تاریخ انتشار : چهارشنبه 15 شهریور 1402 - 10:55
کد خبر : 138367

آغاز عملیات زیرسازی راه آهن زاهدان – زابل – بیرجند – مشهد

آغاز عملیات زیرسازی راه آهن زاهدان – زابل – بیرجند – مشهد

آرمان شرق-گروه سیاست:سومین سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، مردمی است که همزمان با روز اربعین با هدف حضور در جمع مردم استان در شهرستان‌های مختلف انجام شد.همچنین عملیات اجرایی طرح راه آهن نهبندان – بیرجند – قاین – یونسی که در دولت سیزدهم تامین اعتبار شده است با حضور رئیس جمهور به طور رسمی آغاز شد تا طرح راه آهن زاهدان – بیرجند – مشهد در حوزه جغرافیایی خراسان جنوبی پس از سال‌ها انتظار مردم این دیار به مرحله اجرا برسد.

آغاز عملیات زیرسازی راه آهن زاهدان – زابل – بیرجند – مشهد

 ایرنا – رئیس جمهور گفت: راه آهن زاهدان – بیرجند – مشهد مهمترین خط ریلی کشور است که برای مردم منطقه در زمینه حمل و نقل ریلی گره گشا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز چهارشنبه در آیین آغاز عملیات زیرسازی راه آهن زاهدان – زابل – بیرجند – مشهد حد فاصل نهبندان – بیرجند – قاین – یونسی در ایستگاه تشکیلاتی بیرجند که بدو ورود به استان انجام شد، افزود: این مسیر از چابهار شروع شده و به زاهدان، نهبندان، سربیشه، بیرجند تا منطقه یونسی و مشهد می‌رسد که از مسیرهای مهم ریلی محسوب می‌شود و شاید بتوان گفت مهمترین مسیر ریلی در کشور است که انجام می‌گیرد.

وی بیان کرد: عملیات اجرایی این طرح مهم امروز به نام مبارک امام حسین (ع) آغاز شد و متوسل می‌شویم که حضرت مدد کند و به دست توانای مهندسان، کارگران، مشاوران و همکاری وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های مسئول رقم بخورد.

رئیس جمهور گفت: امیدواریم این طرح مهم از زمان قابل پیش‌ بینی زودتر به بهره‌برداری برسد و مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی تصریح کرد: به مردمانی که چشم انتظار آغاز این کار بودند، اطمینان می‌دهیم مقدمات کار کاملا فراهم شده، پیمانکاران، بودجه و اعتبارات هم تامین شده و طرح از زمانی که فکر می‌کنیم، بسیار زودتر به سامان خواهد رسید.

آیت الله رئیسی ضمن تشکر از همکاران خود در دولت، مجلس و همه افرادی که در تمامی بخش‌ها در روند پیشبرد کارها کمک کردند، افزود: امیدواریم کار به ثمر بنشیند و مردم در این خطه بتوانند از مزایای این طرح ریلی بهره‌مند شوند که در زمینه حمل و نقل مسافر، بار و هم ارتباط شمال و جنوب کشور بسیار گره گشا و موثر است.

 

رئیس جمهور همزمان با اربعین حسینی صبح چهارشنبه از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند وارد خراسان جنوبی شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی بدو ورود به فرودگاه بیرجند از سوی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، استاندار، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسوولان استانی مورد استقبال قرار گرفت.

سومین سفر رئیس جمهور به خراسان جنوبی، مردمی است که همزمان با روز اربعین با هدف حضور در جمع مردم استان در شهرستان‌های مختلف انجام شد.

همچنین عملیات اجرایی طرح راه آهن نهبندان – بیرجند – قاین – یونسی که در دولت سیزدهم تامین اعتبار شده است با حضور رئیس جمهور به طور رسمی آغاز شد تا طرح راه آهن زاهدان – بیرجند – مشهد در حوزه جغرافیایی خراسان جنوبی پس از سال‌ها انتظار مردم این دیار به مرحله اجرا برسد.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.