تاریخ انتشار : دوشنبه 1 شهریور 1400 - 16:11
کد خبر : 76586

ملت غلط می‌کند ما را نخواهد!

ملت غلط می‌کند ما را نخواهد!

آرمان شرق- محمدعلی شاه و وزرایش در باغ شاه پس از به توپ بستن مجلس. او همین‌جا گفت: «ملت غلط می‌کند ما را نخواهد. رعیت را چه به سرکشی، رعیت را چه به استنطاق صاحبقران، رعیت را چه به فریاد حق‌طلبی! رعیت غلط می‌کند ما را نخواهد! رعیت گوسفند و ما شبانیم!

انتشار تصاویری از حضور محمدعلی شاه قاجار در مجلس بعد از به توپ بستن آن، در شبکه‌های اجتماعی خبرساز شد.

مهدی خرم‌دل، خبرنگار فرهنگی در رشته‌توئیتی با انتشار عکس‌های پس از واقعه به توپ بستن مجلس، نوشت: این عکس‌ها را در آرشیو کتابخانه مجلس یافتم؛ محمدعلی شاه و وزرایش در باغ شاه پس از به توپ بستن مجلس. او همین‌جا گفت: «ملت غلط می‌کند ما را نخواهد. رعیت را چه به سرکشی، رعیت را چه به استنطاق صاحبقران، رعیت را چه به فریاد حق‌طلبی! رعیت غلط می‌کند ما را نخواهد! رعیت گوسفند و ما شبانیم!

محمدعلی شاه در باغ شاهاو ادامه داده: سایه ماست که آرامش می‌دهد، نعمت ارزانی می‌دارد و دفع بلا می‌کند! ماییم که آبرو می‌دهیم، ماییم که مالک ایرانیم! خون جواب آزادیست! رعیت غلط می‌کند اعتراض کند، غلط می‌کند دیوان مظالم بخواهد، غلط می‌کند مشروطه بخواهد، رعیت غلط می‌کند ما را که زینت کشوریم محکوم کند! به خدای احد و واحد قسم دستور داده‌ایم به قزاقها هرکه نافرمانی کرد امانش ندهند، هر که فریاد مشروطه‌خواهی سر داد پوستش را کنده کاه پُر کنند! ما رعیت سربه‌زیر می‌خواهیم، ما رعیت بله‌قربان‌گو می‌خواهیم، ما رعیت کر و کور می‌خواهیم.»/ تازه‌نیوز

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.