تاریخ انتشار : شنبه 4 اردیبهشت 1400 - 13:52
کد خبر : 66676

اروپا: گفت‌و‌گوها در وین در سطح کازشناسی ادامه دارد/ دور بعدی نشست کمیسیون برجام اواخر هفته از سر گرفته می شود

اروپا: گفت‌و‌گوها در وین در سطح کازشناسی ادامه دارد/ دور بعدی نشست کمیسیون برجام اواخر هفته از سر گرفته می شود

ارمان شرق- بحث‌های سازنده در وین ادامه دارد و پیشرفت نیز حاصل شده است. با این حال کار دقیق‌تری لازم است. این یک کار، هدف و فرایند بسیار دشوار است اما همه خواهان یک هدف هستیم و آن هم بازگشت آمریکا به توافق و اجرای کامل برجام است.

مقام اتحادیه اروپا: گفت‌و‌گوها در وین در سطح کازشناسی ادامه دارد/ دور بعدی نشست کمیسیون برجام اواخر هفته از سر گرفته می شود
سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تاکید کرد: بحث‌های سازنده در وین ادامه دارد و پیشرفت نیز حاصل شده است. با این حال کار دقیق‌تری لازم است. این یک کار، هدف و فرایند بسیار دشوار است اما همه خواهان یک هدف هستیم.

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت‌وگوهای وین را سازنده دانست.

پیتر استانو در گفت‌وگویی کوتاه با خبرنگار ایلنا، آخرین روندها در خصوص مذاکرات وین برای احیای برجام را تشریح کرد.

وی در ابتدا گفت: بحث‌های سازنده در وین ادامه دارد و پیشرفت نیز حاصل شده است. با این حال کار دقیق‌تری لازم است. این یک کار، هدف و فرایند بسیار دشوار است اما همه خواهان یک هدف هستیم و آن هم بازگشت آمریکا به توافق و اجرای کامل برجام است.

وی افزود: کمیسیون مشترک تصمیم گرفت سومین کارگروه تخصصی را ایجاد کند تا بتواند توالی احتمالی اقدامات مربوطه در مورد برجام را بررسی کند.

وی هم چنین گفت: در وین شرکت کنندگان بر عزم خود برای پیگیری بیشتر تلاش‌های مشترک دیپلماتیک خود از جمله در کمیسیون مشترک و از طریق تماس‌های جداگانه هماهنگ کننده این نشست با همه طرف‌های برجام و ایالات متحده تأکید کردند.

وزارت خارجه آمریکا: بر دیپلماسی با ایران متمرکزیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا برجام را توافقی بسیار بااهمیت خواند و گفت که در جریان مذاکرات وین درباره بازگشت متقابل به این توافق شامل چگونگی از سرگیری پایبندی ایران به تعهدات خود در برابر لغو تحریم‌هایی که امکان برداشتن آنها وجود دارد، رایزنی می‌شود.
وزارت خارجه آمریکا: بر دیپلماسی با ایران متمرکزیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر این‌که کشورش بر دیپلماسی با ایران متمرکز است، گفت که پیشنهادهایی که واشنگتن به تهران ارائه کرده است، مبتنی بر پایبندی متقابل است.

وی برجام را توافقی بسیار بااهمیت خواند و گفت که در جریان مذاکرات وین درباره بازگشت متقابل به این توافق شامل چگونگی از سرگیری پایبندی ایران به تعهدات خود در برابر لغو تحریم‌هایی که امکان برداشتن آنها وجود دارد، رایزنی می‌شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود که با اسرائیل نیز درباره مسائل منطقه‌ای از جمله چالش‌های ناشی از ایران نیز رایزنی کرده‌ایم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.