تاریخ انتشار : جمعه 21 اردیبهشت 1403 - 19:37
کد خبر : 152660

فلسطین : ۱۹۴امین کشور جهان/اروپا تا ۱۰ روز دیگر فلسطین را به رسمیت می شناسد

فلسطین : ۱۹۴امین کشور جهان/اروپا تا ۱۰ روز دیگر فلسطین را به رسمیت می شناسد

فلسطین :۱۹۴امین کشور جهان/اروپا تا ۱۰ روز دیگر فلسطین را به رسمیت می شناسد نیویورک – ایرنا- قطعنامه کشورهای گروه عربی درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۴۳ رای مثبت تصویب شد که به فلسطین حقوق و امتیازات ویژه ای می دهد

فلسطین :۱۹۴امین کشور جهان/اروپا تا ۱۰ روز دیگر فلسطین را به رسمیت می شناسد

نیویورک – ایرنا- قطعنامه کشورهای گروه عربی درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل روز جمعه به وقت محلی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۴۳ رای مثبت تصویب شد که به فلسطین حقوق و امتیازات ویژه ای می دهد و از شورای امنیت می خواهد درخواست فلسطین را برای تبدیل شدن به یکصدو نود و چهارمین عضو سازمان ملل بطور مطلوب بازنگری کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا از مقر سازمان ملل، پیش نویس قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل درباره عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل با ۱۴۳ رای موافق، ۹ رای مخالف و ۲۵ رای ممتنع به تصویب رسید.

نشست اضطراری مجمع عمومی سازمان ملل متحد (UNGA) درباره قطعنامه‌ «حقوق و امتیازات» فلسطین که از شورای امنیت می‌خواهد درخواست فلسطین برای تبدیل شدن به یکصد و نود و چهارمین عضو سازمان ملل را به طور مطلوب بازنگری کند، از صبح جمعه به وقت محلی آغاز شد.

فلسطین و گروه کشورهای عربی این قطعنامه را ارائه کرده بود که تصویب پیش نویس قطعنامه به فلسطین حقوق و امتیازات بیشتری در سازمان ملل خواهد داد.

فلسطین در حال حاضر ناظر غیرعضو است، اما اکنون سال‌هاست که برای عضویت کامل در این نهاد بین المللی تلاش می‌کند این تلاش ماه گذشته توسط آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل وتو شد.

با این وجود، مجمع عمومی سازمان ملل اکنون در این نشست اضطراری به بررسی این پیش‌نویس قطعنامه می‌پردازد که به فلسطین عضویت کامل در آن را نمی‌دهد، اما به فلسطین حقوق و امتیازات بیشتری مانند پیوستن به سازمان‌ها و نهادهای مختلف سازمان ملل که فلسطین هم اکنون قادر به انجام آن نیست، می دهد.

همچنین جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیش از رای گیری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای بررسی درخواست فلسطینی‌ها جهت عضویت کامل در این نهاد جهانی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت، گفت که اسپانیا، ایرلند و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارند در روز ۲۱ ماه مه، اول خرداد، کشور فلسطینی‌ها را به رسمیت بشناسند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، پیش از رای گیری در مجمع عمومی سازمان ملل متحد برای بررسی درخواست فلسطینی‌ها جهت عضویت کامل در این نهاد جهانی در روز جمعه ۲۱ اردیبهشت، گفت که اسپانیا، ایرلند و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارند در روز ۲۱ ماه مه، اول خرداد، کشور فلسطینی‌ها را به رسمیت بشناسند.
خبرگزاری رویترز اشاره کرد که پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، حدود دو ماه قبل گفته بود که این کشور و ایرلند، همراه با اسلوونی و مالت، توافق کرده اند که اولین گام‌ها را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطینی‌ها در کنار اسرائیل بردارند و راه حل دو دولت را برای صلح پایدار در این بخش از خاورمیانه ضروری می دانند.
رادیو تلویزیون ملی ایرلند پنجشنبه شب ۲۰ اردیبهشت، گزارش داد که اسپانیا، ایرلند، اسلوونی و مالت در انتظار رای گیری سازمان ملل متحد در روز جمعه و به رسمیت شناختن فلسطینی‌ها در یک بیانیه مشترک هستند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.