تسنیم:وزیر صمت گزینه بعدی تغییر/دولت:وزیر صمت تغییر نمی کند
آرمان شرق-گروه اقتصاد:رئیس شورای اطلاعرسانی دولت گمانهزنیها درباره تغییر وزیر صنعت، معدن و تجارت به علت نابسامانی بازار خودرو را نادرست توصیف کرد.
تسنیم: وزیر صمت گزینه بعدی تغییر/دولت:وزیر صمت تغییر نمی کند
در ادامه برنامه دولت سیزدهم در راستای تقویت کارآمدی بدنه دولت، به تازگی شاهد سه تغییر در مدیران ارشد اجرایی کشور بودیم که شامل جابجایی در ریاست سازمان برنامه و بودجه، وزارت جهاد کشاورزی و مدیریت صندوق نوآوری و شکوفایی بود.
همانطور که بهادری جهرمی سخنگوی دولت نیز تصریح کرد، برنامه دولت سیزدهم و شخص آیت الله رییسی رییس جمهور از آغاز فعالیت این بوده که مدیران مستمر مورد ارزیابی قرار گیرند و این در پیامنوروزی رییس جمهور هم مورد تاکید قرار گرفت.
تصریح رییسجمهور نیز همین بوده است که در حوزه کارآمدی اگر ضرورت جایگزینی و ظرفیت مدیریتی بهتری وجود داشته باشد بدون فوت وقت تصمیم میگیرند.
پیش از این هم تغییر رئیس کل بانک مرکزی و وزیر آموزش و پرورش در راستای همین رویههای درست مدیریتی آقای رییس جمهور انجام شده است.
حال و در شرایطی که تغییر مدیران در راستای تقویت کارآمدی و حذف برخی کاستیها بدون تعارفات در حال انجام است، به نظر میرسد، درباره مدیریت عالی یکی از مهمترین وزارتخانههای اقتصادی یعنی وزارت صنعت معدن و تجارت که اتفاقاً چالشهای قابل توجهی هم برای دولت و هم شخص رئیسجمهور ایجاد کرده است، احتمالا تصمیمگیری شود تا شاهد اصلاح برخی رویهها و بهبود وضعیت خودرو باشیم.
مساله خودرو به تنهایی چالشهای مهمی ایجاد کرده و به نظر میرسد تغییر وزیر صمت که پیش از این هم به همین دلیل در مجلس استیضاح شد میتواند بخشی از مشکلات را حل و فصل و اعتماد مردم را به مدیریت دولت در این بخش برگرداند.
بروز برخی مشکلات و چالشها در دیگر حوزههای تحت مدیریت وزیر صمت از جمله بازار لوازم خانگی و فولاد و مس ضرورت این تغییر را جدیتر میکند و چه بسا این تغییر نسبت به جابجایی وزرای جهاد کشاورزی و آموزش و پرورش هم اولویت داشت.
رئیس شورای اطلاعرسانی دولت گمانهزنیها درباره تغییر وزیر صنعت، معدن و تجارت به علت نابسامانی بازار خودرو را نادرست توصیف کرد.
به گزارش ایسنا، سپهر خلجی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت:
«گمانهزنیها درباره اراده دولت برای تغییر وزیر صمت به علت نابسامانی بازار خودرو نادرست است؛ زیرا آنچه موجب این نابسامانی است خارج از صمت رقم خورده است.
برنامه صمت برای افزایش تولید خودرو در سال ۱۴۰۱ محقق شد و با افزایش تولید خودروی کامل، یک میلیون و ۴۰۰ هزار خودرو تحویل مردم شد.
اما آنچه بازار خودرو را ملتهب کرده، ریشه در چند موضوع دارد:
۱.خودرو باید از کالای سرمایهای و ابزار سوداگری خارج شود. راه آن تصویب قانون مالیات بر عایدی سرمایه است که تیر ۱۳۹۹ در مجلس اعلام وصول شد اما هنوز نهایی نشده است.
۲.احیاء مکانیسم عرضه خودرو در بورس کالا که سال گذشته نشان داد برای تعادل بازار کارآ است. اما این مکانیسم فعلا با نظر سازمان بازرسی و مخالفت شورای رقابت متوقف است.
۳.واردات خودرو از جمله سواری کارکرده که با وجود موافقت دولت و مجلس، با نظر هیئت نظارت مجمع تشخیص از بودجه ۱۴۰۲ حذف شد.»
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