تاریخ انتشار : دوشنبه 30 مرداد 1402 - 23:30
کد خبر : 137302

یاسین سلمانی ؛ مهاجم گمشده پرسپولیس!

یاسین سلمانی ؛ مهاجم گمشده پرسپولیس!

آرمان شرق-گروه ورزش:شم گلزنی قابل قبول یاسین سلمانی نسبت به بازیکنان هم پست و البته شناخت فوق العاده این ستاره جوان از فضاهای ایجاد شده در قلب خط دفاعی حریف، می‌تواند این بازیکن جوان را به یکی از مهره های مهم و مورد اعتماد یحیی گل محمدی در فصل جاری تبدیل کند.

یاسین سلمانی ؛ مهاجم گمشده پرسپولیس!

راز بزرگ ستاره جدید پرسپولیس فاش می‌شود!

به گزارش “ورزش سه”، سه سال قبل بود که محرم نویدکیا یکی از بهترین استعدادهای فوتبال ایران را از آکادمی سپاهان کشف کرده و با جسارت تمام حتی در روزهای حساس فصل به یاسین سلمانی میدان داد شروع این هافبک طراح و خلاق آنقدر درخشان بود که به نظر می رسید او حتی خیلی زود به ترکیب تیم ملی نیز خواهد رسید. اما یک مصدومیت تلخ و طولانی مدت، روند پیشرفت یاسین سلمانی را برای مدتی مختل کرد و علیرغم حضور در اولین بازی فصل گذشته و گلزنی برابر استقلال، او دیگر نتوانست خودش را به ترکیب ثابت تحمیل کند. از ابتدای فصل تابستان تردیدی در مورد جدایی یاسین سلمانی از سپاهان وجود نداشت و در نهایت و در شرایطی که شایعات حضور این بازیکن در استقلال نیز وجود داشت، دیروز خبر رسمی انتقال یاسین به پرسپولیس منتشر شد. بازیکنی که دست یحیی برای تغییر سیستم را بازتر خواهد کرد و با طراوت جوانی و استعداد قابل توجهش، می تواند به ستاره پرسپولیس در فصل جاری تبدیل شود. خرید این ستاره جوان و بااستعداد، ممکن است به زودی بهترین اقدام پرسپولیس در تابستان ۱۴۰۲ لقب بگیرد.

بولت پرسپولیستولد احتمالی یاسین جدید در پرسپولیس
یحیی گل محمدی در ماه های اخیر از سیستم ۲-۴-۴ در ابتدای بازی بهره برده و از یک مهاجم سایه (عموما وحید امیری) در کنار مهاجم اصلی خود مانند لئاندرو پریرا، مهدی عبدی و حالا شهاب زاهدی بهره برده است. شم گلزنی قابل قبول یاسین سلمانی نسبت به بازیکنان هم پست و البته شناخت فوق العاده این ستاره جوان از فضاهای ایجاد شده در قلب خط دفاعی حریف، می‌تواند این بازیکن جوان را به یکی از مهره های مهم و مورد اعتماد یحیی گل محمدی در فصل جاری تبدیل کند. در بسیاری از تیم های بزرگ دنیا نیز مهاجم دوم تیم در سیستم هایی با دو مهاجم تنها وظیفه گلزنی ندارد. همین وحید امیری در بازی با تراکتور چندین بار تا مرکز میدان عقب آمد و حتی یک بار طی همکاری با مهدی ترابی یکی از خطرناک ترین موقعیت های تیمش را ایجاد کرد. برای شناخت بهتر از هوش سرشار یاسین سلمانی هنگام زدن ضربات آخر، گل تماشایی او از زاویه ای دشوار برابر ذوب آهن یا گل ابتدای فصل گذشته این بازیکن برابر استقلال را مرور کنید.

