تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 دی 1402 - 20:40
کد خبر : 146207

قش آفرینی احزاب مختلف در انتخابات پیش رو فراهم است

تاییدصلاحیت‌ بیش از ۵۲ درصد از داوطلبان/ به ازای هر کرسی ۳۸ نفر رقابت می کنند

تاییدصلاحیت‌ بیش از ۵۲ درصد از داوطلبان/ به ازای هر کرسی ۳۸ نفر رقابت می کنند

تاییدصلاحیت‌ بیش از ۵۲ درصد از داوطلبان/ به ازای هر کرسی ۳۸ نفر رقابت می کنند سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان بیش از ۱۱ هزار نفر را تایید صلاحیت کرد. هادی طحان نظیف در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، از پایان مهلت ۵۰ روزه هیئت‌های نظارت استان و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات

تاییدصلاحیت‌ بیش از ۵۲ درصد از داوطلبان/ به ازای هر کرسی ۳۸ نفر رقابت می کنند

۱۱ هزار نفر برای انتخابات مجلس تایید صلاحیت شدند

سخنگوی شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان بیش از ۱۱ هزار نفر را تایید صلاحیت کرد.

هادی طحان نظیف در گفت‌وگو با خبرگزاری صدا و سیما، از پایان مهلت ۵۰ روزه هیئت‌های نظارت استان و هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات خبر داد و گفت: نتایج بررسی‌ها به وزارت کشور ارسال شده و بر اساس قانون در دو روز آینده نتایج بررسی‌ها از طریق فرمانداری‌ها به داوطلبان اعلام می‌شود.
آقای طحان نظیف با اشاره به افراد تایید صلاحیت‌ها شده گفت: بیش از ۵۰ درصد داوطلبان در این مرحله تایید صلاحیت شدند، بیش از ۱۱ هزار نفر تایید صلاحیت شدند که به ازای هر کرسی حدود ۳۸ نفر در انتخابات پیش رو خواهیم داشت. این افراد از اقشار و گروه‌های مختلف سیاسی هستند و زمینه فعالیت گروه‌های سیاسی مختلف و نقش آفرینی احزاب مختلف در انتخابات پیش رو فراهم است.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: یک میلیون و ۷۵۰ هزار سند را در این مقطع مورد بررسی قرار دادیم، بیش از ۲۱ هزار نفر واجد شرایط ثبت نام بودند که صلاحیت آنها مورد بررسی و حدود ۱۱ هزار نفر صلاحیت آنها مورد تأیید قرار گرفت که این عدد دو برابر تأیید صلاحیت‌های در انتخابات مجلس قبل است یعنی نسبت تاییدصلاحیت‌ها بیش از ۵۲ درصد بوده که این عدد دو برابر دوره گذشته از جهت تعداد است و به ازای هر کرسی ۳۸ نفر با هم رقابت خواهند کرد.

طحان نظیف گفت: ما کشوری هستیم که تعداد داوطلبان شرکت کننده در انتخابات مجلس در آن بالاست، به ازای هر کرسی ۳۸ نفر با هم رقابت خواهند کرد. ما مقید به قانون هستیم و این حساسیت در دوره‌های گذشته نیز وجود داشته است اما قانون جدید به کمک شورای نگهبان و هیأت‌های نظارت آمد البته به نفع داوطلبان نیز هست.

سخنگوی شورای نگهبان افزود: ۲۶ نفر از نمایندگان فعلی مجلس از میان نمایندگانی که برای شرکت در انتخابات پیش رو ثبت نام کرده‌اند تا این مرحله تایید صلاحیت نشده‌اند که این میزان نسبت به دوره قبل که ۹۰ نفر بود کاهش قابل توجه‌ای داشته است.

وی ادامه داد: البته این افراد هم فرصت اعتراض دارند که ممکن است در شورای نگهبان تایید صلاحیت شوند.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.