تاریخ انتشار : دوشنبه 14 آبان 1397 - 20:42
کد خبر : 46924

از لاغری تا خواص ضد سرطانی در این خوراکی گیاهی

آرمان شرق: گل کلم حاوی آنتی اکسیدان و مواد مغذی گیاهی است که می‌تواند در برابر سرطان از بدن محافظت می‌کند.، فیبر موجود در گل کلم باعث سیری و از دست دادن وزن و ایجاد دستگاه گوارش سالمی شود، کولین که برای حافظه و یادگیری ضروری است در گل کلم بسیار موجود است. به گزارش

آرمان شرق: گل کلم حاوی آنتی اکسیدان و مواد مغذی گیاهی است که می‌تواند در برابر سرطان از بدن محافظت می‌کند.، فیبر موجود در گل کلم باعث سیری و از دست دادن وزن و ایجاد دستگاه گوارش سالمی شود، کولین که برای حافظه و یادگیری ضروری است در گل کلم بسیار موجود است.

به گزارش آرمان شرق، از خاصیت‌های مفید گل کلم کاهش رشد سلولهای سرطانی، هضم بهتر غذا ،پیشگیری از ارتروز، سرطان، دردهای مزمن و بیماری‌های خاص روده می باشد،همچنین گل کلم ماده غذایی فوق‌العاده‌ای برای کاهش وزن محسوب می‌شود
بررسی‌ها نشان می‌دهند، مواد معدنی و محتوای مغذی گیاهی در این گیاه باعث می‌شود تمام ویتامین‌های بدن تامین شود.تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، پانتوتنیک اسید، کلسیم، آهن، منیزیم، فسفر، پتاسیم و منگنز ازویتامین ها و مواد معدنی موجود در گل کلم می باشد.
با توجه به پایگاه داده USDA غذایی ملی، یک فنجان خرد شده گل کلم خام (۱/۲ اینچ قطعات، در حدود ۱۰۷ گرم) حاوی ۲۷ کالری، ۲ گرم پروتئین، ۰.۳ گرم چربی و ۵ گرم کربوهیدرات (از جمله ۲.۱ گرم فیبر و ۲ گرم قند) می باشد.
نتایج مطالعات نشان می‌دهند مصرف گل کلم به دلیل فیبر و آب به جلوگیری از یبوست کمک می‌کند و باعث حفظ دستگاه گوارش سالم و کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ می‌شود.

مجله فرهنگ غذا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.