تاریخ انتشار : دوشنبه 6 شهریور 1402 - 8:05
کد خبر : 137718

جمعه‌های بدون فوتبال!

جمعه‌های بدون فوتبال!

آرمان شرق-گروه ورزش:بیست‌و‌سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر امروز قرار است به ایستگاه چهارم برسد. در واقع پس از سپری‌شدن سه هفته از این مسابقات که البته با تأخیری یک‌هفته‌ای شروع شد، امروز دو بازی برگزار می‌شود تا به طور رسمی، بازی‌های هفته چهارم قبل از اردوی آماده‌سازی تیم ملی برگزار شود.

جمعه‌های بدون فوتبال!

جمعه‌های بدون فوتبال

شرق: بیست‌و‌سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر امروز قرار است به ایستگاه چهارم برسد. در واقع پس از سپری‌شدن سه هفته از این مسابقات که البته با تأخیری یک‌هفته‌ای شروع شد، امروز دو بازی برگزار می‌شود تا به طور رسمی، بازی‌های هفته چهارم قبل از اردوی آماده‌سازی تیم ملی برگزار شود. نکته عجیب و تکراری اینکه دوباره برنامه بازی‌ها جوری تنظیم شده که هیچ بازی فوتبالی روز جمعه که روز تعطیل است و فرصت بیشتری برای تماشای فوتبال و حضور تماشاگران در ورزشگاه است، برگزار نشود. در تصمیمی عجیب و بحث‌برانگیز بازی‌های این چهار هفته به‌گونه‌ای تنظیم شده‌اند که علاوه بر خالی‌بودن جمعه‌ها فقط یک بازی از بازی‌های دو تیم مطرح پایتخت هم روز پنجشنبه برگزار شود. رقابت‌های هفته چهارم هم که امروز با بازی استقلال و هم‌نام خوزستانی‌اش شروع می‌شود روز چهارشنبه با تقابل پرسپولیس و فولاد در اهواز به پایان می‌رسد که به این ترتیب، هیچ بازی‌ای برای روز پنجشنبه هم در نظر گرفته نشده باشد. درباره کج‌سلیقگی محض مسئولان فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ می‌توان صفحات زیادی سیاه کرد ولی واقعا مشخص نیست این همه اصرار بر نداشتن بازی در آخر هفته بر سر چیست؟ این برنامه‌ریزی در شرایطی رخ می‌دهد که در اکثر کشورهای پیشرفته، بازی‌های لیگ معمولا روزهای تعطیل هفته برگزار می‌شود تا اگر تیم‌هایشان قرار است در تورنمنتی دیگر به میدان برود آنها را وسط هفته برنامه‌ریزی کنند. در ایران ولی همه‌چیز برعکس شده و بازی‌های لیگ که مخاطبان زیادی دارد و با توجه به تعداد تیم‌های درگیر و شهرستان‌های متنوع، می‌تواند شور و هیجان اجتماعی خاصی را رقم بزند به وسط هفته برده می‌شود تا احتمالا استقبال کمتری از آن شود. در تهران که کلا بازی‌ها بدون تماشاگر برگزار می‌شود و شاید خیلی دغدغه حضور تماشاگران در ورزشگاه برای مسئولان دو تیم آزاردهنده نباشد ولی پخش زنده این بازی‌ها هم می‌تواند متأثر از چنین برنامه‌ریزی‌ای باشد. اگرچه بازی‌ها در ساعت‌های اولیه شب گنجانده شده ولی واضح است که باز چون روز تعطیل نیست این امکان برای همه میسر نخواهد بود تا رقابت تیم محبوبشان را دنبال کنند. در شهرستان‌ها که قاعدتا اگر بازی‌ها به آخر هفته برده شود استقبال از آن بیشتر خواهد شد. به‌ویژه اینکه این موضوع از لحاظ بلیت‌فروشی هم می‌تواند منفعت مالی برای باشگاه‌های لیگ برتری داشته باشد. از سوی دیگر، موضوع حق‌ پخش تلویزیونی هم که اصولا در ایران رعایت نمی‌شود که بتوان با اشاره به آن، حق را به مسئولان فدراسیون داد که مثلا با پخش‌کردن بازی‌ها در سه روز بتوانند عواید مالی بیشتری از حق پخش تلویزیونی بگیرند و در اختیار باشگاه‌ها بگذارند. به همین دلیل است که این نوع از برنامه‌ریزی با بدسلیقگی محضی همراه شده است. با این حال، انتظار می‌رود این رویه عجیب در پایان بازی‌های این هفته به پایان برسد و با ازسرگیری این مسابقات از هفته پنجم بازی‌ها به روزهای آخر هفته برده شود. از آنجا که هنوز زمان رسمی بازی‌های هفته پنجم به بعد اعلام نشده، بهتر است مسئولان سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال با تغییر در این شیوه، به سمتی بروند که رضایت عمومی حاصل شود.

