تاریخ انتشار : دوشنبه 27 شهریور 1402 - 7:51
کد خبر : 139023

خط دفاع ؛پاشنه آشیل النصر

خط دفاع ؛پاشنه آشیل النصر

آرمان شرق-گروه ورزش:آنالیز خط دفاعی النصر نشان می‌دهد که آنها با ۴ دفاع خطی بازی می‌کنند. اما اشکالات زیادی در اجرای این سیستم دارند. بزرگ‌ترین نقطه ضعف النصر، فاصله بین دفاع و هافبک است که فضای زیادی به مهاجمان و وینگرهای حریف می‌دهد.مدافعان النصر به شدت کند هستند و روی پاس‌های عمقی بلند و چیپ کاملا جا می‌مانند.

خط دفاع ؛پاشنه آشیل النصر

اندیشه معاصر ،تیم النصر عربستان روز دوشنبه وارد تهران می‌شود تا یک روز بعد در اولین مسابقه از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در مقابل پرسپولیس قرار بگیرد.النصر در فاز هجومی چند فوق ستاره اروپایی را در اختیار گرفته است و در حمله تیم بسیار قدرتمند و زهرداری محسوب می‌شود. همین امشب آنها در بازی هفته ششم لیگ سعودی موفق شدند با نتیجه ۳ بر یک الرائد را شکست بدهند. گل‌‌های النصر را در این بازی کریستیانو رونالدو، سادیو مانه و اندرسون تالیسکا زدند. النصر با یک بازی عقب افتاده با ۹ امتیاز در رده هفتم لیگ است. اما آنها در ۵ بازی ۱۵ گل زده‌اند و میانگین ۳ گل زده در هر بازی را برای خودشان ثبت کرده‌اند. این آمار فوق‌العاده‌ای است و می‌تواند برای هر رقیبی نگران کننده باشد.حضور این فوق ستاره‌ها در النصر و عملکرد فوق‌العاده‌شان در این تیم باعث بروز نگرانی‌هایی برای پرسپولیس و هوادارانش شده است. مهار حتی یک نفر از این ستاره‌ها هم کار سختی است چه برسد به مهار این تعداد ستاره بزرگ!اما چیزی که می‌تواند پرسپولیس را به نتیجه گرفتن در این بازی امیدوار کنند ضعف قابل توجه النصر در فاز دفاعی است. علیرغم این که النصر در ۵ بازی قبلی‌اش با تیم‌‌های بزرگ و قدرت‌های سنتی فوتبال باشگاهی عربستان روبرو نشده اما ۵ گل دریافت کرده است.آنها حتی در بازی پلی آف لیگ قهرمانان هم دو گل از شباب الاهلی امارات خورده بودند و و فقط به لطف درخشش ستاره‌های بین‌المللی‌شان توانستند در دقایق آخر این باخت با برد عوض کنند.

آنالیز خط دفاعی النصر نشان می‌دهد که آنها با ۴ دفاع خطی بازی می‌کنند. اما اشکالات زیادی در اجرای این سیستم دارند. بزرگ‌ترین نقطه ضعف النصر، فاصله بین دفاع و هافبک است که فضای زیادی به مهاجمان و وینگرهای حریف می‌دهد.مدافعان النصر به شدت کند هستند و روی پاس‌های عمقی بلند و چیپ کاملا جا می‌مانند. مدافعان کناری این تیم هم در مقابل وینگرهای سرعتی و تکنیکی حرفی برای گفتن ندارند. پرس شدید روی مدافعان النصر آنها را به اشتباه وا می‌دارد.در کنار این ضعف‌های بزرگ، آنها یک دروازه‌بان متزلزل و پراشتباه به نام نواف العقیدی هم دارند که تحت فشار و البته روی ارسال از کناره‌ها به شدت مستعد اشتباه کردن است. در واقع این طور به نظر می‌رسد که هر چقدر النصر در فاز هجومی خطرناک و گزنده است در فاز دفاعی ضعیف، کند و پراشتباه است.این دیگر به هنر کادر فنی پرسپولیس برمی‌گردد که با اتخاذ تاکتیک و برنامه مناسب از این ضعف‌های النصر استفاده کند. ضعف‌هایی که دقیقا منطبق با نقاط قوت پرسپولیس در بخش هجومی است. یعنی وینگرهای جوان، سرعتی و خلاق!

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.