اگر قرار باشد کسی از این باشگاه برود ما هستیم نه گل‌محمدی‌. باید بماند تا تیم را قهرمان آسیا کند

عضو هیات مدیره پرسپولیس گفت: پرسپولیس خانه یحیی گل‌محمدی است و به همین راحتی اجازه نمی‌دهیم او برود یا بی‌خیال شود.

حسین خبیری درمورد مباحث مطرح شده نسبت به نوتیس دادن و فسخ قرارداد یحیی گل‌محمدی با پرسپولیس، اظهار داشت: حسین شهریاری و دلبری در این مورد صحبت کردند اما من فقط یک نکته بگویم. پرسپولیس خانه یحیی گل‌محمدی است و به همین راحتی اجازه نمی‌دهیم او برود یا بی‌خیال شود. گل‌محمدی در پرسپولیس نتایج خیلی خوبی گرفته و اگر موضوعی باشد، حل می‌شود.

وی افزود: به جلسه امروز هم دعوت شده بود تا بنشینیم و صحبت کنیم اما ظاهرا در مسافرت بوده است. ان‌شاءالله در اولین فرصت می‌نشینیم و صحبت می‌کنیم تا حل شود.

عضو هیات مدیره پرسپولیس درمورد شایعات مطرح شده که جنبه رسمی ندارد، گفت: خودتان می‌گویید جنبه رسمی ندارد. در این حالت نمی‌توان به آن استناد کرد.
خبیری در پاسخ به اینکه آیا گل‌محمدی به پرسپولیس نوتیس داده بود، گفت: مسئولیت اجرایی و مدیریتی باشگاه با درویش است و خورش می‌تواند شفاف توضیح بدهد اما مشکلات حادی نیست. گفتم با وجود مشکلات فراوانی که پرسپولیس از گذشته تا حال داشته اما با تلاش مدیرعامل، هیات مدیره، کادرفنی و بازیکنان تا سقف قابل توجهی از مطالبات را پرداخت کرده است.

وی افزود: برخی پاداش‌ها و اپشن‌ها مانده که حق بازیکنان است‌. تیمی که ۳ جام گرفته، در فوتبال ایران آقایی می‌کند و بهترین بازیکنان و کادرفنی را دارد باید مطابق موفقیت‌هایی که کسب کرده اند، پاداش بگیرند. موضوع خیلی پیچیده‌ای نیست. اینکه الان در این حواشی هرکسی، خبر بدون سندی را منتشر می‌کند، بیشتر باعث نگرانی هواداران می‌شود‌.

عضو هیات مدیره پرسپولیس ادامه داد: خواهش می‌کنیم اگر هواداران می‌خواهند اخبار مستند را بدانند بیشتر از مراجع رسمی باشگاه پیگیری کنند.

وی درمورد وضعیت مالکیت باشگاه و آخرین شرایط خصوصی‌سازی پرسپولیس، گفت: ما هم به عنوان هوادار دوست داریم پرسپولیس خصوصی شود. ۱۰ درصد سهام واگذار شده است. خدا رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی را خیر بدهد. قرار بود او این ماموریت را انجام بدهد. برای اولین بار بود دولت و وزارت ورزش عزم جدی داشت این اتفاق بیفتد و تا حدی هم انجام شد اما رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی جای اینکه به این ماموریت مهم بپردازد، به جزئیات پرداخت.

خبیری تصریح کرد: با این کار هم روند خصوصی‌سازی مختل شد و هم خودش نتوانست در این حواشی دوام بیاورد. ۲ سر باخت شد اما باید این اتفاق بیفتد زیرا با ادامه این روند همه باشگاه‌ها که یک مالک پولدار پشت‌شان است، از همه خدمات استفاده می‌کنند و از درآمدهای فولادی، صنعتی و معدنی به نحو شایسته در فوتبال هزینه می‌کنند زیرا بودجه مصوب دارند‌. خوب هم است. ما اعتراضی به هزینه کردن فولاد مبارکه، ذوب آهن، گل‌گهر و خودروسازان در فوتبال نداریم.

وی افزود: می‌گوییم هر کدام از این باشگاه‌ها متولی دارند‌. ما هم قرار بود خصوصی شویم. مالکیت ۲ باشگاه را به یک شرکت خوب یا افرادی که از لحاظ مالی یا صلاحیت بدهند که قدرت اداره آنها را دارند تا به معنای واقعی خصوصی شوند و پشتوانه داشته باشند تا پرسپولیس و استقلال از این وضعیت رها شوند. این موضوع برای پرسپولیس مهم است و ان‌شاءالله این اتفاق بیفتد‌‌.

