تاریخ انتشار : شنبه 4 دی 1400 - 6:39
کد خبر : 87577

اعتراض مجدد معلمان ۱۰۲ شهر نسبت به تبعیض در حقوق صنفی

اعتراض مجدد معلمان ۱۰۲ شهر نسبت به تبعیض در حقوق صنفی

آرمان شرق- روز پنجشنبه دوم دی ماه، بار دیگر هزاران معلم معترض به نحوه تصویب لایحه رتبه‌بندی حقوق و مزایای فرهنگیان، با فراخوان شورای هماهنگی کانون‌های صنفی فرهنگیان ایران، در شهرهای مختلف کشور اعتراض کرده و خواستار اصلاح مصوبات مجلس شدند. در حالی که گفته می‌شود نهادهای امنیتی، از فرهنگیان در برخی شهرها و از جمله تهران و شیراز خواسته بودند که تجمع صنفی روز پنجشنبه لغو شود اما فرهنگیان در ۱۰۲ شهر کشور با اعتراضات آرام، از نحوه نگرش نمایندگان مجلس به لایحه‌ای که در واقع می‌توانست پایان‌دهنده تبعیض‌های مزدی بین قشر فرهنگیان با سایر اقشار در حوزه آموزش باشد، انتقاد کردند.

روز پنجشنبه دوم دی ماه، بار دیگر هزاران معلم معترض به نحوه تصویب لایحه رتبه‌بندی حقوق و مزایای فرهنگیان، با فراخوان شورای هماهنگی کانون‌های صنفی فرهنگیان ایران، در شهرهای مختلف کشور اعتراض کرده و خواستار اصلاح مصوبات مجلس شدند. در حالی که گفته می‌شود نهادهای امنیتی، از فرهنگیان در برخی شهرها و از جمله تهران و شیراز خواسته بودند که تجمع صنفی روز پنجشنبه لغو شود اما فرهنگیان در ۱۰۲ شهر کشور با اعتراضات آرام، از نحوه نگرش نمایندگان مجلس به لایحه‌ای که در واقع می‌توانست پایان‌دهنده تبعیض‌های مزدی بین قشر فرهنگیان با سایر اقشار در حوزه آموزش باشد، انتقاد کردند.
اعتراض معلمان به نحوه تصویب مفادی از لایحه رتبه‌بندی حقوق و مزایای معلمان در جلسه علنی مجلس در روز چهارشنبه ۲۴ آذر ماه سال جاری است. در این مصوبات که بالاخره بعد از ۱۴ سال انتظار به سرانجام رسید، کف حقوق معلمان باتوجه به رتبه آموزشی و شغلی ایشان، ۸ میلیون و ۸۰ هزار تومان و سقف آن‌هم ۱۶ میلیون تومان تعیین شد در حالی که طبق تاکیدات اولیه این لایحه، قرار بود حقوق معلمان معادل با ۸۰درصد حقوق دریافتی اعضای هیات علمی دانشگاه‌های دولتی باشد که حالا با مصوبات مجلس نه تنها چنین همسان‌سازی برای معلمان کشور اتفاق نیفتاده بلکه این میزان افزایش حقوق در مصوبات مجلس، حتی با رشد افسارگسیخته نرخ تورم در کشور هم همخوانی ندارد و باز هم ناجی معلمان از زیر خط فقر نیست به خصوص که مقرر شده که معلمان حق‌التدریسی و همچنین معلمانی که پیش از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ بازنشسته شده‌اند از شمول مزایای این قانون محروم باشند و همچنین، برخلاف وعده دولت‌های دوازدهم و سیزدهم، اجرای کامل این قانون، به سال ۱۴۰۱ موکول شده در حالی که دولت دوازدهم وعده داده بود که اجرای این قانون و همسان‌سازی حقوق معلمان از اردیبهشت ۱۳۹۹ خواهد بود که البته این وعده هیچ‌گاه محقق نشد. پس از آن‌هم با وجود توافق مجلس و رییس سازمان برنامه و بودجه در اولین هفته‌های فعالیت دولت سیزدهم، مقرر شد با تامین اعتبار ۲۵ هزار میلیارد تومانی، شمول اجرای این لایحه از ابتدای سال ۱۴۰۰ باشد که پس از مخالفت رییس مجلس با این شمولیت، قرار شد لایحه به‌ طور ناقص و با اعتبار ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی، از مهر ماه ۱۴۰۰ دربرگیری داشته و اجرای کامل آن با همان اعتبار مصوب در سال جاری به سال آینده موکول شود. /اعتماد

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.