تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1400 - 15:25
کد خبر : 90195

واکنش بازار دلار ایران به تغییر مهره برجامی آمریکا/دلار در یک قدمی کانال ۲۸

واکنش بازار دلار ایران به تغییر مهره برجامی آمریکا/دلار در یک قدمی کانال ۲۸

آرمان شرق- قیمت دلار در بازار ارز امروز شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ بر مدار صعود قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی در ساعات ابتدایی معاملات نقدی امروز ۱۱۰ تومان از عصر روز پنجشنبه گذشته بالاتر بود و با ۲۷ هزار و ۹۹۰ تومان معامله شد. اما در بازار متشکل ارزی امروز قیمت دلار اندکی افت کرد. دلار در این بازار با ۳۰ تومان کاهش بر روی ۲۵ هزر و ۴۱۹ تومان قرار گرفت.

بازار ارز و طلا امروز شاهد صعود قیمت دلار و قیمت طلا بود؛ قیمت سکه هم نزولی شد.

قیمت دلار در بازار ارز امروز شنبه ۲ بهمن ۱۴۰۰ بر مدار صعود قرار گرفت. این اسکناس آمریکایی در ساعات ابتدایی معاملات نقدی امروز ۱۱۰ تومان از عصر روز پنجشنبه گذشته بالاتر بود و با ۲۷ هزار و ۹۹۰ تومان معامله شد. اما در بازار متشکل ارزی امروز قیمت دلار اندکی افت کرد. دلار در این بازار با ۳۰ تومان کاهش بر روی ۲۵ هزر و ۴۱۹ تومان قرار گرفت.
قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟

صرافی ملی هم در اولین روز این هفته قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۲۵,۵۴۶(بیست و پنج هزار و پانصد و چهل و شش تومان) و قیمت فروش دلار آمریکا ۲۵,۸۰۱ (بیست و پنج هزار وهشتصد و یک تومان) اعلام شد.قیمت خرید یورو امروز ۲۸,۷۸۵ ( بیست و هشت هزار و هفتصد و هشتاد و پنج تومان) و قیمت فروش یورو ۲۹,۰۷۲(بیست و نه هزار و هفتاد و دو تومان) است.
رشد اندک قیمت درهم

قیمت درهم در بازار ارز امروز همزمان با افزایش قیمت دلار اندکی رشد کرد. درهم در بازر امروز ۲۰ تومان از روز پنجشنبه گذشته بالاتر بود و با ۷ هزار و ۶۲۰ تومن معامله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (۳.۶۷۳) عدد ۲۷ هزارو ۹۸۸ تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار تفاوت چندانی نداشت.
قیمت سکه نزولی شد

بازار جهانی طلا امروز شاهد افت ۵ دلاری قیمت اونس طلا بود. این فلز گران بهای جهانی در بازار امروز با ۱۸۳۶ دلار معامله شد. اما در بازار داخلی سرنوشت قیمت طلا و قیمت سکه برخلاف هم رقم خورد. قیمت طلا ۱۸ عیار امروز ۸ هزار و ۶۰۰ تومان گران شد و به ۱ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۱۰۰ تومان رسید. قیمت سکه اما با ضربه نزولی قیمت اونس طلا بر مدار نزول قرار گرفت. این فلز زرد رنگ داخلی امروز ۱۰ هزار تومان از روز پنجشنبه هفته گذشته ارزن تر بود و با ۱۲ میلیون و ۴۰۵ هزار تومان معامله شد. با احتساب قیمت ۲۷ هزار و ۹۹۰ تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه ۱۲ میلیون و ۹۸ هزار تومان به دست آمد و حباب سکه نیز ۲.۵۳ درصد بود.
واکنش بازار دلار ایران به تغییر مهره برجامی آمریکا

در بازار ارز تهران و در میان معامله گران دلار امروز خبر تغییر مهره های برجامی در مذاکرات هسته ای برجسته بود. ان‌بی‌سی نیوز به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا در وین اخیرا تغییر کرده و ریچارد نفیو، یکی از اعضای این تیم، به دلیل اختلاف نظر با رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، به سمتی متفاوت در وزارت خارجه برگشته است.

علاوه بر اخبار برجامی خبر دروغین فوت ملک عبدالله پادشاه سعودی برجسته بود. از ساعتی پیش برخی رسانه‌ها به نقل از تلویزیون سعودی، از فوت سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه سعودی خبر داده‌اند.پیگیری خبرگزاری تسنیم از رسانه‌های رسمی عربستان (خبرگزاری واس و شبکه‌های الاخباریه و العربیه) نشان می‌دهد، چنین خبری صحت ندارد./اقتصادنیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.