تاریخ انتشار : سه شنبه 19 مهر 1401 - 9:05
کد خبر : 114168

تولید نفرت و دوقطبی‌سازی ممنوع

تولید نفرت و دوقطبی‌سازی ممنوع

آرمان شرق-گروه سیاست:در فضایی که همه سعی دارند  راهی برای حل شکاف موجود بین مردم و حاکمیت بیابند دبیر ستاد امر به معروف در نشست مسئولان عفاف و حجاب دستگاه‌های اجرایی کشور گفت: اکنون ۳ میلیون نفر تمایل ورود به عرصه‌های مختلف عفاف و حجاب را دارند؛ آیا نمی‌توان با ساماندهی این افراد با بی حجابی مقابله کرد؟

تولید نفرت و دوقطبی‌سازی ممنوع

آرمان امروز: در فضایی که همه سعی دارند  راهی برای حل شکاف موجود بین مردم و حاکمیت بیابند دبیر ستاد امر به معروف در نشست مسئولان عفاف و حجاب دستگاههای اجرایی کشور گفت: اکنون ۳ میلیون نفر تمایل ورود به عرصههای مختلف عفاف و حجاب را دارند؛ آیا نمیتوان با ساماندهی این افراد با بی حجابی مقابله کرد؟

سیدمحمدصالح هاشمیگلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف در این نشست ادامه داد: مجلس درباره حجاب خود را کنار کشیده و شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز قوانینی را تصویب میکند که ضمانت اجرایی ندارد. دولت اگر بتواند مسئله عفاف و حجاب را در ادارات حل کند۵۰ تا ۶۰ درصد مشکل رفع میشود ولی وقتی قادر نیست، چگونه می خواهد مسئولیت حل مشکلات عفاف و حجاب در سطح جامعه را برعهده بگیرد؟!

 او ساماندهی مردمی در درون دستگاهها و استفاده از ظرفیت تشکلها و تودههای مردم را راهکارهای اجتماعی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور برای حل مشکلات عفاف و حجاب عنوان کرد و گفت: اکنون ۳ میلیون نفر تمایل ورود به عرصههای مختلف عفاف و حجاب را دارند؛ آیا نمیتوان با ساماندهی این افراد با بیحجابی مقابله کرد؟ کار فرهنگی بدون ضمانت اجرایی، شعار و شوخی تلخی بیش نیست و کار اجرایی بدون کار فرهنگی، خروجی ندارد. چند میلیون راننده تاکسی اینترنتی اگر بدانند که با سوار کردن فرد بی حجاب جریمه میشوند بالای ۵۰ درصد مشکل کشف حجاب در خودروها حل میشود و در این صورت ۴ میلیون آمر به معروف و ناهی از منکر بدون هرگونه تنشی خواهیم داشت. هاشمیگلپایگانی، خروجی طرح جامع عفاف و حجاب ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور را بازگشت عفاف و حجاب به روال قانونی و طبیعی خود و خروج از التهاب و هنجارشکنی ظرف ۲ سال عنوان کرد. وی در ادامه به نحوه جذب و گزینش معلمان اشاره کرد و گفت: نمایندگان مجلس در حرکتی سیاسی- انتخاباتی به وزارت آموزش و پرورش اجازه دادند ۲۵ هزار نفر را استخدام و ظرف تنها ۱۸ روز گزینش کند.

ایکاش به برخی از افراد مرخصی اجباری میدادند

اما این پایان کار نبود، پس از انتشار گفتههای بحث برانگیز دبیر ستاد امر به معروف  و نهی از منکر که واکنشهای بسیاری به همراه داشت، یک عضو کمیسیون امورداخلی کشور و شوراهای مجلس، در جواب به هاشمی گلپایگانی گفت: بنده واقعا متاسفم که عدهای در شرایط امروز آب به آسیاب دشمن ریخته و این گونه مردم را نسبت به تمام آرمان ها بدبین می کنند.

جلال رشیدی کوچی، با اشاره به اظهارت دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در خصوص حجاب، به ایسنا گفت: متاسفانه نان عدهای در بلوا و آشوب است، فرقی نمیکند که در کدام طرف باشند. در خوش بینانهترین حالت باید بگوییم که دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر از روی نادانی این حرف را در چنین شرایطی مطرح کرده است. اما سوال این است که نظام تا کِی قرار است به خاطر  برخی افراد هزینه پرداخت کند؟

وی در همین مورد ادامه داد: ما اگر امروز نمیتوانیم دردی از مردم دعوا کنیم حداقل بهتر است که سکوت کنیم تا درد بیشتری به مردم اضافه نکرده و بیشتر برای کشور و نظام هزینه ایجاد نکنیم. بنده واقعا متاسفم که چنین فردی با این تفکر مسئولیت گرفته و این گونه آب به آسیاب دشمن ریخته و مردم را نسبت به تمامی آرمان ها بدبین می کند. متاسفانه کسی هم نیست که جلوی این افراد را بگیرد. نماینده مردم مرودشت در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: متاسفانه عدهای هم که نان آنها در اختلاف و دوقطبی سازی جامعه است برای این مواضع «بهبه» میکنند. به نظر بنده در این شرایط سکوت خیلیها بهترین کمک هم برای آرام شدن فضا و هم برای کمک به مردم و هم برای کمک به نظام است. ایکاش به برخی از افراد مرخصی اجباری میدادند تا به خانههای خود رفته و پس از آرام شدن فضا مجددا اظهار نظر میکردند.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور گفت: جالب این است زمانی که فضای مجازی را فیلتر کردند همان افرادی که موافق فیلتر بودند، رفتند و فیلترشکن دانلود کردند و سپس در موافقت با فیلترینگ اظهار نظر می کنند. این مواضع خیلی با عقل جور در نمی آید، مردم این رفتارها را می بینند و مقایسه می کنند اما بیشتر عصبانی می شوند.

در ادامه مهدی عرفاتی دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در واکنش به این اظهارات در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «بصیرت فقط در اعلام موضع نیست، گاهی در سکوت است! مواضع شما و امثال شما که عامل شکاف و دو دستگی مردم است، خود بزرگترین منکر است. لطفا خاموش!»

همچنین شب گذشته احسان صالحی از فعالان رسانهای نیز در واکنش به اظهارات جدید دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی توئیتر، نوشت: «چند روز پس از تأکید رهبر انقلاب بر اینکه بحث بر سر حجاب نیست، امروز هاشمی گلپایگانی باز همان فایل را با راهکاری از جنس قرار دادن مردم مقابل هم، باز کرد. این موتور تولید نفرت که در ماههای اخیر به سود پروژه قطبیساز دشمن پمپاژ شد، طبیعی و صرفا از سر نادانی است؟ قرار نیست خاموش شود؟». مجتبی امینی، تهیه کننده سریال گاندو دیگر چهرهای بود که به گفتههای هاشمی گلپایگانی واکنش نشان داد. او در توییتی از دستگاههای اطلاعاتی خواست پرونده و عقبه دبیر ستاد امر به معروف را بررسی کنند و ادامه داد: «بهعنوان یک دلسوز نظام و شهروند از دستگاههای اطلاعاتی کشور خواهشمندم پرونده و عقبه جناب آقای هاشمی گلپایگانی دبیر ستاد امر به معروف را بررسی کنند. پروژه تولید نفرت و دوقطبی سازی مشهود است، ردپای خرابکاری و نفوذ دیده میشود.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.