تاریخ انتشار : شنبه 25 شهریور 1402 - 21:55
کد خبر : 138893

نبرد تن به تن ایران-آمریکا برای قهرمانی/برنامه فینال یزدانی ها و زارع

نبرد تن به تن ایران-آمریکا برای قهرمانی/برنامه فینال یزدانی ها و زارع

آرمان شرق-گروه ورزش: چهار وزن و حضور سه کشتی گیر از دو کشور ایران و آمریکا در فینال نشان داد، کشتی از انحصار روس ها خارج شده و حالا برای قهرمانی باید ایران و آمریکا را هم رقیب مدعی بدانیم.اگر فینال تکراری و دوست داشتنی برای تمام مردم دنیا بین یزدانی و تیلور را از این رقابت تن به تن بین دو کشور فاکتور بگیریم، در سایر اوزان هم کشتی گیران دو کشور در جمع آوری امتیاز و کسب مدال و اخذ مجوز المپیک کم نمی‌گذارند و آتش این رقابت نفس گیر را در شب اول رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ بلگراد روشن تر از هر زمان دیگری  نگه داشته اند.

نبرد تن به تن ایران-آمریکا برای قهرمانی/برنامه فینال یزدانی ها و زارع

رقابت قهرمانی آغاز شد: نبرد تن به تن ایران-آمریکا

به گزارش”ورزش سه”،  چهار وزن و حضور سه کشتی گیر از دو کشور ایران و آمریکا در فینال نشان داد، کشتی از انحصار روس ها خارج شده و حالا برای قهرمانی باید ایران و آمریکا را هم رقیب مدعی بدانیم.
اگر فینال تکراری و دوست داشتنی برای تمام مردم دنیا بین یزدانی و تیلور را از این رقابت تن به تن بین دو کشور فاکتور بگیریم، در سایر اوزان هم کشتی گیران دو کشور در جمع آوری امتیاز و کسب مدال و اخذ مجوز المپیک کم نمی‌گذارند و آتش این رقابت نفس گیر را در شب اول رقابت‌های قهرمانی جهان ۲۰۲۳ بلگراد روشن تر از هر زمان دیگری  نگه داشته اند.

1925926

حضور امیر محمد یزدانی در فینال وزن ۷۰کیلو و رقابت او با زین رتفورد که نشان داد نفس چاقی دارد، دیگر نبرد رو در رو کشتی گیران دو کشور است. آمریکایی‌ها در ۶۱ کیلو در فینال نماینده دارند که باید به مصاف کشتی گیر روس برود و ایران در ۱۲۵ کیلو با زارع باید به مصاف کشتی گیری از گرجستان برود.

در طول تاریخ رقابت کشتی گیران ایران و آمریکا به تک وزن‌ها محدود می‌شد و کمتر به یاد داریم در یک تورنمنت جهانی رقابتی به این نزدیکی در اوزان مختلف با آمریکا داشته باشیم.

1925927

رقابت علیرضا سلیمانی با بروس بومگارتنر، جان اسمیت و عسکری محمدیان، امیررضاخادم و کنی ماندی، رسول خادم با کوین جکسون و عباس جدیدی با کرت انگل، در زمان‌های مختلف تب کشتی ایران و آمریکا را بالا می‌برد ولی امروز و در روز اول رقابت‌های قهرمانی جهان،  در تمامی وزن‌ها کشتی گیران دو کشور نفس به نفس برای رسیدن به مراحل بالا جنگیدن تا فصلی نو در رقابت ما با آمریکا رقم بخورد.

فینال یزدانی ها و زارع/ پیش به سوی سه طلا

مسابقات مقدمانی چهار وزن نخست رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان امروز (شنبه) در شهر بلگراد صربستان برگزار شد و ۳ نماینده کشورمان به دیدار فینال راه یافتند.

به گزارش طرفداری، در پایان مسابقات مقدماتی کشتی قهرمانی جهان، امیرمحمدیزدانی در وزن ۷۰ کیلوگرم، حسن یزدانی در وزن ۸۶ کیلوگرم و امیرحسین زارع در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به دیدار فینال راه یافتند.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن ۶۱ کیلوگرم، رضا اطری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱ بر ۱ (اخطار ۳۰ ثانیه) مغلوب کودای اوگاوا از ژاپن شد  و با توجه به شکست این حریف ژاپنی مقابل کشتی گیر آمریکایی، نماینده کشورمان از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن ۷۰ کیلوگرم، امیرمحمد یزدانی در دور اول با نتیجه ۱۱ بر ۱ پاتریک اولنزین از لهستان را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه ۶ بر صفر ماگومد خانیف از آذربایجان را از پیش رو برداشت و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. وی در این دیدار ارنظر آکماتالیف دارنده مدال نقره و برنز جهان از قرقیزستان را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این دیدار با نتیجه ۱۳ بر ۲ مقابل رمضان رمضان اف کشتی گیر روسی الاصل و دارنده مدال نقره اروپا از بلغارستان پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار به مصاف زاین رترفورد دارنده مدال نقره جهان از آمریکا می رود.