1913178

بولت پرسپولیساین توپ‌ها را فقط به یاسین تحوید بدهید
در ترکیب فعلی پرسپولسی به ندرت بازیکن فوق العاده برای نواختن ضربات ایستگاهی مستقیم و در واقع گلزنی از این مسیر وجود دارد. البته مهدی ترابی در اواخر فصل گذشته روی اشتباه محسن فروزان موفق به باز کردن دروازه گل گهر شد، اما این اتفاق در طول فصل به ندرت برای قرمزپوشان رخ می‌دهد. یاسین سلمانی در سال های اخیر بارها از فواصل قابل توجه مستقیما اقدام به ضربه زدن کرده و تصاویر درخشانی مانند گلزنی با لباس تیم امید برابر سوریه یا گل شب عید ۱۴۰۰ مقابل تراکتور را ثبت کرده است. همین ویژگی بسیار مهم و در بسیاری از موارد گره گشا، می‌تواند کار سروش رفیعی برای قرار گرفتن در ترکیب و رقابت با یاسین سلمانی را دشوار سازد.

بولت پرسپولیسهدیه به یحیی؛ این آرایش دیگر غلیظ نیست!
در حال حاضر تیم های مدعی لیگ برتر از سیستم ۳-۳-۴ استفاده می‌کنند و این تنها پرسپولیس است که روش دیگری را برای بازی خود برگزیده. اما حضور یاسین سلمانی می‌تواند تنوع بیشتری به یحیی در ادامه فصل داده و در صورت لزوم شرایط استفاده از این سیستم را نیز برایش فراهم کند. به بخش هجومی ویرانگر سپاهان در این فصل دقت کنید که با حضور رضا اسدی پشت شهریار مغانلو به چه تیم قدرتمندی تبدیل شده و یاسین سلمانی نیز می‌تواند همین نقش را در ترکیب تیمش ایفا کند. البته خالی ماندن فضای پشت چنین بازیکنانی می تواند بهترین حربه برای ضدحملات حریف باشد و قطعا مربیان با پوشش دیگر بازیکنان برای این مشکل، راه حلی پیدا خواهند کرد.

1913179

بولت پرسپولیسدر مورد او مرتکب اشتباه نشوید!
اما بر خلاف تصور برخی هواداران پرسپولیس، یاسین سلمانی تنها یک بازیکن فانتزی و پاسور نیست و در امور دفاعی نیز می‌تواند بخشی از بار را از دوش وینگرهای پرسپولیس بردارد. این ستاره جوان به خصوص در دوران حضور محرم نویدکیا روی نیمکت سپاهان، یکی از ابزارهای مهم این سرمربی برای پرس شدید از جلو و در مقابل خط دفاعی حریف بود. حدود دو سال قبل و زمانیکه به تازگی نام یاسین سلمانی را شنیده بودیم، او در بازی با مس رفسنجان با هوش بالای خود و نزدیک شدن به مدافع حریف، با پرس از بالا موفق به توپ ربایی شده و بعد از گذشتن از سد دروازه بان توانست با آرامش تمام دروازه را باز کند؛ نمونه یک گل کلاس بالا از بازیکنی که انگار سال ها تجربه درخشش در زمین را دارد.

بولت پرسپولیسهمه فن حریف؛ یادآور حامد کاویانپور
قدرت ارسال پاس های کوتاه و بلند، حضور در حملات و آمار گلزنی قابل قبول در این پست، شوت های محکم و منتج به گلزنی، شرکت موثر در دفاع و قابلیت پرس از بالا و تکل های سالم و البته مهم تر همه شناخت صحیح از فضا و مانیتورینگ تصویر زمین، می‌تواند یاسین سلمانی را به یکی از بهترین بازیکنان فصل پیش رو در فوتبال ایران تبدیل کند و در حقیقت او از تمام ویژگی های یک هافبک باکس تو باکس برخوردار بوده و احتمالا کمی از این حیث شبیه به حامد کاویانپور، ستاره سال ها قبل پرسپولیسی است. بعید به نظر می رسد یحیی گل محمدی بعد از چند هفته از این استعداد درخشان در ترکیب خود استفاده نکند و شاید یاسین سلمانی در ادامه فصل تبدیل به برگ برنده کسی شد که به نظر در ابتدای کار تمایل چندانی به کار کردن با او نداشت.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.