تاریخ انتشار : سه شنبه 16 آبان 1402 - 7:39
کد خبر : 142364

امروز؛ استقلال تاجیکستان- پرسپولیس/جنگ برای ۳ امتیاز در «دوشنبه»

امروز؛ استقلال تاجیکستان- پرسپولیس/جنگ برای ۳ امتیاز در «دوشنبه»

آرمان شرق-گروه ورزش:پرسپولیس امروز از ساعت ۱۷:۳۰ در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، به مصاف استقلال این کشور می‌رود تا چهارمین بازی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا و اولین بازی مرحله برگشت گروهی این تورنمنت را برگزار کند.

امروز؛ استقلال تاجیکستان- پرسپولیس/جنگ برای ۳ امتیاز در «دوشنبه»

سه‌شنبه؛   جنگ برای 3 امتیاز  در «دوشنبه»
دنیای اقتصاد: مسابقات هفته چهارم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا امروز با برگزاری چند دیدار دیگر در منطقه غرب پیگیری می‌شود که در یکی از آنها، پرسپولیس ایران از ساعت ۱۷:۳۰ در شهر دوشنبه میهمان استقلال تاجیکستان خواهد بود. بازی رفت را سرخ‌پوشان ایرانی با دو گل به سود خود به پایان بردند و انتظار می‌رود تیم تاجیکستانی برای زنده نگه داشتن مختصر امیدهایش در راه صعود، امروز با چنگ و دندان به جنگ نماینده کشورمان بیاید. در این گروه النصر عربستان با ۹ امتیاز صدرنشین است، پرسپولیس ۶ امتیازی این تیم را تعقیب می‌کند و الدحیل قطر و استقلال تاجیکستان هم یک امتیاز دارند. دیگر بازی این گروه از ساعت ۲۱:۳۰ بین الدحیل و النصر برگزار می‌شود و گویا کادرفنی باشگاه عربستانی به کریس رونالدو در این مسابقه استراحت داده است.

جنگ برای ۳ امتیاز در «دوشنبه»

شرق: پرسپولیس امروز از ساعت ۱۷:۳۰ در دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، به مصاف استقلال این کشور می‌رود تا چهارمین بازی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا و اولین بازی مرحله برگشت گروهی این تورنمنت را برگزار کند. شاگردان یحیی گل‌محمدی که از سه بازی قبلی با یک شکست برابر النصر و دو برد برابر الدحیل قطر و همین تیم تاجیکستانی، با شش امتیاز، در رده دوم گروه قرار گرفته‌اند، چاره‌ای غیر از کسب سه امتیاز این بازی خارج از خانه نخواهند داشت. سرخ‌پوشان تهرانی که پیش‌از‌این در لیگ قهرمانان آسیا در دو نوبت برابر استقلال تاجیکستان قرار گرفته‌اند، رکورد صد درصد پیروزی را دارند و برای زنده نگه‌داشتن شانس صعودشان به مرحله بعدی، مجبور هستند چنین رکوردی را در بازی سوم هم تداوم ببخشند. در فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های صدرنشین گروه‌های مختلف، مستقیم به مرحله بعدی صعود می‌کنند؛ ولی فقط سه تیم برتر دوم که امتیازات و عملکرد بهتری در مقایسه با دیگران داشته باشند، چنین مجوزی را به دست می‌آورند. پرسپولیس پس از پایان مرحله رفت رقابت‌های گروهی با شش امتیاز، یکی از سه تیم صعود‌کننده به مرحله بعد، به‌عنوان تیم دوم، بوده؛ ولی این به معنی تما‌م‌شدن کار نیست. با توجه به حضور تیم‌های قدرتمندی مانند النصر و الدحیل در همین گروه، واضح است که پرسپولیس مجبور است تا روز آخر برای صعود بجنگد. روی کاغذ، ساده‌ترین رقیب پرسپولیس همین تیم تاجیکستانی است؛ ولی مسئله اینجاست که تیم یحیی در روزهای اخیر آماده نشان نداده و همین موضوع می‌تواند برایش زنگ خطر را به صدا دربیاورد. پرسپولیس در لیگ برتر ایران در دو بازی اخیرش برابر تیم‌های نه‌چندان مطرحی مانند صنعت نفت و ملوان متوقف شده و نتوانسته بردی به دست بیاورد. از آن بدتر اینکه شرایط تعدادی از بازیکنان کلیدی این تیم برای حضور در این مسابقه هم چندان مساعد نیست. این بار بدون درنظر‌گرفتن موضوعی مثل مصدومیت که ستاره‌های ارزشمندی مانند مرتضی پورعلی‌گنجی و یاسین سلمانی را طولانی‌مدت از پرسپولیس گرفته، داستان ویروس سرماخوردگی و آنفلوانزا هم مزید بر علت شده است. پیش از عزیمت پرسپولیس به دوشنبه، چندین بازیکن این تیم دچار ویروس‌های مشابه شدند که دانیال اسماعیلی‌فر، میلاد سرلک، فرشاد فرجی و علیرضا بیرانوند ازجمله آنها هستند؛ اگرچه شایعه شده که بیرانوند به بازی امروز خواهد رسید؛ ولی خوب تمرین‌نکردن «بیرو» که در هفته‌های اخیر نتوانسته دروازه‌اش را در لیگ برتر ایران از فروپاشی حفظ کند، تبدیل به دغدغه‌ای جدی شده است. پرسپولیس به دلیل اتفاقاتی که در نقل و انتقالات زمستانی برایش رخ داد، نتوانست جانشین مناسبی برای علیرضا بیرانوند پیدا کند و همین موضوع باعث نگرانی چندباره کادر فنی و هواداران این باشگاه شده است. به هر روی با همه این اتفاقات، همان‌طورکه عنوان شد، پرسپولیس چاره‌ای به غیر از کسب برد در این بازی ندارد. آنها اگر بتوانند امروز برنده شوند، رسما حکم خروج استقلال تاجیکستان از لیگ قهرمانان آسیا را امضا خواهند کرد. رقیب آنها یک امتیازی است و با توجه به ۹ امتیازی‌بودن النصر و ۹ امتیازی‌شدن احتمالی پرسپولیس در همین روز، عملا آنها اگر در دو بازی بعدی هم به برتری برسند، باز هفت امتیازی می‌شوند که برای صعود به مرحله بعدی برای‌شان کافی نخواهد بود. اتفاقا با توجه به همین گزاره، استقلال هم امروز انگیزه زیادی دارد تا در سومین تقابل با پرسپولیس ایران، بتواند برای اولین بار این تیم را شکست دهد.

