جشنواره شیخ بهایی؛ رویدادی برای حل چالش‌های کشور

جشنواره شیخ بهایی؛ رویدادی برای حل چالش‌های کشور

آرمان شرق-گروه جامعه:جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی قدیمی‌ترین و معتبرترین رویداد فن‌آوری و فن آفرینی کشور است که با حمایت و تشویق شرکت‌های دانش‌بنیان در راستای حل مسائل و چالش‌های کشور، توسعه اقتصاد دانشی، تامین مالی و سرمایه‌گذاری در فناوری‌های نوظهور و پیشرفته دنیا را دنبال می‌کند.

رونمایی از چهره دومین مجلس یک دست اصولگرا

رونمایی از چهره دومین مجلس یک دست اصولگرا

آرمان شرق-گروه سیاست: «قالیباف اگر اصلاحاتی را در نوع شعارها و رفتارهایی که در لیست‌ها تهیه می‌کردند، انجام دهد، او نسبت به بقیه شانس بیشتری برای ریاست مجلس دارد اما چنانچه این اصلاحات انجام نشود به نظر می‌رسد که قالیباف در ائتلاف با سایر گروه‌های مجلس فقط برای یک دوره یعنی یک سال رییس مجلس باشد و در دور بعد نامزد انتخابات ریاست جمهوری خواهد شد.»

بازنگری در تعریف «کودک»؛ یک ضرورت
بلوغ صرفا جسمی نیست، بلوغ فکری مهم‌تر است

بازنگری در تعریف «کودک»؛ یک ضرورت

آرمان شرق-گروه جامعه: براساس مفاد پیمان‌نامه جهانی حقوق کودک، کودک به کسی گفته می‌شود که سن او کمتر از ۱۸ سال باشد، در ایران هم کودک به فردی گفته می‌شود که به سن بلوغ نرسیده باشد؛ سن بلوغ در ایران مطابق تبصره ماده ۱۲۱۰ قانون مدنی برای دختران ۹ سال تمام قمری و برای پسران ۱۵ سال تمام قمری تعیین شده است.

روند کاهشی حضور زنان در مجلس/تنها ۲۲ کشور در جهان  کمتر از ۱۰ درصد نماینده زن در مجلس دارند

روند کاهشی حضور زنان در مجلس/تنها ۲۲ کشور در جهان  کمتر از ۱۰ درصد نماینده زن در مجلس دارند

آرمان شرق-گروه سیاست: ایران در بین کشورهای همسایه از وضعیت مناسبی در مورد حضور زنان برخوردار نیست. در این مورد باید اشاره کنیم که ایران در این زمینه از کشورهایی مانند «تایلند»، «سریلانکا»، «لبنان»، «کویت»، «مالدیو» و … وضعیت مناسب‌تری دارد ولی نسبت به کشورهایی مانند «امارات متحده عربی» با حدود ۵۰ درصد نماینده زن، «عراق» با حدود ۲۵ درصد، «ترکیه» حدود ۲۰ درصد، «پاکستان» حدود ۲۰ درصد و … وضعیت نامناسب‌تری دارد. در طول یازده دوره گذشته مجلس شورای اسلامی تنها ۴ درصد از ۳۰۹۰ نماینده‌ای که وارد بهارستان شده‌اند به زنان تخصیص داده شده بود. بنابراین تحقیقات تاکنون تنها ۱۲۶ نمانیده زن در مجلس شورای اسلامی داشته‌ایم.

معمای مذاکرات رفح

معمای مذاکرات رفح

آرمان شرق-گروه بین الملل: جدا از فاجعه انسانی مترتب بر هر گونه حمله گسترده، در بعد نظامی بعید است که این حمله دستاوردی برای اسرائیل داشته باشد و سرنوشت آن هم احتمالا مثل حمله به شمال و مرکز باریکه غزه و خانیونس باشد؛ ولی با تبعاتی بیشتر برای اسرائیل. فارغ از این که وقوع فاجعه انسانی گسترده در این منطقه تشدید کننده بحران بی‌سابقه اسرائیل در سطح افکار عمومی جهان است، پایان حمله به رفح و آزاد نشدن گروگان‌ها، نتانیاهو را نیز در وضعیت دشوارتری قرار داده و فاقد اهرم فشاری در مذاکرات با حماس خواهد کرد

جزئیات جدید از گروگانگیری آتشین در مقابل مجتمع تجاری پالادیوم

جزئیات جدید از گروگانگیری آتشین در مقابل مجتمع تجاری پالادیوم

آرمان شرق-گروه جامعه:ساعت پنج و پانزده دقیقه عصر روز پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت امسال، مرد جوانی سراسیمه و هراسان با مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و ادعای عجیبی را مطرح کرد. این مرد گفت فردی که سال‌ها قبل از منزل آن‌ها سرقت کرده بود حالا بعد از آزادی از زندان اقدام به ربودن همسر او از مقابل مرکز خرید پالادیوم کرده است. بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران قرار گرفت و آدم‌ربا که زن جوان و دختر ۱۳ساله او را با خودرو نیسان شاسی بلند خود خانم از مقابل پاساژ پالادیوم واقع در خیابان الف زعفرانیه ربوده بود تحت تعقیب قرار گرفت.

درخشان: ان‌شاءالله قهرمانی را با هواداران پرسپولیس جشن می گیریم

درخشان: ان‌شاءالله قهرمانی را با هواداران پرسپولیس جشن می گیریم

آرمان شرق-گروه ورزش: باید در ادامه لیگ تمام انرژی خودمان را بگذاریم، چرا که ۳ فینال بزرگ تا پایان فصل داریم و هر ۹ امتیاز ممکن را باید کسب کنیم. اوسمار باید حریفان را به خوبی آنالیز کند و از ۳ امتحان بزرگ با نمره قبولی عبور کند تا برای حضور قدرتمند او در فصل آینده تصمیم‌گیری شود. هواداران برای رسیدن به قهرمانی باید تا آخرین لحظه از تیم حمایت کنند. ان‌شاءالله قهرمانی را با هواداران جشن خواهیم گرفت.

پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا

پرسپولیس در لیگ نخبگان آسیا

آرمان شرق-گروه ورزش: با توجه به تعداد بازی‌های باقی‌مانده، پرسپولیس پایین‌تر از رتبه دوم قرار نخواهد گرفت.استقلال هم دوشنبه شب در صورت گرفتن حداقل امتیاز مقابل فولاد، دومین سهمیه قطعی ایران در لیگ نخبگان آسیا را کسب خواهد کرد.

گمشده بزرگ؛ یحیی کجاست؟ مشکل او چیست؟

گمشده بزرگ؛ یحیی کجاست؟ مشکل او چیست؟

آرمان شرق-گروه ورزش:به هر حال بعد از کوچ گل‌‌‌محمدی بود که ۳ مهره ارزشمند یعنی عبدالکریم حسن، اورونوف و عیسی آل‌‌‌کثیر جذب شدند. این در حالی است که باشگاه ابتدای فصل حداقل می‌توانست عیسی را حفظ کند تا دست کادرفنی در خط حمله تا این حد خالی نماند. هر چه هست امیدواریم به زودی شاهد بازگشت به کار یحیی گل‌‌‌محمدی در فوتبال ایران باشیم. این سرمایه‌ها حیف هستند…

سیاست

اقتصاد

بین الملل

جامعه

ورزش