تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 اسفند 1399 - 14:30
کد خبر : 64098

انتقاد شدید رهبر انقلاب از عربستان سعودی و آمریکا

انتقاد شدید رهبر انقلاب از عربستان سعودی و آمریکا

ارمان شرق- از حضور ایران در منطقه بغض دارند و با کینه با آن مخالفت می‌کنند و آنرا موجب بی‌ثباتی می‌دانند در حالی که هدف ما در عراق و سوریه دفاع از دولت قانونی بود که با اجازه خود این دولت‌ها وارد شدیم. وارونه‌نمایی حقیقت اینگونه است. البته حتماً باید آمریکایی‌های عراق و سوریه را تخلیه کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنانی به مناسبت بعثت پیامبر اکرم (ص) فرمودند آمریکا از مجرمی که مخالف خود را با اره تکه تکه می‌کند، حمایت می‌کند و بعد می‌گوید ما مدافع حقوق بشر هستیم. این یک دروغ آشکار است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عنوان کردند خداوند متعال به امام بزرگوار این توفیق را داد که خط بعثت نبوی را با ابتکار و شجاعت خود پررنگ و نمایان کند و جامعیت اسلام را در عمل نشان دهد، نشان دهد که اسلام یک دین جامع در ابعاد مختلف است و ابعاد سیاسی و اجتماعی دین را احیا کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند انقلاب اسلامی به پیروی از بعثت نبوی بر ضد ظلم، استبداد و استکبار بود و طرفدار مظلومان و محرومان از هر دین و آیینی بود و در همه حال این انقلاب عموم بشریت را به صراط مستقیم اسلام دعوت کرد.

ایشان تاکید کردند با این فلسفه، اشرار عالم همان‌گونه که در مقابل پیامبران صف کشیده بودند، در مقابل انقلاب اسلامی ایران نیز صف کشیدند و این خلاف انتظار ما هم نبود و ما انتظار هم داشتیم که امثال آمریکا و قدرت‌های استکباری با انقلاب ایران مقابله کنند.

آیت‌الله خامنه‌ای گفتند در این قضیه معارضه و مقابله با جمهوری اسلامی، تحریف و دروغگویی را به کار بردند و گفتند جمهوری اسلامی با همه دنیا سر منازعه دارد که این دروغ است چرا که ما از قرآن یاد گرفتیم با کسانی که با ما سر جنگ ندارند، نیکی کنیم. تاکید اسلام مقابله با دشمنان است، کسانی که دشمنی می‌کنند.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند برای مقابل با این دشمنی‌ها برای همه آحاد ملت دو عنصر لازم است: بصیرت و صبر. اگر این دو عنصر وجود داشته باشد هیچ دشمنی نمی‌تواند به انقلاب آسیبی بزند. بصیرت یعنی تیزبین بودن و راه درست را شناختن. صبر یعنی استقامت در این راه و زاویه پیدا نکردن با صراط مستقیم و پای فشردن به حرکت در این صراط مستقیم.

ایشان عنوان کردند یکی از راه‌هایی که بتوان این دو خصوصیت را در جامعه حفظ کرد، عبارت است از تواصی. یعنی توصیه کردن به همدیگر. توصیه به صبر و توصیه به حق. اگر چنانچه این تواصی وجود داشته باشد، این جامعه به آسانی دستخوش دشمنی نخواهد شد، اما اگر جریان تواصی قطع شود قطعاً خسارت خواهد رسید.

مقام معظم رهبری خاطرنشان کردند دشمن در جنگ نرم دو هدف را دنبال می‌کند. یک اینکه زنجیره تواصی به حق و صبر را قطع کند و دوم اینکه حقایق را وارونه نشان دهد. اگر جریان تواصی را قطع کنند، خطرناک است چرا که سبب می‌شود انسان‌ها احساس تنهایی و ناامیدی کنند و اراده‌ها ضعیف و امیدها کمرنگ شود و جرأت اقدام از دست برود. این وضعیت سبب می‌شود که هدف‌های عالی از دسترس دور می‌شود. جوانان که افسران جنگ نرم هستند نباید اجازه دهند این اتفاق بیفتد. جوانان باید از فضای مجازی به عنوان فرصتی برای امیدآفرینی، توصیه به حق و صبر و تنبلی نکردن استفاده کنند.

رهبر معظم انقلاب تاکید کردند کار دوم دشمن دروغ‌گویی درباره حقیقت است. دشمنان در وارونه جلوه دادن حقیقت تبحر هستند. برای مثال؛ ۶ سال است که همدست عرب آمریکا (عربستان سعودی) مردم مظلوم یمن را بمباران می‌کند، محاصره اقتصادی کرده و از رسیدن دارو و غذا مانع می‌شود که با چراغ سبز دولت آمریکا اتفاق افتاد و این دولت قصی القلب و ظالم عرب با مردم یمن این‌گونه رفتار می‌کند. مردم یمن بسیار مردم با استعدادی هستند که توانسته‌اند به بمباران‌های ۶ ساله جواب بدهند، اما به محض اینکه یمنی‌ها کاری می‌کنند فوراً صدای اینها از جمله سازمان ملل بلند می‌شود که زشتی اقدام سازمان ملل حتی از آمریکا هم بدتر است که عربستان را محکوم نمی‌کند، اما دفاع یمنی‌ها را محکوم می‌کند. این از جمله موارد دروغ‌گویی است.

مثال دیگر این است که دولت آمریکا بزرگ‌ترین استفاده کننده سلاح کشتار جمعی است و در یک روز ۲۲۰ هزار نفر را در ژاپن قتل‌عام کردند، اما ادعا می‌کنند ما مخالف سلاح کشتار جمعی هستیم که این یک دروغ بزرگ است. آمریکا از مجرمی که مخالف خود را با اره تکه تکه می‌کند، حمایت می‌کند و بعد می‌گوید ما مدافع حقوق بشر هستیم. داعش را ایجاد کردند هم خود رئیس جمهور آمریکا و هم رقیب او به این موضوع اعتراف کردند، اما در عراق و کشورهای دیگر پایگاه نظامی ایجاد می‌کنند و می‌گویند می‌خواهیم با داعش مبارزه کنیم. نفت سوریه را غارت می‌کنند و می‌گویند می‌خواهیم با داعش مبارزه کنیم. از حضور ایران در منطقه بغض دارند و با کینه با آن مخالفت می‌کنند و آنرا موجب بی‌ثباتی می‌دانند در حالی که هدف ما در عراق و سوریه دفاع از دولت قانونی بود که با اجازه خود این دولت‌ها وارد شدیم. وارونه‌نمایی حقیقت اینگونه است. البته حتماً باید آمریکایی‌های عراق و سوریه را تخلیه کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.