در وزن ۸۶ کیلوگرم، حسن یزدانی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه ۸ بر ۲ و ضربه فنی جایدن لاورنس از استرالیا را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم با نتیجه ۱۱ بر صفر بات اردن بیامباسورین از مغلوستان را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی رفت. وی در این مرحله مایلز ناظم امینه دارنده مدال برنز المپیک از سن مارینو را با نتیجه ۷ بر ۲ مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. یزدانی در این مرحله با نتیجه ۱۰ بر صفر جاورایل شاپیف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. نماینده کشورمان در دیدار فینال به مصاف دیوید تیلور قهرمان جهان و المپیک از آمریکا می رود.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، امیرحسین زارع پس از استراحت در دور نخست در دور دوم با نتیجه ۷ بر ۲ دزیانیس خرامیانکوف از بلاروس را از پیش رو برداشت. وی در دور سوم مقابل یونووان اسمیت از پورتوریکو با نتیجه ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه ۱۱ بر ۴ دانیل لیگتی از مجارستان را مغلوب کرد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. زارع در این مرحله با نتیجه ۴ بر صفر از سد طاها آکگول قهرمان المپیک و جهان از ترکیه گذشت و با جبران شکست سال گذشته، راهی دیدار فینال شد. وی در دیدار پایانی با گنو پتریاشویلی قهرمان جهان و دارنده مدال نقره و برنز المپیک از گرجستان مبارزه می کند.

اسامی نفرات راه یافته به فینال مسابقات ۴ وزن نخست به شرح زیر است:

۶۱ کیلوگرم: ویتالی آروجایو (آمریکا) – عباس گادژی ماگومدوف (روسیه)

۷۰ کیلوگرم: امیرمحمد یزدانی (ایران) – زاین رترفورد (آمریکا)

۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی (ایران) – دیوید تیلور (آمریکا)

۱۲۵ کیلوگرم: امیرحسین زارع (ایران) – گنو پتریاشویلی (گرجستان)

یزدانی: هنوز کارم تمام نشده، مردم دعا کنن

 

به گزارش طرفداری، حسن یزدانی، ملی پوش کشتی ایران پس از صعود به فینال مسابقات کشتی آزاد جام جهانی بلگراد گفت:

هنوز کارم در این مسابقات تمام نشده است. مردم برای من دعا کنند.

او ادامه داد:

به امید خدا زارع عزیز هم به فینال برسد تا بتوانیم سه مدال خوشرنگ کشتی بگیریم (یزدانی قبل از مسابقه زارع صحبت کرد که با شکست دادن رقیب ترکیه‌ای خود راهی فینال شد). امیدوارم در فینال کشتی دلچسبی بگیرم تا مردم از آن لذت ببرند. امیدوارم مردم فقط مرا دعا کنند.

ملی‌پوش کشتی آزاد ایران ادامه داد:

وظیفه است تا با مردم صحبت کنم. از مردم مردم می‌خواهم دعا کنند تا بتوانیم دل آنها را شاد کنیم.

امیرحسین زارع: امیدوارم فردا مدال طلا کسب کنم

کشتی‌گیر وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران پس از اینکه توانست به فینال مسابقات جهانی صعود کند، گفت:‌ امیدوارم مدال طلا را به مردم ایران هدیه کنم.

به گزارش طرفداری، امیرحسین زارع که در مرحله نیمه نهایی قهرمانی جهان ۲۰۲۳ توانست قهرمان المپیک را شکست دهد و به فینال برسد، اظهار کرد:

سال گذشته این کشتی با یک اشتباه از دستم در رفت و خوشبختانه با کمک مربیان و آنالیز خوبی که داشتیم، توانستم امروز پیروز شوم.

وی ادامه داد:

با توجه به آنالیزی که انجام دادیم قرار بود از زیر دستان حریف خود به پاهای او نرسم و قرار شد از بالای سر خرابش کنم، با توجه به اینکه آنالیز انجام داده بودیم، خداراشکر که همه چیز مثمرثمر واقع شد و توانستم این کشتی را ببرم.

کشتی‌گیر وزن ۱۲۵ کیلوگرم ایران با بیان اینکه کوچک همه مردم آمل هستم و خوشحالم که برایم انرژی مثبت می‌فرستند و برایم دعا می‌کنند، عنوان کرد:

من این پیروزی را به آن‌ها بدهکار بودم و امیدوارم فردا مدال طلا کسب کنم و دل همه‌ آن‌ها را شاد کنم.

زارع در مورد اینکه شاهد فینال زودرس بودیم و به نظر کسب مدال طلا توسط وی قطعی به نظر می‌رسد، گفت:

به امید خدا. نمی‌توان اینگونه گفت و هنوز کشتی گیر فینال مشخص نشده و هر دوی آن‌ها کشتی گیران توانمندی هستند و امیدوارم بتوانم آن کشتی را ببرم و طلا را به مردم عزیز ایران هدیه کنم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.