تاریخ انتشار : جمعه 22 مرداد 1400 - 17:11
کد خبر : 75856

علم الهدی: می‌گویند حرم شلوغ است، مگر اتوبوس و مترو شلوغ نیست؟

علم الهدی: می‌گویند حرم شلوغ است، مگر اتوبوس و مترو شلوغ نیست؟

آرمان شرق- نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: نهاد و ارگان‌های مختلف در کشور باید در بحث رعایت شیوه‌نامه‌ها ورود پیدا کنند، می‌گویند حرم شلوغ است، مگر اتوبوس و مترو و ون شلوغ نیست؟ مگر این‌ها قابل کنترل نیست؟ قطار شهری و اتوبوس به وفور داریم، مسئول هستید که ناظر بگذارید و مراقبت و دقت کنید

امروز با وجود ویروس منحوس، رعایت نکردن پروتکل‌ها منکر و حرام است چرا که کارشناسان می‌گویند به دیگران ضرر می‌زند، شهامت ماسک نزدن، شهامت گناه مقابل امام رضا(ع) است و باید نهی از منکر کنید.

حجت الاسلام و السملین سید احمد علم الهدی، در خطبه‌های نماز جمعه امروز مشهد در جوار بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) که در فضای باز صحن پیامبر اعظم (ص) و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد، اظهار کرد: هفته اول محرم هفته امر به معروف و نهی از منکر است و دلیل قیام امام حسین (ع) هم همین بود، امر به معروف و نهی از منکری که سید الشهدا انجام دادند مرز آن را برای ما مشخص می‌کند، امر به معروف و نهی از منکر مردم و آزاری و مزاحمت دیگران نیست، وظیفه‌مندی است.

امام جمعه مشهد با بیان اینکه مرز اجرای امر به معروف و نهی از منکر تا جایی است که امام حسین(ع) رعایت کردند، ادامه داد: تا جایی که امام حسین(ع) مقابل تیر زهرآلود دشمن، علی اصغر خود را پر پر دید! و واکنش امام این بود که فرمود: بر من گواراست بچه‌ام را روی دستم سر بریدند چرا که خدا آگاه است و می‌بیند.

وی افزود: منکر یک ناهنجاری اجتماعی است و باید از ناهنجاری اجتماعی جلوگیری کرد، کسی که در جامعه معصیت خدا را انجام می‌دهد، خدایی را که دوستش داری را به خشم آورده و شما باید در مقابل این منکر، نهی از منکر کنید، اگر نمی‌توانید جلو آن را بگیرید اعلام ناخوشایندی کن.

علم الهدی با بیان اینکه هر بار منکر به شکل خاصی است و بر حسب شرایط روز به‌وجود می‌آید، تکمیل کرد: امروز با وجود ویروس منحوس، رعایت نکردن پروتکل‌ها منکر و حرام است چرا که کارشناسان می‌گویند به دیگران ضرر می‌زند، شهامت ماسک نزدن شهامت گناه مقابل امام رضا(ع) است و باید نهی از منکر کنید.
بر فاصله‌گذاری در مترو و اتوبوس نظارت کنید

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تصریح کرد: نهاد و ارگان‌های مختلف در کشور باید در بحث رعایت شیوه‌نامه‌ها ورود پیدا کنند، می‌گویند حرم شلوغ است، مگر اتوبوس و مترو و ون شلوغ نیست؟ مگر این‌ها قابل کنترل نیست؟ قطار شهری و اتوبوس به وفور داریم، مسئول هستید که ناظر بگذارید و مراقبت و دقت کنید./فارس

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.