تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1402 - 7:15
کد خبر : 148029

دیپلماسی ورزشی و معجزه فوتبال

دیپلماسی ورزشی و معجزه فوتبال

آرمان شرق-گروه ورزش:امروزه سرمایه گذاری در حوزه ورزش و اعزام تیم های ورزشی به مسابقات جهانی از راهبردهای مهم کشورها محسوب می شود. دیپلماسی ورزشی نقش مهمی در معرفی کشورها و فرهنگ و تمدن آنها دارد. اعزام تیم های ورزشی به مسابقات مختلف جهانی را نباید از حیث هزینه نگریست، باید آن را به مثابه سرمایه اجتماعی و دیپلماسی فرهنگی دید. اگر این باشد برای آن نیز سرمایه گذاری خواهیم کرد.

دیپلماسی ورزشی و معجزه فوتبال

علی دارابی

 

آرمان امروز : بی شک رخدادى چون « *فوتبال* » در مقایسه با سایر رشته های ورزشی از نظر هیجان، شور و شوق، جریان ساز و موج آفرین بی رقیب است. این تنها جام جهانی فوتبال است که میلیاردها نفر را پای جعبه جادویی تلویزیون و میلیون ها نفر  را به استادیوم های فوتبال می کشاند. چندین سال قبل، دبیرکل وقت سازمان ملل متحد گفته بود از اینکه سازمان ملل به رغم وظیفه ای که برای گسترش صلح و دوستی و دوری از منازعات دارد ونمی تواند چون مسابقات جام جهانی فوتبال ملت‌ها را به هم نزدیک کند اظهار تأسف کرده بود.

ملت ها با باخت تیم ملی فوتبال خود می گریند و با پیروزی آنها اشک شوق می ریزند و خوشحالی و به خیابان ها برای شادی سرازیر می شوند. داستان فوتبال و زیبایی های آن به همین برد و باخت ها، اشک ها و لبخند ها است.

پیروزی تیم ملی فوتبال ایران بر تیم ملی فوتبال ژاپن و صعود آن به مسابقات نیمه نهایی جام ملت های آسیا را به مردم عزیزمان تبریک می گویم. بازیکنان تیم ملی با غیرت و همدلی بازی کردند و نتیجه آن را دیدند.

امروزه سرمایه گذاری در حوزه ورزش و اعزام تیم های ورزشی به مسابقات جهانی از راهبردهای مهم کشورها محسوب می شود. دیپلماسی ورزشی نقش مهمی در معرفی کشورها و فرهنگ و تمدن آنها دارد. اعزام تیم های ورزشی به مسابقات مختلف جهانی را نباید از حیث هزینه نگریست، باید آن را به مثابه سرمایه اجتماعی و دیپلماسی فرهنگی دید. اگر این باشد برای آن نیز سرمایه گذاری خواهیم کرد.

جامعه سالم در گرو جوانان سالم و با نشاط است. ورزش کارکردهای مختلفی دارد.

پیروزی در میادین و مسابقات ورزشی، رابطه معناداری با غرور ملی، افزایش وحدت ملی و هویت ملی دارد. پیروزی تیم ملی فوتبال ایران را به فدراسیون فوتبال ،بازیکنان، کادر فنی، مربی و همه عوامل تبریک می گویم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.