تاریخ انتشار : یکشنبه 11 شهریور 1397 - 17:32
کد خبر : 38110

تصویب مرامنامه نو اصولگرایی در حزب نزدیک به قالیباف

تصویب مرامنامه نو اصولگرایی در حزب نزدیک به قالیباف

آرمان شرق: دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی از تصویب مرامنامه نواصولگرایی خبر داد و گفت: این مرامنامه موضوعاتی چون توجه به جوانان، اقتصادمردمی، نسبت جریان نواصولگرا با عدالت و نهادهای حاکمیتی را شامل می شود. به گزارش آرمان شرق «محسن پیرهادی» دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی روز یکشنبه در گفت و

آرمان شرق: دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی از تصویب مرامنامه نواصولگرایی خبر داد و گفت: این مرامنامه موضوعاتی چون توجه به جوانان، اقتصادمردمی، نسبت جریان نواصولگرا با عدالت و نهادهای حاکمیتی را شامل می شود.

به گزارش آرمان شرق «محسن پیرهادی» دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایرنا گفت: در آخرین جلسه شورای مرکزی این جمعیت، مرامنامه (مانیفست) «نواصولگرایی» با موضوعاتی چون توجه به جوانان، اقتصاد مردمی، نسبت جریان نواصولگرا با عدالت، نهادهای حاکمیتی مورد تصویب قرار گرفت.

وی درباره زمان انتشار مرامنامه نواصولگرایی،گفت: کمیته سیاسی باید مقدمات رونمایی و انتشار مرامنامه نواصولگرایی را مشخص کند.

پیرهادی در خصوص نقش قالیباف در جمعیت پیشرفت وعدالت ایران اسلامی، اظهار داشت: برای نخستین بار واژه «نواصولگرایی» توسط قالیباف مطرح شد. اعضای این تشکل از علاقمندان به وی هستند و آقای قالیباف را به عنوان یک چهره ملی، شخصیتی عملگرا، مدیر اجرایی کارآمد قبول دارند.

پیرهادی در پاسخ به این پرسش که مرامنامه نواصولگرایی مورد توافق چند درصد تشکلهای اصولگرا قرار گرفته است، تاکید کرد: این مرامنامه توسط اعضای جمعیت تهیه شده است و جریانهای اصولگرا می توانند آن را نقد و بررسی کنند.
وی درباره تفاوتهای نواصولگرایی مدنظر این تشکل سیاسی با اصولگرایی، گفت: موضوعاتی که در قالب نواصولگرایی مطرح کردیم گفتمان اصولگرایی اصیل است که معتقدیم که اصولگرایی در مسیر خودش فاصله گرفته و مورد دچار غفلت قرار گرفته است. مواردی چون نقش جوانان، مردم و فرایند تصمیم گیری که نیازمند اصلاح است.
دبیرکل جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی افزود: نواصولگرایی در پی تغییر به سمت مردم، اقتصاد مردمی، نقش جوانان در تصمیم گیری، فرایند های دموکراتیک عدالت خواهی، بحث های ایدئولوژیکی برگرفته از مبانی انقلااب اسلامی مطرح است.

گفتنی است؛ جمعیت پیشرفت و عدالت ایران اسلامی یک تشکل سیاسی است که در سال ۱۳۸۷ با دبیرکلی مرتضی طلایی تأسیس شد. در حال حاضر محسن پیرهادی سمت دبیر کلی این تشکل را بر عهده دارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.