تاریخ انتشار : شنبه 10 شهریور 1397 - 8:59
کد خبر : 37864

تسهیلات بلاعوض دولت به کشاورزان

آرمان شرق:امسال بیش از ۹۰ درصد محصول پسته این شهرستان ها به علت گرمازدگی خسارت دید که براساس مصوبه هیات دولت به پسته کاران زیان دیده تسهیلات بلاعوض اعطا می شود. به گزارش آرمان شرق احمد انارکی محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، سقف پرداخت این تسهیلات بلاعوض برای هرهکتار

آرمان شرق:امسال بیش از ۹۰ درصد محصول پسته این شهرستان ها به علت گرمازدگی خسارت دید که براساس مصوبه هیات دولت به پسته کاران زیان دیده تسهیلات بلاعوض اعطا می شود.

به گزارش آرمان شرق احمد انارکی محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، سقف پرداخت این تسهیلات بلاعوض برای هرهکتار را ۸۳ میلیون ریال عنوان کرد و اظهار داشت : تسهیلات یاد شده به کشاورزان خسارت دیده ای پرداخت خواهد شد که از قبل باغات خود را بیمه کرده باشند.
وی با اشاره به اینکه ۴۰ هزار هکتار از اراضی و باغات پسته در رفسنجان و انار فاقد سند هستند ، تصریح کرد: به دلیل بحرانی بودن آب در این مناطق جهت اجرایی شدن طرح های آبیاری نوین زیرسطحی ، تحت فشار و بهره مندی از تسهیلات دولتی بلاعوض یکی از شرایط ، سنددار بودن اراضی بود که این شرط برداشته شد و کشاورزان به راحتی می توانند تقاضای تسهیلات بدهند و اراضی خود را به آبیاری نوین مجهز کنند.
انارکی محمدی بیان کرد: در این راستا سال گذشته به هر هکتار هفت میلیون تومان اعطا شد و امسال به هر هکتار ۱۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض داده می شود.
استان کرمان با داشتن ۳۰۰ هزار هکتار از ۴۰۰ هزار هکتار باغات بارور پسته کشور با محوریت رفسنجان به عنوان خاستگاه طلای سبز دنیا با تولید بیش از ۹۵ درصد محصول پسته ایران بشمار می رفت و این محصول ارز آور در کنار محصولات معدنی استان و همچنین فلز گرانبهای مس در صدر کالاهای صادراتی به کشورهای آسیای جنوب شرق مانند چین و هنگ کنگ ، کشورهای اروپای مرکزی ، روسیه ، ترکیه ، عراق و کشورهای حوزه خلیج فارس قرار داشت این روزها براثر گرمازدگی حاصل از خشکسالی ،بالای ۹۰ درصد کاهش تولید داشته است و کار به جایی رسیده که پسته کاران این منطقه نیازمند تسهیلات بلاعوض شده اند.
رفسنجان با جمعیت بالای ۳۱۱ هزار نفر در۱۱۰ کیلومتری کرمان قرار دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.