تاریخ انتشار : یکشنبه 4 اردیبهشت 1401 - 8:16
کد خبر : 99379

پنج پیش‌بینی از بازار خودرو در هفته‌های آینده

پنج پیش‌بینی از بازار خودرو در هفته‌های آینده

آرمان شرق-گروه اقتصاد:طولانی شدن بحث واردات نیز یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت در بازار خودرو بود.به نظر نمی‌رسد کاهش قیمتی در راه باشد.تا دولت به دنبال چاره‌ای برای حل این مشکل نباشد قیمت‌ها افزایشی خواهد بود.

آرمان شرق-گروه اقتصاد:طولانی شدن بحث واردات نیز یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت در بازار خودرو بود.به نظر نمی‌رسد کاهش قیمتی در راه باشد. تا دولت به دنبال چاره‌ای برای حل این مشکل نباشد قیمت‌ها افزایشی خواهد بود. هیچ اقدامی نیز در این رابطه از طرف دولت صورت نگرفته است.

پنج پیش‌بینی از بازار خودرو در هفته‌های آینده

بازار خودرو از ابتدای فروردین، روند پرنوسانی را طی کرده است. آیا در روزهای آینده نیز قیمت خودرو در بازار نوسانی خواهد بود؟

به گزارش تازه نیوز و به نقل از تجارت‌نیوز، قیمت خودرو در کشور از ابتدای فروردین روندی صعودی را طی کرد. این رکود تورمی در بازار خودروی کشور، باعث شد میزان معاملات در کشور کاهش یابد.

البته به عقیده کارشناسان به نظر نمی‌رسد قیمت خودرو در کوتاه‌مدت کاهش پیدا کند. پیش‌بینی پنج کارشناس را در مورد آینده بازار خودرو در ادامه می‌خوانید.

بازار در انتظار واردات و مذاکرات وین

بهرام شهریاری، کارشناس صنعت خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: باید به این نکته توجه کرد که قدرت خرید خودرو در بازار وجود ندارد. معاملاتی که در حال انجام است به دلالان برمی‌گردد.

او افزود: چند عامل در به رکود رفتن بازار خودروی کشور تاثیرگذار هستند. اولین عامل کاهش قدرت خرید مردم است. البته بازار انتظار واردات و تزریق خودرو به کشور را دارد. با طولانی شدن مذاکرات وین انتظار واردات خودرو نیز کمرنگ‌تر می‌شود. تا زمانی که این شرایط تغییری نکند، بازار به روند نوسانی خود ادامه می‌دهد.

افزایش قیمت‌ها تحت تاثیر خودروهای صفر

اسد کرمی، نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران نیز به تجارت‌نیوز گفت: به دلیل افزایش قیمت کارخانه‌ها، قیمت‌ها در بازار نیز در حال افزایش است. برای مثال خودروی سمند، ۴۰ تا ۶۰ میلیون تومان افزایش قیمت پیدا کرده است.

به اعتقاد او، هیچ دلیلی برای افزایش قیمت وجود ندارد. به نظر نمی‌رسد با شرایط فعلی بازار، قیمت خودرویی در آینده کاهش یابد.

شرط تعادلی شدن قیمت‌ها

همچنین، حمیدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی مشهد در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: ایران‌خودرو دو شرط برای حذف قرعه‌کشی طرح‌های فروش مطرح کرد. اگر خودروسازان قرعه‌کشی‌ را حذف کنند، میزان عرضه و تقاضا در بازار به تعادل می‌رسد. در نتیجه قیمت‌ها نیز تعادلی می‌شوند.

او توضیح داد: نوسان نسبت به اوایل فروردین کاهش یافته و قیمت‌ها به صورت لحظه‌ای افزایش ندارد. اما همچنان قیمت‌ها بالا است. به نظر می‌رسد این شرایط در آینده نیز ادامه یابد.

پیش بینی قیمت خودرو

دولت تکلیف واردات را مشخص کند

فیروز نادری، کارشناس خودرو نیز به تجارت‌نیوز گفت: طولانی شدن بحث واردات نیز یکی دیگر از عوامل افزایش قیمت در بازار خودرو بود.به نظر نمی‌رسد کاهش قیمتی در راه باشد. تا دولت به دنبال چاره‌ای برای حل این مشکل نباشد قیمت‌ها افزایشی خواهد بود. هیچ اقدامی نیز در این رابطه از طرف دولت صورت نگرفته است.

عملی نشدن وعده‌ها؛ عامل گرانی

همچنین امیرحسن کاکایی، کارشناس خودرو در گفتگو با تجارت‌نیوز گفت: قیمت سایر اقلام نیز از ابتدای سال با سرعت بالا در حال افزایش است.

او افرود: این افزایش قیمت به طور کامل ارتباطی با صنعت خودروسازی کشور ندارد. عملی نشدن وعده‌های دولت یکی از عوامل تاثیرگذار در افزایش قیمت است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.