سوغات ۳ امتیازی از دوشنبه؟

استقلال تاجیکستان - پرسپولیس ایران/ سوغات ۳ امتیازی از دوشنبه؟

پرسپولیس برای کسب سومین پیروزی خود در لیگ‌ قهرمانان آسیا به مصاف استقلال تاجیکستان می‌رود.

به گزارش ایسنا، استقلال تاجیکستان و پرسپولیس ایران در تقابلی از هفته چهارم لیگ‌قهرمانان آسیا امروز از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه پامیر به مصاف هم می‌روند.

پرسپولیس درحالی پای به این مسابقه می‌گذارد که در دو دیدار اخیر خود در (ACL) پیروز بوده و حالا برای کسب سومین برد متوالی در فصل جدید لیگ‌قهرمانان آسیا به تاجیکستان سفر می‌کند.

پرسپولیس در گام نخست مغلوب النصر عربستان شد اما در ادامه با شکست الدحیل و استقلال تاجیکستان، با ۶ امتیاز رتبه دوم گروه E را به خود اختصاص داد تا شانس بسیاری برای راهیابی به مرحله بعدی داشته باشد.

بازی رفت دو تیم با درخشش سعید صادقی و برتری دو بر صفر پرسپولیسی‌ها به اتمام رسید و شانس صعود استقلال تاجیکستان کمتر شد.

شاگردان یحیی گل‌محمدی در صورت غلبه بر نماینده تاجیکستان، شانس بسیاری برای صعود به مرحله حذفی لیگ قهرمانان آسیا خواهند داشت.

اما سرماخوردگی عجیبی گریبان‌گیر پرسپولیسی‌ها شده و میلاد سرلک، فرشاد فرجی، مهدی ترابی و علیرضا بیرانوند نفراتی هستند که سرما خورده‌اند و حضور آنها در دیدار پرسپولیس برابر استقلال تاجیکستان در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

وضعیت دوتیم در ۵ بازی اخیر:

استقلال تاجیکستان: ۱ برد، ۱ مساوی، ۳ باخت

پرسپولیس: ۳ برد، ۲ مساوی

هفته چهارم لیگ‌قهرمانان آسیا/ گروه E

استقلال تاجیکستان – پرسپولیس ایران

سه‌شنبه، ۱۶ آبان ۱۴۰۲

ساعت: ۱۷:۳۰

ورزشگاه پامیر دوشنبه

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.