تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 اردیبهشت 1402 - 23:21
کد خبر : 129557

انتخابات ترکیه به دور دوم می کشد؟

انتخابات ترکیه به دور دوم می کشد؟

آرمان شرق-گروه بین الملل:آخرین نظرسنجی ها حاکی است رقیب اردوغان از او پیشی گرفته است و در حال حاضر گفته می شود آراء کمال قلیچداراوغلو  حدود ۴۹/۳ درصد است و  این در حالی است که آراء اردوغان حدود ۴۳/۷ ارزیابی شده است.

انتخابات ترکیه به دور دوم می کشد؟

شفقنا – انتخابات ترکیه در روز یک شنبه ۱۴ ماه می بر گزار می شود.

به گزارش شفقنا آینده، آخرین نظرسنجی ها حاکی است رقیب اردوغان از او پیشی گرفته است و در حال حاضر گفته می شود آراء کمال قلیچداراوغلو  حدود ۴۹/۳ درصد است و  این در حالی است که آراء اردوغان حدود ۴۳/۷ ارزیابی شده است.

با توجه به شرایط نظرسنجی ها که هر کدام تا حدی به نفع کاندیدای محبوب خود را گرایش دارند و همچنین لحاظ خطای نظر سنجی ها می توان نتیجه گرفت که احتمال بیشتر برای کشیده شدن انتخابات به دور دوم است به گونه ای که کمال قلیچداراوغلو آراء بیشتر و نزدیک به پنجاه درصد را به خود اختصاص خواهد داد.

اگر نظر سنجی ها از دقت و صحت برخوردار باشد، و چنانچه کمال قلیچداراوغلو بتواند برگ برنده ی جدیدی در دو روز آینده ارائه دهد، حتی نظرسنجی ها احتمال برد او در دور اول را دور از انتظار نمی داند.

همین طور اگر اردوغان شرایط فعلی را حفظ کند و یا برگ جدیدی ارائه دهد، کشاندن انتخابات به دور دوم، بسیار محتمل تر خواهد بود.

انتخابات پارلمانی

با توجه به همین نظرسنجی ها، به احتمال بسیار در انتخابات پارلمانی ترکیه نیز هیچ ائتلافی اکثریت مطلق را بدست نخواهد آورد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.