جنایت در شاهچراغ عکس: ایسنا

«ایسنا» تا لحظه تنظیم خبر تاکید کرد که ۴تن به شهادت رسیده‌اند. عصر روز یکشنبه یک تروریست مسلح از در باب‌المهدی حرم حضرت شاهچراغ قصد ورود به حرم را داشته است که با مقاومت و مواجهه نیروهای حفاظت از حرم مواجه می‌شود. تروریست پس از اصابت شلیک نیروهای امنیتی با اسلحه شروع به تیراندازی می‌کند که منجر به جراحت چندین نفر می‌شود. یکی از تروریست‌ها تاکنون دستگیر شده و فرد دیگر فعلا متواری است.  «ایرنا» در این خصوص نوشت: «حرم مطهر شاهچراغ حدود ساعت ۱۹ یکشنبه شب بار دیگر هدف حمله تروریستی قرار گرفت و چهار تن مورد اصابت گلوله قرار گرفتند.» به گفته یکی از مسوولان این حرم مطهر چهار تن شامل ۲خادم و ۲زائر در این حادثه تیر خوردند. وی افزود: «حال مضروبان کاملا وخیم است؛ اما هنوز شمار شهدا مشخص نیست.»

روایت‌ها از حادثه تروریستی

با وجود خبر «ایسنا» مبنی بر شهادت ۴نفر از هموطنان، استاندار فارس بعد از این حادثه تروریستی گفت: «تاکنون یک زائر به شهادت رسیده و ۴ تا ۶ مجروح داشتیم که حال ۳مجروح خوب نیست.» با این خبرها درباره تعداد شهدا تا لحظه تنظیم خبر ضد و نقیض است؛ درحالی‌که تسنیم از شهادت ۲ تن از خادمان خبر داده، خبرگزاری فارس تاکید کرد که تنها یکی از خادمان به شهادت رسیده است. تولیت آستان حضرت شاهچراغ هم درباره این حادثه گفت: «دو تروریست که قصد داشتند از باب‌المهدی وارد حرم شوند با نیروهای حفاظت از حرم درگیر می‌شوند و دست به شلیک کور می‌زنند.» وی افزود: «بر اساس اطلاعاتی که نیروهای امنیتی داده‌اند یکی از تروریست‌ها در صحنه دستگیر و فرد دیگر متواری شده است.»

به گزارش «ایرنا» سیدکاظم موسوی، رئیس کل دادگستری استان فارس در این خصوص گفت: «پس از حادثه تروریستی در حرم شاهچراغ(ع)، به همراه ۲ نفر از بازپرسان ویژه برای بررسی حادثه در حرم حاضر شده و در حال رصد موضوع هستیم.» وی افزود: «دستورات قضایی لازم برای دستگیری عوامل حادثه و رسیدگی به پرونده صادر و تاکنون یکی از تروریست‌ها دستگیر شده است.» در همین حال سردار بوعلی، فرمانده سپاه استان فارس نیز در گفت‌وگو با «ایرنا» تصریح کرد: «تروریست دستگیرشده یک اسلحه و هشت خشاب همراه داشته است.»

داعش تهدید کرده بود

در حالی گروهک تروریستی داعش مسوولیت حمله شب گذشته را به عهده گرفت که پیش‌تر در تاریخ ۲۲تیرماه موسسه العزائم، بازوی رسانه‌ای ولایت خراسان داعش طی بیانیه‌ای اعلام کرده بود که انتقام اعدام محمد رامز رشیدی و نعیم هاشم قتالی از عوامل اصلی حمله تروریستی داعش به حرم شاهچراغ را خواهد گرفت. به گزارش پایگاه تحلیلی خبری «تحولات جهان اسلام» حکم اعدام این دو شخص که از اتباع افغانستان هستند، در بهمن سال گذشته صادر شد و پس از تایید دیوان عالی ایران در سحرگاه ۱۷ تیر ماه ۱۴۰۲ و در یکی از خیابان‌های شهر شیراز اجرا شد. الجزیره نیز اعلام کرد افرادی که به حرم شاهچراغ حمله کردند، ایرانی نیستند. گروه تروریستی داعش در ۴ آبان ۱۴۰۱ با حمله مسلحانه به حرم شاهچراغ (ع) در شهر شیراز، ۱۳ نفر را شهید و ۲۵ نفر را مجروح کرد./دنیای اقتصاد