تاریخ انتشار : سه شنبه 8 آبان 1397 - 19:17
کد خبر : 46183

ترکیه عملیات خود را در شرق فرات آغاز کرده است

آرمان شرق:رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به عملیات نیروهای این کشور در شرق رود فرات گفت: “ساختارهای تروریستی” در شرق فرات را نابود خواهیم کرد. ترکیه مداخله علیه “گروه‌های تروریستی” در سوریه در روزهای اخیر را آغاز کرده است. به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا ، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه درباره عملیات نیروهای

آرمان شرق:رئیس‌جمهوری ترکیه با اشاره به عملیات نیروهای این کشور در شرق رود فرات گفت: “ساختارهای تروریستی” در شرق فرات را نابود خواهیم کرد. ترکیه مداخله علیه “گروه‌های تروریستی” در سوریه در روزهای اخیر را آغاز کرده است.

به گزارش آرمان شرق به نقل از ایسنا ، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه درباره عملیات نیروهای این کشور در شرق فرات گفت: آمادگی‌های لازم را انجام دادیم. قرار است در آینده نزدیک عملیات جامع‌تر و موثرتری علیه گروه‌های تروریستی داشته باشیم.

وی ادامه داد: همانگونه که در گذشته اعلام کردم یک شب شبیخون خواهیم زد. تمام آمادگی‌ها برای نابودی تروریست‌ها در شرق فرات تکمیل شده و به زودی عملیاتی گسترده‌تر و کارسازتر در این منطقه خواهیم داشت.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش به افتتاح فرودگاه استانبول اشاره کرد و گفت: ما امسال نود و پنجمین سالگرد جمهوری ترکیه را با افتتاح این فرودگاه به صورت شایسته جشن گرفتیم.

وی همچنین درباره بحران سوریه گفت: برقراری مجدد صلح در سوریه یکی از مسؤولیت‌های ماست. ترکیه هیچ شک و شبهه‌ای درباره احترام به تمامیت ارضی سوریه ندارد.

رئیس‌جمهوری ترکیه ادامه داد: می‌دانید که از سوی برخی محافل، داعش بار دیگر مورد آموزش و حمایت قرار می‌گیرد تا دوباره احیا شود. ما اجازه نخواهیم داد که بار دیگر سوریه به خاک و خون کشیده شود.

رئیس‌جمهوری ترکیه درباره ادلب نیز گفت: ما با جلوگیری از وقوع بحران انسانی در ادلب به مردم سوریه ثابت کردیم که در کنار آنها هستیم. امیدوارم مساله سوریه با اراده محکم جامعه بین‌المللی حل شود.

وی افزود: همچنین ما اجازه نخواهیم داد که ساختارهای تروریستی در شرق فرات ایجاد بشوند و آنهارا نابود خواهیم کرد.

اردوغان درباره پرونده جمال خاشقجی گفت: ما باید این پرونده را حل کنیم و هیچ جای اهمال‌کاری که نجات فردی را دنبال می‌کند، وجود ندارد.

وی تاکید کرد: نمایشنامه‌ای در پرونده خاشقجی به منظور فردی خاص در حال اجراست. من به صدر اعظم آلمان و روسای جمهوری روسیه و فرانسه جزئیات این پرونده را و چیزهایی که نمی‌دانستند گفتم هیچ دلیلی برای مانع‌تراشی‌های غیرمنطقی در این باره وجود ندارد.

 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.