تاریخ انتشار : سه شنبه 23 مرداد 1397 - 10:59
کد خبر : 35475

حمله طالبان به شمال افغانستان

حمله طالبان به شمال افغانستان

آرمان شرق:شبه‌نظامیان طالبان به بخش‌های گسترده‌ای از یک پایگاه ارتش در شمال افغانستان حمله کردند. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، محمد طاهر رحمانی، رییس شورای ولایتی فاریاب افغانستان گفت، شبه‌نظامیان طالبان در حمله‌ای که از روز یکشنبه آغاز شد، تانک‌ها و مهماتی را از این پایگاه که

آرمان شرق:شبه‌نظامیان طالبان به بخش‌های گسترده‌ای از یک پایگاه ارتش در شمال افغانستان حمله کردند.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، محمد طاهر رحمانی، رییس شورای ولایتی فاریاب افغانستان گفت، شبه‌نظامیان طالبان در حمله‌ای که از روز یکشنبه آغاز شد، تانک‌ها و مهماتی را از این پایگاه که در منطقه غورماچ واقع شده، گرفته‌اند.

رحمانی گفت: نتوانسته‌ایم به پایگاه وارد شویم. بخش‌های گسترده‌ای از این پایگاه هنوز تحت کنترل طالبان است.

رحمانی آمار تلفات این حمله را اعلام کرد و مقام دیگری افزوده است که طالبان ۴۰ سرباز را اسیر کرده و ۳۰ شبه‌نظامی نیز در این حمله کشته شده‌اند.

حمله طالبان به این پایگاه در شمال افغانستان همزمان با درگیری‌های دیگری در ولایت غزنی واقع در جنوب شرق این کشور صورت گرفته است.

از هفته گذشته، صدها تن از مردم طی این حمله کشته و زخمی شده‌اند و نیروهای افغان در این درگیری از سوی نیروهای آمریکایی پشتیبانی شده‌اند.

ساکنان غزنی که از این منطقه گریخته‌اند، اظهار کرده‌اند که طالبان تلفن، برق و آب را قطع کرده، بیمارستان‌ها از ملزومات پزشکی کافی برخوردار نیستند و فروشگاه‌ها، خانه‌ها و برخی ساختمان‌های دولتی نیز تخریب شده‌اند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.