تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 آبان 1401 - 6:56
کد خبر : 116254

آرایش غرب در تقابل با ایران

آرایش غرب در تقابل با ایران

آرمان شرق-گروه بین الملل: «نه‌تنها آمریکا و اروپا بلکه در خاورمیانه کشورهایی مانند «عربستان سعودی»،«امارات»،«بحرین»،«جمهوری آذربایجان» و تا حدود زیادی «ترکیه» و «پاکستان» در مقابل آنچه تهدید ایران نام دارد آرایش جنگی گرفته‌ و خود را برای جنگ آماده می‌کنند. ایران در محاصره کشورهایی قرار دارد که هر لحظه با تحریک کشورهای غربی می‌توانند آغازگر جنگ بر علیه ایران باشند.

آرایش غرب در تقابل با ایران

آرمان امروز: «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه، که کشورش نقش منفی در مذاکرات پیشین توافق هسته‌ای و مذاکرات اخیر رفع تحریم‌های ایران در «وین» را برعهده داشته، در کنار آلمان و انگلستان به تکرار ادعاهای تهدد آمیز بر علیه ایران ادامه داد.
او در مصاحبه‌ای که با شبکه «الحدث» داشت با ادعای اینکه تهدیدهای ایران به فراتر از «محدوده غرب آسیا» گسترش یافته است، گفت: «باید شیوه مقابله با تهدیدهای ایران در جهان را تغییر دهند.» رییس جمهور فرانسه در این مصاحبه که در حاشیه کنفرانس آب و هوایی «شرم الشیخ»، مصر تهیه شده است می‌گوید: «برای مقابله با تهدیدات ایران، باید سازماندهی‌شده عمل کنیم».
مکرون با این ادعا که شهروندان ایران باید از تحریم‌ها و دیگر اقدامات محفوظ بمانند ادامه می‌دهد: «باید اطمینان حاصل کنیم که مردم ایران تحت تأثیر تحریم‌ها قرار نگیرند». پیش از این نیز رئیس جمهور فرانسه پیروزی «بنیامین نتانیاهو» در انتخابات کنست را تبریک گفت و او را به پاریس دعوت کرد تا در زمینه امور دوجانبه و ایران گفت‌وگو کنند.
غرب میز گفتوگو را ترک کرده است
«فریدون مجلسی»، تحلیلگر مسائل بین‌الملل در واکنش به گفته رییس جمهور فرانسه که از جوامع بین‌المللی خواسته است رفتارشان را با ایران باید تغییر دهند، به خبرنگار «آرمان امروز» می‌گوید: «وقتی چنین ادعایی از سوی رییس جمهوری فرانسه در ادامه تهدیدهای سایر کشورهای اروپایی و البته آمریکا مطرح می‌شود، نشانه‌ موفقیت جناح ارزشی جمهوری اسلامی ایران است که همواره درگیری‌های نظامی را در دستور کار خود قرار می‌دهند. ارزشی‌های تندرو این واقعیت را به دیگر کشورها رسانده است که هر لحظه برای جنگ آمادگی کامل دارند. اگر به گفته مکرون توجه کنیم منظور او این است که دیگر راهی برای مذاکره و گفت‌وگو باقی نمانده است و تنها گزینه نظامی روی میز قرار دارد. دخالت ایران در جنگ اوکراین و ارسال ادوات نظامی مانند پهپاد در این جنگ یکی از بهانه‌هایی است که می‌تواند غرب و البته متحدان خاورمیانه‌ای آنها را برای رویارویی نظامی بر علیه ایران متحد کند.»
این تحلیلگر مسایل بین‌الملل با اشاره به رونمایی موشک‌هایی جدید از سوی ایران، نشان از آمادگی جنگی دارد، ادامه می‌دهد: «در روزهای اخیر شاهد رونمایی موشک‌های مختلفی در ایران بودیم که می‌خواهند از قدرت نظامی خود رونمایی کنند. برداشت غرب از این مانورها و رونمایی‌ها این است که ایران خود را برای رویارویی نظامی آماده می‌کند. توجه داشته باشید که همه جنگ‌هایی که در جهان در گرفت گام به گام و قدم به قدم شروع شد. اگر نگاهی به تاریخ بیندازید متوجه می‌شوید که هیچ کشوری تاریخ شروع جنگ را نمی‌دانست. باتوجه به این مثال باید بگوییم که وضعیت جنگی نزدیک‌تر است. در این بین باید به جنگ روسیه-اوکراین هم اشاره‌ای داشته باشیم. با توجه به کمک نظامی ایران به روسیه حالا اروپا و آمریکا رفته رفته ایران را به‌عنوان متحد روسیه نام‌گذاری کرده‌اند. آنها شاید در اوکراین نتوانند حریف روسیه شوند ولی سعی می‌کنند تا جایی که می‌توانند به شرکای جنگی روسیه ضربه بزنند که در اولین قدم می‌خواهند با ایران وارد درگیری شوند. فراموش نکنید که در هفته‌های اخیر دولت‌های ۱+۵ از مرگ حتمی برجام صحبت می‌کنند تا نشان دهند که در برابر ایران میز مذاکره را هم ترک خواهند کرد.»
مجلسی با اشاره به چهره کشورهای منطقه که به خود آرایش جنگی گرفته‌اند، اضافه می‌کند: «نه‌تنها آمریکا و اروپا بلکه در خاورمیانه هم کشورهایی مانند «عربستان سعودی»، «امارات»، «بحرین»، «جمهوری آذربایجان» و تا حدود زیادی «ترکیه» و «پاکستان» در مقابل آنچه تهدید ایران نام دارد آرایش جنگی گرفته‌اند. در واقع خود را برای جنگ آماده می‌کنند. با توجه به این توضیح باید بگوییم که ایران در محاصره کشورهایی قرار دارد که هر لحظه با تحریک کشورهای غربی می‌توانند آغازگر جنگ بر علیه ایران باشند. ما از آنچه در مورد توان بالای نظامی ایران گفته می‌شود در حد موارد رسانه‌ای شده خبر داریم ولی آنچه در وضعیت جنگی باید مورد توجه قرار بگیرد شرایط اقتصادی کشورها است. در حال حاضر با مشکلات اقتصادیی که در ایران وجود دارد به نظر توان مالی برای پیش‌برد جنگ وجود ندارد.»

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.