کاپ سوپر جام فوتبال ایران در افتتاحیه لیگ بیست و سوم فوتبال ایران (جام خلیج‌فارس) تحویل پرسپولیس خواهد شد.

به نقل از سایت باشگاه پرسپولیس، نظر به سوالات مکرر هواداران عزیز و رسانه‌های محترم، به اطلاع می‌رساند؛ با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده و اعلام سرپرست سازمان لیگ فوتبال ایران به مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، کاپ سوپرجام فوتبال ایران در هفته نخست بیست و سومین دوره لیگ خلیج فارس، تحویل سرخپوشان ایران خواهد شد.

رضا درویش و محمدرضا کشوری‌فرد چندی پیش در جریان یک ملاقات، درباره زمان و نحوه تحویل جام قهرمانی سوپرجام فوتبال ایران به پرسپولیس نیز گفتگو و هماهنگی‌هایی داشتند. در آن جلسه اعلام شد؛ مراسم اهدای جام، طی آیین رسمی در نخستین بازی سرخپوشان ایران در فصل جدید لیگ که با توجه به قهرمانی فصل گذشته در حکم دیدار افتتاحیه خواهد بود، تقدیم باشگاه پرسپولیس شود.

سوپرجام ایران همه ساله به برنده پیکار دو تیم قهرمان لیگ و جام حذفی تعلق می‌گیرد. با توجه به این که پرسپولیس در فصل گذشته قهرمانی در هر دو رقابت را از آن خود کرد طبق مقررات، به عنوان برنده سوپر جام فوتبال ایران نیز شناسایی شد. این برای دومین بار در تاریخ سوپرجام فوتبال ایران است که شرایط مذکور رقم می‌خورد و هر دو بار سرخپوشان ایران موفق به انجام این کار شدند تا در یک فصل سه‌گانه قهرمانی کشور را از آن خود سازند.
سوپرجام فوتبال ایران، تا کنون ۹ بار برگزار شده است که از این میان پرسپولیس برای پنجمین بار، این جام را تصاحب می‌کند.