تاریخ انتشار : دوشنبه 12 شهریور 1397 - 16:52
کد خبر : 38274

بازار ارومیه در انتظار حریق

بازار ارومیه در انتظار حریق

آرمان شرق:رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: خطر وقوع آتش سوزی واحدهای تجاری و بازار هسته مرکزی شهر ارومیه را تهدید می کند. به گزارش آرمان شرق و به نقل از  ایسنا، ابراهیم شاد قوشچی با اشاره به خطر وقوع آتش سوزی در هسته مرکزی شهر به ویژه در بافت فرسوده شهری،

آرمان شرق:رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه گفت: خطر وقوع آتش سوزی واحدهای تجاری و بازار هسته مرکزی شهر ارومیه را تهدید می کند.

به گزارش آرمان شرق و به نقل از  ایسنا، ابراهیم شاد قوشچی با اشاره به خطر وقوع آتش سوزی در هسته مرکزی شهر به ویژه در بافت فرسوده شهری، بیان کرد:  خطر وقوع آتش سوزی بافت فرسوده شهری و واحدهای تجاری شهر را تهدید می‌کند؛ تمام اخطارهای لازم برای پیشگیری از وقوع آتش در مکان های که احتمال وقوع آتش زیاد است صادر شده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه با اشاره به وضعیت نامناسب بازار ارومیه از نظر ایمنی، اظهار کرد:  بازار ارومیه با مشکلاتی از نظر ایمنی مواجه است که سیم کشی فرسوده این بازار جهت پیشگیری از بروز حوادث احتمالی بصورت مرتب توسط آتش نشانی و میرات فرهنگی استان رصد می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت نامناسب پاساژ نیکخواه ارومیه اظهار کرد: متاسفانه پاساژ نیکخواه از نظر ایمنی وضعیت مناسبی ندارد و در این خصوص نیز اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از بروز حادثه چون آموزش کسبه، نصب کپسول های آتش نشانی، رصد سیم ها برق و تعویض آنها و همچنین بازدیدها مکرر صورت می‌گیرد اما با این حال خطر همچنان باقی است.

شاد قوشچی با اشاره به انجام تعداد ۳۲۶ فقره ماموریت آتش نشانی طی ۳ ماهه اخیر، بیان کرد:  از تعداد ۳۲۶ فقره ماموریت آتش نشانی شهرداری ارومیه طی سه ماه اخیر سال جاری ۲۷۰ مورد مربوط به حوادث داخل شهر و ۳۳ مورد مربوط به حوادث خارج از شهر است.

وی با بیان اینکه بیشترین سهم ماموریت‌های آتش نشانی را آتش سوزی قطعات خالی شهر،  واحدهای آپارتمانی و تصادفات جاده‌ای به خود اختصاص داده است،  تصریح کرد: این قطعات خالی به علت پوشیده بودن با علف های خشک باعث گسترش آتش به سایر نقاط می‌شوند.

شاد قوشچی عنوان کرد:  در حال حاضر حوادثی چون گیر افتادن در آسانسور در واحد های مسکونی  روز به روز در حال افزایش است.

وی با اشاره به افزایش آتش سوزی منازل بیان کرد:  دلیل عمده وقوع آتش سوزی منازل بیشتر سهل انگاری شهروندان است.

به گفته رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ارومیه هم اینک میانگین زمان رسیدن ماموران آتش نشانی به محل عملیات در داخل شهر کمتر از ۴ دقیقه و در خارج از شهر کمتر از ۱۵  دقیقه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.