تاریخ انتشار : جمعه 21 مهر 1402 - 0:52
کد خبر : 140657

ایران و اردن/جدال چهاردهم؛ امروز ساعت ۲۱:۳۰

ایران و اردن/جدال چهاردهم؛ امروز ساعت ۲۱:۳۰

آرمان شرق-گروه ورزش:تیم ملی فوتبال ایران که روز گذشته برای شرکت در تورنمنت چهارجانبه اردن راهی این کشور شد، امروز باید در بازی اول به مصاف میزبان برود که در صورت پیروزی یا شکست، در بازی رده بندی یا فینال، به مصاف یکی از تیم های قطر یا عراق می رود.

ایران و اردن/جدال چهاردهم؛ امروز ساعت ۲۱:۳۰

نگاهی به تاریخچه دیدار تیم‌های فوتبال ایران و اردن/ جدال چهاردهم

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدار خود در تورنمنت چهارجانبه اردن به مصاف تیم میزبان می‌رود.

به گزارش خبرنگار مهر، تیم ملی فوتبال کشورمان به منظور آماده سازی برای مسابقات مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های آسیا به اردن سفر کرده است و در یک تورنمنت چهارجانبه با حضور تیم‌های اردن، قطر و عراق به رقابت خواهد پرداخت. ملی‌پوشان کشورمان در نخستین دیدار باید با تیم میزبان یعنی اردن مسابقه دهند.

این دیدار ۲۱ مهر ساعت ۲۱:۳۰ در ورزشگاه ۱۷ هزار نفری عمان برگزار خواهد شد.

تیم‌های ملی فوتبال ایران و اردن تاکنون ۱۳ بار در مسابقات مختلف با هم روبرو شده‌اند که سهم ایران ۶ برد و اردن ۴ برد بوده است. ۳ بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

از این ۱۳ مسابقه ۳ بازی دوستانه بوده که هر ۳ دیدار با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. این دو تیم در هیچ بازی رسمی به تساوی نرسیده‌اند. تیم ایران در این ۱۳ مسابقه موفق شده است ۱۵ بار دروازه اردن را باز کند و سهم اردن هم ۱۰ گل بوده است.

آخرین مسابقه برگزار شده بین ایران و اردن به شهریور ۱۳۹۱ در ورزشگاه ملک عبداله اردن بازمی‌گردد که دو تیم در یک بازی دوستانه به تساوی بدون گل دست یافتند.

آخرین مسابقه رسمی دو تیم هم به میزبانی اردن در مقدماتی جام ملت‌های ۲۰۱۱ بود که در آذر ۸۸ اردن موفق شد با یک گل تیم کشورمان را شکست دهد.

تیم ایران در آخرین رده بندی فیفا در جایگاه بیست و یکم قرار دارد و تیم اردن هشتاد و چهارم است.

هدایت تیم ملی اردن را «حسین عموته» برعهده دارد.

اردنی‌ها در سال ۱۴۰۲ پنج بار در مسابقات دوستانه مقابل تیم‌های فیلیپین، صربستان، جامائیکا، نروژ و آذربایجان به میدان رفته‌اند.

سرمربی تیم ملی در نشست خبری قبل از بازی با اردن گفت که باید از آخرین فیفا دی پیش از آغاز جام ملت های آسیا بهره ببرد.

به گزارش فرتاک نیوز،تیم ملی فوتبال ایران که روز گذشته برای شرکت در تورنمنت چهارجانبه اردن راهی این کشور شد، امروز باید در بازی اول به مصاف میزبان برود که در صورت پیروزی یا شکست، در بازی رده بندی یا فینال، به مصاف یکی از تیم های قطر یا عراق می رود.امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی ایران در کنفرانس خبری پیش از دیدار برابر اردن با قدردانی از حضور رسانه‌ها در این نشست اظهار کرد: این بار دوم است که به اردن سفر کردم. پیش از این به همراه تیم ملی در بازیهای غرب آسیا به میزبانی اردن شرکت کردم. باید از کشور اردن به خاطر میزبانی این تورنمنت تشکر ‌کنم.

وی افزود: همانطور که می‌دانید این آخرین فرصت و فیفا دی تا قبل از جام ملتهاست و پس از این بازیها وارد رقابتهای مقدماتی جام جهانی می‌شویم به همین خاطر باید به نحو احسن از این تورنمنت استفاده کنیم. تیم ما در حال حاضر در شرایط بسیار خوبی است. البته حدود ۱۰ بازیکن داریم که مصدوم هستند و نتوانستند در این تورنمنت کنار ما باشند.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی درباره میزان شناختش از تیم اردن گفت: اردن تیم بسیار با کیفیت و با برنامه‌ای است. در این دو سال این تیم نتایج خوبی به ویژه برابر تیمهای آسیایی کسب کرده است. اردن بازیکنانی در در فرانسه و قطر دارد و تیم پرقدرت، با برنامه و جنگنده‌ای است. این تیم در دو سال گذشته در میان رقبای آسیایی تنها برابر استرالیا شکست خورده است که این موضوع کیفیت اردن را نشان می‌دهد.

او در پاسخ به سوال خبرنگار اردنی درباره قیاس مهدی طارمی با موسی التعمری بازیکن تیم مون‌پلیه فرانسه گفت: قیاس بازیکنان اهمیتی ندارد. موضوعی که برای ما مهم است استفاده از آخرین فرصت تا پیش از جام ملتهای آسیاست. این دو بازی برای ما بسیار مهم است و می‌خواهیم حداکثر استفاده را از این بازی ببریم. امیدواریم که بتوانیم به اهداف‌مان از حضور در این تورنمنت دست پیدا کنیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.