تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 - 23:46
کد خبر : 83187

احتمال ۳۰ هزار تومانی شدن دلار قوت گرفت

احتمال ۳۰ هزار تومانی شدن دلار قوت گرفت

آرمان شرق- به هر حال از دیدگاه این کارشناس ارزی شرایط کشور به گونه‌ای نیست که نرخ دلار در مسیر کاهشی حرکت کند. به گفته سلمان نصیرزاده، تا پایان سال قیمت دلار همچنان بیشتر خواهد شد و احتمالا تا محدوده ۳۰ هزار تومانی هم پیش خواهد رفت. این رشد نرخ دلار بر قیمت دیگر کالاهای مصرفی موثر خواهد بود و تمامی بازارها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

قیمت دلار در نخستین روز هفته جاری به مرز قیمتی ۲۸ هزار و ۷۴۲ تومانی رسید که نسبت به روز گذشته ۳۱۸ تومان رشد داشت. نرخ یورو هم همراستا با قیمت دلار، با افزایش ۳۲۱ تومانی در مقایسه با روز قبل، در محدوده ۳۲ هزار و ۹۰۲ تومانی قرار گرفت. با وجود اخبار مثبت درباره برجام و آزادسازی پول ایران اما همچنان نرخ دلار در حال بالا رفتن است.

این روزها خبرهای مثبتی درباره آزاد شدن ۳.۵ میلیارد دلار از پول‌های بلوکه شده ایران و از سرگیری مذاکرات و تمایل کاخ سفید برای شروع این اتفاق به گوش می‌رسد. مسئولان ایرانی درباره مذاکرات خود با سران کشورهای اروپایی برای رفع تحریم‌ها ابراز امیدواری کرده‌اند. ولی با این حال نرخ دلار همچنان در حال رشد است و بعضی کارشناسان علت این موضوع را وضعیت نامناسب اقتصادی کشور عنوان کرده‌اند.

به گفته سلمان نصیرزاده، کارشناس بازار ارز، تمامی شواهد در داخل کشور نشان دهنده نامساعد بودن وضعیت اقتصادی است. به گفته سلمان نصیرزاده، حتی اگر تمامی اموال بلوکه شده ارزی هم آزاد شوند، باز هم قیمت دلار کاهش نخواهد داشت. زیرا تمامی این منابع، طبق گفته‌ها و اطلاعات موجود، برای پوشش کسری بودجه دولت پیشاپیش استفاده شده است. ضمن اینکه مشکلات دیگری از جمله ناهماهنگی‌های دولت در خصوص سیاست‌های ارزی هم به این مشکلات دامن خواهد زد.

رشد ادامه دار نرخ دلار

به هر حال از دیدگاه این کارشناس ارزی شرایط کشور به گونه‌ای نیست که نرخ دلار در مسیر کاهشی حرکت کند. به گفته سلمان نصیرزاده، تا پایان سال قیمت دلار همچنان بیشتر خواهد شد و احتمالا تا محدوده ۳۰ هزار تومانی هم پیش خواهد رفت. این رشد نرخ دلار بر قیمت دیگر کالاهای مصرفی موثر خواهد بود و تمامی بازارها را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

در حال حاضر نرخ پوند، دیگر ارز مهم بازار، هم رشد ۴۲۲ تومانی نسبت به دیروز داشته و به مرز ۳۸ هزار و ۶۷۱ تومانی رسیده است./کاماپرس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.