تاریخ انتشار : دوشنبه 11 دی 1402 - 9:39
کد خبر : 145978

ژاپن جوانترین ؛ ایران مسن‌ترین مدعیان قهرمانی آسیا

ژاپن جوانترین ؛ ایران مسن‌ترین مدعیان قهرمانی آسیا

آرمان شرق-گروه ورزش:در بین این شش تیم، تیم ملی فوتبال ژاپن با میانگین سنی ۱/۲۵ سال جوان‌ترین میانگین سنی را در اختیار دارد. میانگین سنی عربستان سعودی ۲۶ سال است و تیم‌های استرالیا با ۴/۲۷، کره جنوبی با ۸/۲۷ و قطر با ۹/۲۷ در رده‌های بعدی قرار دارند. میانگین سنی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران هم ۶/ ۲۸ سال است که در مقایسه با پنج تیم دیگر مدعی این جام بالاترین میزان را به خود اختصاص داده است.

ژاپن جوانترین ؛ ایران مسن‌ترین مدعیان قهرمانی آسیا

بررسی شرایط سنی ۶ تیم مدعی قهرمانی در آسیا/ ایران مسن‌ترین تیم

تیم ملی فوتبال ایران که امیدوار است پس از سال‌ها عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا را به خود اختصاص دهد، در بین تیم‌هایی که مدعی قهرمانی هستند، بالاترین میانیگن سنی را دارد.

مهر، مسابقات جام ملت‌های آسیا از ۲۲ دی در کشور قطر برگزار خواهد شد و هر یک از تیم‌های حاضر در این رقابت‌ها با هدفی پا به این میدان خواهند گذاشت.

تیم‌های ملی ایران، ژاپن، استرالیا، کره جنوبی و عربستان به طور سنتی از مدعیان قهرمانی در آسیا هستند و تیم قطر را هم که میزبانی این دوره از جام را برعهده دارد می‌توان در جمع مدعیان قرار داد.

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان ۲۷ بازیکن را به اردوی تیم ملی جهت حضور در جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۳ دعوت کرد که نام جدیدی در لیست سرمربی تیم ملی ایران دیده نمی‌شود و همانند اردوهای گذشته بازیکنان همیشگی به تیم ملی دعوت شدند.

در بین این شش تیم، تیم ملی فوتبال ژاپن با میانگین سنی ۱/‏‬۲۵ سال جوان‌ترین میانگین سنی را در اختیار دارد. میانگین سنی عربستان سعودی ۲۶ سال است و تیم‌های استرالیا با ۴/‏۲۷، کره جنوبی با ۸/‏۲۷ و‬ قطر با ۹/‏۲۷‬ در رده‌های بعدی قرار دارند. میانگین سنی بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران هم ۶/‏‬ ۲۸ سال است که در مقایسه با پنج تیم دیگر مدعی این جام بالاترین میزان را به خود اختصاص داده است.

در لیست ۲۴ نفره تیم ملی ژاپن ۲ بازیکن بالای ۳۰ سال حضور دارند و ۸ بازیکن این تیم هم زیر ۲۳ سال هستند.

در لیست ۳۰ نفره تیم عربستان ۴ بازیکن بالای ۳۰ سال و ۹ بازیکن کمتر از ۲۳ سال سن دارند.

در لیست ۲۴ نفره تیم ملی کره جنوبی هم ۱۰ بازیکن ۳۰ ساله حضور دارند و ۴ بازیکن این تیم هم کمتر از ۲۳ سال هستند.

در لیست ۲۶ نفره تیم ملی قطر ۱۲ بازیکن بیشتر از ۳۰ سال دارند و ۳ بازیکن هم زیر ۲۳ سال هستند.

این در حالی است که در لیست ۲۷ نفره تیم ملی فوتبال ایران ۱۲ بازیکن بیشتر از ۳۰ سال سن دارند و تعداد بازیکنان زیر ۲۳ سال هم ۳ نفر است.

شاهدیم که قلعه نویی باز هم روی اسم بازیکنان جوانی از جمله محمدامین حزباوی، ابوالفضل جلالی، اللهیار صیادمنش، سعید سحرخیزان و… خط کشید تا میانگین سنی بالایی را برای تیم ملی در جام ملت‌ها در نظر گرفته باشد.

برنامه دیدارهای تیم ملی به شرح زیر است:

* ایران – فلسطین (۲۴ دی – ساعت ۲۱ – ورزشگاه اجوکیشن سیتی)

* ایران – هنگ کنگ (۲۹ دی – ساعت ۲۱ – ورزشگاه خلیفه)

* ایران – امارات (۳ بهمن – ساعت ۱۸:۳۰ – ورزشگاه اجوکیشن سیتی)

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.