجه شدند، مجددا دچار سرخوردگی خواهند شد.»

 

حمایت رسانه سپاه از حضورش

«صبح صادق»، رسانه متسل به سپاه در آخرین شماره خود به تاریخ دوشنبه ششم آذر ماه، در یادداشتی با عنوان «تکاپوهای سیاسی» به ثبت‌نام روحانی و بیانیه‌ او واکنش نشان داده است. در این یادداشت نه تنها حرفی از احتمال ردصلاحیت حسن روحانی که این روزها تندروها به زبان می‌آورند، نیامده، بلکه از حضور حسن روحانی در انتخابات خبرگان استقبال شده و حضور او و ابراهیم رییسی را موجب رونق در انتخابات دانسته است. از سوی دیگر اما در این یادداشت سعی شده تمام عوامل کاهش مشارکت در دو انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ و مجلس ۱۳۹۸، بر گردن دولت و مجلس وقت انداخته شود؛ بدون توجه به سایر عواملی که مهم‌تر و موثرتر از مطالب مطرح شده بود. در ادامه نویسنده، حضور «چهره‌های سیاسی شناخته شده از جمله رییس‌جمهور کنونی و پیشین» را عاملی «برای رونق انتخابات» توصیف کرده است.

 

۱۰ تا ۲۰ فرد شجاع به خبرگان بفرستیم

او در جلسه دوره‌ای با وزیران و معاونان رییس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم که روز دوشنبه ۲۹ آبان‌ماه برگزار شد، خواستار تبیین اهمیت انتخابات مجلس خبرگان رهبری شد و در این مورد گفت: « از خداوند برای مقام معظم رهبری عمر طولانی توام با توفیق بیشتر را طلب می‌کنیم، ولی هرچه زمان بگذرد احتمال آن روز مبادا بیشتر می‌شود که خبرگان بخواهد وارد بحث انتخاب ولی‌فقیه شود. در انتخابات عده زیادی می‌روند پای صندوق و به مجلس رأی می‌دهند ولی به خبرگان رأی نمی‌دهند. از طرف دیگر عده زیادی می‌روند پای صندوق، کمااینکه سال ۱۴۰۰ دیدیم، رأی سفید به صندوق می‌اندازند. اگر بتوانیم در همه حوزه‌های انتخابی نوعی رقابت ایجاد کنیم رأی سفید کم خواهد شد. یا حتی مرددین را کم کنیم که بروند به سمت صندوق آرا. اگر مردم را تشویق کنیم و بتوانیم ۲۰ نفر یا حتی ۱۰ نفر از افراد فعال و شجاع را به مجلس خبرگان آینده بفرستیم، می‌توانند بسیار تاثیرگذار باشند. »

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.