خبیری در پاسخ به این سوال که آیا قرار است پرسپولیس از باشگاه‌هایی که اعتقاد دارد بالاتر از سقف هزینه کرده‌اند شکایت کند، توضیح داد: ما ابتدا به کسر این یک امتیاز شدید معترض هستیم. درست نیست از یک تیم به دلایل غیرفنی امتیاز کسر شود. از تیمی که زحمت کشیده، عرق ریخته و بازیکنانش جان و سلامتی خود را می‌گذارند و مصدوم می‌شوند تا امتیاز بگیرند، به خاطر یک ابهام امتیاز کسر می‌کنند.

عضو هیات مدیره پرسپولیس عنوان کرد: اگر به فرض محال اتفاقی افتاده که خلاف مقررات است، به چه دلیل باید از تیم امتیاز کسر شود؟! ما تخلفی نکردیم. بحث مالیات گولسیانی بود که درویش و تیم حقوقی باشگاه استدلال‌های خود را ارائه کرده‌اند. فرض به اینکه روی این موضوع بحث دارید، به چه دلیل باید امتیاز کسر شود؟!

خبیری در واکنش به این موضوع که با این تفاسیر مخالف کسر امتیاز از سپاهان هم هستند، گفت: بحث ما با سپاهان فرق دارد. ما که ادعایی نداریم و مرجعی نیستیم که بگوییم سپاهان خلاف کرده است و باید تنبیه شود‌. خود سازمان لیگ اطلاعیه رسمی داده که آنها از بودجه مصوب تخطی کرده‌اند. یعنی قراردادهایشان بالاتر از بودجه مصوب بوده است. این مشمول مجازات است زیرا عدالت و بازی جوانمردانه مالی رعایت نشده است.

خبیری تصریح کرد: اینکه به مالیات یک بازیکن که استدلال حقوقی دارد، اشاره کنید و بر فرض محال ایراد بگیرید، امتیاز کم کردن معنی ندارد. نباید این کار را بکنید زیرا این امتیاز حاصل تلاش و سختی کشیدن بازیکن و مربی است. اگر بخواهید با این احکام امتیاز تیم‌ها را بالا و پایین کنید، این شائبه ایجاد می‌شود که سازمان لیگ و کمیته انضباطی مهندسی می‌کنند.

وی ادامه داد: معنی ندارد ما با زحمت کشیدن به صدر جدول برویم و یک تیم با هزاران مشکل و نتایج ضعیفی که می‌گیرد به صدر جدول بیاید. این کار قشنگ و درست نیست.

عضو هیات مدیره پرسپولیس درخصوص اینکه آیا گل‌محمدی قرار است با مدیران باشگاه صحبت کند یا اصلا قرار نیست در جلسات آنها شرکت کند، پاسخ داد: امروز هم به جد بحث کردیم که باید قرارداد ۳_۲ باشگاه دیگر بررسی شود زیرا خودشان اعتراف کرده و صحبت‌هایشان در صدا و سیما مستند است که از سقف بودجه تخطی کرده‌اند. اگر قرار است بی‌طرفی‌شان را اثبات کنند باید قرارداد این‌باشگاه‌ها نیز بررسی شود.

خبیری گفت: ما واقعا کوتاه نمی‌آییم. این تک امتیاز به ناحق کسر شده و باید بازگردد. نباید این شائبه ایجاد شود که به دلیل برخورد با باشگاهی که تخلف کرده بخواهند با پرسپولیس هم برخورد کنند تا سر و صداها بخوابد.

وی افزود: درمورد گل‌محمدی هم گفتم امروز هماهنگی‌ها انجام شد و حتما در اولین فرصت بنشینیم تا حل شود. پرسپولیس خانه او است . اگر قرار باشد کسی از این باشگاه برود ما هستیم نه گل‌محمدی‌. باید بماند تا تیم ما را قهرمان آسیا کند.

عضو هیات مدیره پرسپولیس درپاسخ به اینکه آیا اولتیماتوم دادن گل‌محمدی صحت دارد، خاطرنشان کرد: اصلا این موضوع در شان گل‌محمدی نیست. خودش هم نمی‌پذیرد که بخواهد با این ادبیات به باشگاه اولتیماتوم بدهد. او یکی از بهترین و باشخصیت ترین مربیان فوتبال ایران از لحاظ فنی، علمی و اخلاقی است. این بحث‌ها نیست اما مطالباتی دارد که مکاتبه کرده تا درموردش بحث شود که آن هم حل می‌شود.