‌جدال آبی‌های لیگ در وسط هفته

حالا با چنین مقدمه‌ای قرار است امروز هواداران دو تیم استقلال تهران و خوزستان در چارچوب هفته چهارم، شاهد مسابقه‌ای باشند که برای هر دو دسته حائز اهمیت است. استقلال که در این فصل تغییرات زیادی از مدیریت و سرمربی تا بازیکنان داشته، امیدوار است پیش از دربی، نتیجه خوب دیگری به کارنامه اضافه کند و در بالای جدول بماند. آنها پس از دو برد در هفته‌های نخست، در هفته سوم کار دشواری مقابل سپاهان در اصفهان داشتند و دست آخر با یک گل شکست خوردند تا اولین باخت فصل را تجربه کنند. اگرچه استقلالی‌ها به ضعف داوری در آن مسابقه اعتراض داشتند ولی به هر روی اولین سه امتیاز فصل را از دست دادند تا علاوه بر سپاهان، از پرسپولیس، رقیب دیرینه هم یک امتیاز در جدول رده‌بندی عقب بیفتند. استقلال این روزها مطابق با شروع لیگ برتر، آرامش لازم را ندارد و همچنان اختلاف نظر بین سرمربی و مدیریت باشگاه به ویژه برای جذب بازیکن و تقویت تیم وجود دارد. بازیکنان هم از اینکه از شرایط مالی، دریافتی‌ای نداشته‌اند شاکی هستند و مستعد این هستند که دوباره با مصاحبه‌های آتشین، از شرایط موجود انتقاد کنند. استقلال البته با وجود چنین مشکلاتی، از لحاظ فوتبالی شرایط بدی ندارد. آنها در اصفهان هم با وجود تحمل شکست برابر سپاهان، تیم منسجمی نشان داده‌اند. فعلا هم که با شش امتیاز و پیش از شروع بازی‌های این هفته در رده چهارم ایستاده‌اند. امروز هم اگرچه بدون حضور تماشاگران قرار است به مصاف همتای خوزستانی‌شان بروند، روی کاغذ کار چندان دشواری ندارند. استقلال خوزستان از دو بازی برگزارشده در لیگ فقط یک امتیاز دارد و یکی از سه تیم انتهای جدول است. البته بازی این تیم خوزستانی در هفته سوم به دلیل حضور تراکتور در انتخابی لیگ قهرمانان آسیا برگزار نشده و به همین دلیل آنها یک بازی کمتر دارند. شاید فرصت یک‌هفته‌ای برای برپایی تمرینات بیشتر، شرایط را کمی به سود این تیم کند ولی استقلال تهران تیمی نیست که اجازه دهد به این سادگی‌ها در آزادی امتیاز از کفش برود.

دیگر بازی امروز را هم تراکتور بحران‌زده قرار است برگزار کند که با شایعات عجیب و غریبی دست و پنجه نرم می‌کند. تراکتور دو بازی در لیگ برتر و یک بازی در پلی‌آف آسیا برگزار کرده که به طرز باورنکردنی‌ای هر سه دیدارش را باخته و الان یکی از دو تیم انتهای جدول است. این تیم با کسب چنین نتایجی حتی با شایعه قطع همکاری با پاکو خمس اسپانیایی هم روبه‌رو شد که مسئولان باشگاه خیلی سریع آن را تکذیب کردند. رقیب امروز تراکتوری‌ها مس رفسنجانی است که در هفته سوم نتیجه خوبی نگرفت. «تی‌تی‌ها» امروز امیدوارند روند بدشان در لیگ برتر قطع شود و بعد از ریخت و پاش فراوانی که در بازار نقل و انتقالات داشته‌اند اولین برد را کسب کنند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.