تاریخ انتشار : شنبه 7 مهر 1397 - 21:10
کد خبر : 42007

روش های جدید برای درمان دیابت

آرمان شرق: اختراعات محققان در سراسر جهان، سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری  به خصوص در زمینه بیماری ها و از جمله دیابت می‌شود، در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از این اختراعات بپردازیم. چسبی مخصوص برای بیماران دیابتی   به تازگی محققان موفق

آرمان شرق: اختراعات محققان در سراسر جهان، سبب رشد و پیشرفت جوامع و باز شدن دریچه‌های جدیدی از علم و فناوری  به خصوص در زمینه بیماری ها و از جمله دیابت می‌شود، در این بسته خبری بنا داریم به معرفی برخی از این اختراعات بپردازیم.

چسبی مخصوص برای بیماران دیابتی

 

به تازگی محققان موفق به تولید چسبی مخصوص برای کمک به بیماران دیابتی شده‌اند.

 

این چسب راه حلی مناسب برای پیشگیری از قطع پای بیماران مبتلا به دیابت است؛ این چسب هوشمند با بررسی سلامت پا و از طریق اندازه گیری قند خون بدن و شناسایی عصب‌های از بین رفته پا، احتمال بیماری را تشخیص داده و به بیمار نشان می‌دهد که او دچار دیابت شدید شده است و در صورت عدم مراجعه به پزشک، پای او قطع خواهد شد.

 

این چسب هوشمند در مواقع حساس تغییر رنگ داده و به رنگ قرمز در می‌آید، از طریق همین شیوه می‌توان تشخیص داد آیا پای فرد باید قطع شود یا خیر.

 

تشخیص بیماری دیابت به کمک مردمک سنج‌هایی هوشمند

 

به تازگی گروهی از محققان توانسته‌اند مردمک سنج پوشیدنی برای تشخیص بیماری دیابت بسازند، این مردمک سنج در شرایطی حساس می‌تواند با شناسایی و نظارت مردمک چشم تشخیص دهد که آیا یک فرد مبتلا به بیماری دیابت است یا خیر، همچنین با شناسایی دقیق عصب‌های قسمت‌های مختلف بدن و شناسایی عفونت‌های مختلف نوع دیابت و شدت آن را هم شناسایی می‌کند و همین شیوه سبب می‌شود تا افراد سریعتر روند درمان خود را طی کنند.

 

روش‌های جدید برای درمان بیماری دیابت

 

دانشمندان توانسته‌اند روشی جدید برای درمان بیماری دیابت تشخیص دهند؛ در این روش از طریق سلول‌های بنیادین می‌توان بیماری دیابت را درمان کرد و با روش‌های جدید و پیوند سلول‌ها به یکدیگر مطمئن شد که فرد درمان قطعی خواهد داشت.

 

سلول‌های بنیادین نقشی مؤثر در درمان بیماری دیابت دارند و می‌توانند تا حدی از ابتلای افراد به بیماری دیابت جلوگیری کنند.

باشگاه خبرنگاران

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.