تاریخ انتشار : پنجشنبه 14 اسفند 1399 - 18:50
کد خبر : 63636

آشنایی با شرکت ملی صنایع مس ایران

آشنایی با شرکت ملی صنایع مس ایران

ارمان شرق- نماد شرکت ملی صنایع مس ایران در بازار اول- تابلوی اصلی- بورس «فملی» نام دارد. سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین از جمله سهام‌داران این شرکت محسوب می‌شوند.

صنایع مس در ایران قدمتی طولانی دارد؛ وجود اشیا و آلیاژهای مسی در مناطق مختلف ایران و همچنین آثار کوره‌های قدیمی ذوب مس، نشان‌دهنده آشنایی ایرانیان قدیم با صنعت استخراج و ذوب است. اکتشافات باستان شناسی نشان می‌دهد معادن در ایران، از هزاره پنجم قبل از میلاد مورد استفاده بوده است.

اشیاء مفرغی، زری و سیمی به دست آمده از هزاره‌های بعد نشان دهنده پیشرفت بهره برداری از معادن و صنعت ذوب فلزات در کشور، رونق قابل توجهی داشته است.

در ادامه به ارائه نکاتی درباره شرکت ملی صنایع مس ایران می‌پردازد که برای فعالان حوزه صنایع معدنی می‌تواند جالب باشد؛

۱. شرکت سهامی معادن مس سرچشمه کرمان در ۱۲ تیر ماه ۱۳۵۱، تاسیس شد و ۴ سال پس از آن به «شرکت ملی صنایع مس ایران» تغییر نام داد که در بر گیرنده تمامی فعالیت‌های معادن مس ایران است.

۲. از وظایف این شرکت می‌توان به استخراج و بهره‌برداری از معادن مس، تولید محصولات پر عیار سنگ معدن و محصولات مسی مانند کاتد، اسلب، بیلت و مفتول هشت میلیمتری اشاره کرد.

۳. از دیگر فعالیت‌های شرکت معادن مس سرچشمه می‌توان به توزیع و فروش محصولات داخلی و خارجی، مشارکت و جلب مشارکت در طرح‌های سرمایه‌گذاری مربوط به صنایع مس و انجام تمامی عملیات و معاملات مالی، تجاری، صنعتی، معدنی و خدماتی اشاره کرد که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به موضوعات مذکور مربوط باشد.

۴. مهم‌ترین معادن مس کشور، معادن مس سرچشمه و میدوک کرمان و معدن مس سونگون در آذربایجان شرقی هستند.

۵. نماد شرکت ملی صنایع مس ایران در بازار اول- تابلوی اصلی- بورس «فملی» نام دارد. سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، موسسه صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران و شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین از جمله سهام‌داران این شرکت محسوب می‌شوند.

۶. شرکت ملی صنایع مس ایران در نمایشگاه ایران متافو سال ۹۹، نمایشگاه ایران کانمین ۲۰۲۰ و … حضور داشته است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.