تاریخ انتشار : جمعه 2 تیر 1402 - 23:07
کد خبر : 133074

پیام قمی به مناسبت روز تبلیغ: توقع می‌رود که در مسئله‌ تبلیغ، به عمق و غنای بیشتری برسیم

پیام قمی به مناسبت روز تبلیغ: توقع می‌رود که در مسئله‌ تبلیغ، به عمق و غنای بیشتری برسیم

آرمان شرق-گروه جامعه:بدون شک توقع می‌رود که در مسئله‌ تبلیغ، به عمق و غنای بیشتری برسیم و صد البته هم واقفیم که آنچه امروز در ساحتِ تبلیغ می‌گذرد، از آن غنا و ژرفای اصیلِ اسلامی فاصله دارد.

پیام قمی به مناسبت روز تبلیغ: توقع می‌رود که در مسئله‌ تبلیغ، به عمق و غنای بیشتری برسیم

پیام قمی به مناسبت روز تبلیغ: همه باید در امر تبلیغ اسلام، مشارکت داشته باشیم

به گزارش فارس حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پیامی به مناسبت روز تبلیغ گفت:اقتضای نهضت توحیدی انقلاب اسلامی، صف‌بندیِ میان دو جبهه‌ حق و باطل است و لاجرم دشمنی‌ها و تقابل‌هایی را برمی‌انگیزد.به‌ویژه در دورانی که حربه‌ سرسلسله‌ی دشمنی، یعنی ابلیس و اعوانِ قسم‌خورده‌اش؛ قلب مضامینِ دینی بی‌تفاوت‌سازی مردم نسبت به دین، نشر انحرافات و ترویج زشتی‌هاست؛پیش‌بُردِ نهضتِ نشر‌ خوبی‌ها به مثابه‌ قیامِ مجاهدانه بر تک تک ما مفروض است.

هر چند سازمان تبلیغات اسلامی، از ارکانِ ترویج و توسعه‌ فرهنگ دینی در کشور است، اما پُرواضح است که همه باید در امر تبلیغِ اسلام، مشارکت داشته باشیم. تبلیغ؛ وظیفه‌ای حکومتی و یا متعیّن در یک صنف و قشرِ خاص یا یک نهادِ سازمانی و دولتی نیست و همه‌ آحاد مؤمنین، به‌‌قدرِ تعلق و بهره‌مندی از معارف دینی، در این امر خطیر، سهیم بوده و هستند.

البته تعمیق، تفقّه و تفکر برای فهمِ باطن و حقیقتِ معارفِ اصیل و کاربردیِ اسلامِ نابِ محمدی(ص) و همچنین ارتقای دستگاه محاسباتیِ معادباور و در یک کلام «رشد عقلانیت دینی»، وظیفه‌ هر مؤمنِ دلسوز‌ی‌ست که در اصل، هر آنکه دل و جان و ذهن خود را به خدا سپرده باشد؛ با گفتار، کردار، ظاهر و باطنش مبّلغ دین خواهد بود.

بدون شک توقع می‌رود که در مسئله‌ تبلیغ، به عمق و غنای بیشتری برسیم و صد البته هم واقفیم که آنچه امروز در ساحتِ تبلیغ می‌گذرد، از آن غنا و ژرفای اصیلِ اسلامی فاصله دارد. اما بخش‌های تخصصی سازمان تبلیغات اسلامی در عرصه‌های مختلفِ تبلیغ و ترویج اسلامِ نابِ محمدی(ص) با دو رسالت اصلی «تبیین و عرضه‌ فکر و فرهنگ و معارف اسلامی با توجه به نیازهای روز و با نوآوری در ادبیات و روش‌ها» و «رصد و مقابله‌ی هوشمندانه با تهاجمات فکری و فرهنگی و تبلیغی و رسانه‌ای دشمنان دین و انقلاب و کشور» فعال و مشغول به خدمت‌رسانی مخلصانه هستند.

تلاش داریم این سازمان در عین خدمت‌رسانی و پشتوانه‌ بودن برای حرکت‌های خودجوش مردمیِ برآمده از روح و جان‌های پاک به جایگاه اصلی خود یعنی تبدیل شدن به نهادِ راهبری و پشتیبانی جریانِ مردمیِ تبلیغ اسلامی نزدیک‌تر شود. چه آنکه حرکت‌های مؤمنانه و مجاهدانه‌ای که در مدار افق‌گشایی ولیّ جامعه و مبتنی بر اندیشه‌ها، بیانات و انتظارات امامین انقلاب اسلامی باشد را پشتیبانی و حمایت نموده و خواهیم نمود.

همه‌ی ما خادمانِ نهضتِ تبیینِ اسلامِ ناب، کمر همت بسته‌ایم که با درک اقتضائات اجتماعیِ تبلیغ و فهمِ این نکته که فطرت انسان به‌طور طبیعی در پیِ حرف تازه و نو می‌گردد، در این بازار متنوع و متکثرِ فکری و ذائقه‌ای، به زبان روز از معارف حقه دینِ مبین خود سخن بگوییم و با پیوند زدن حلقه‌های زنجیره تولیدات فرهنگی و همچنین با محوریت قراردادن مسئله‌ جهاد تبیین (در همه برنامه‌ریزی‌ها و خروجی‌ها) ضمن توجه به توسعه مخاطب، آن حقیقت روشن را (با همه ملاحظات و دقت‌های بسیاری که برای خود تعریف و تعیین نمودیم) بازنمایی و روایت‌پردازی نماییم.

همدلی بر پایه مشترکات، بین فعالان و موثرین سپهر فرهنگی انقلاب اسلامی را از مهم‌ترین الزاماتِ طی این طریق می‌دانیم و معتقدیم که مُصلح خود باید صالح باشد. لذا علی‌رغم همه‌ی مجاهدت‌های بی‌وقفه و مخلصانه‌ی دوستان، همکاران و عزیزانِ همراه در ساحت تبلیغ، با اشراف بر کاستی‌ها، پذیرای نقدها، نظرات و پیشنهادات همه مسئولین و هم‌وطنان مؤمن و شریف خود هستیم.

با سپاس خاضعانه از ساحت مقدس پروردگار و با تضرع و خشوع، سر بر سجده‌ شکر می‌گذارم که توفیق خدمت به مردمی شریف را به واسطه‌ امر ولیّ حکیم و فرزانه‌مان بر دوش ما نهاد و ضمن طلب شرح صدر، توفیق هدایت، اعطای فرقان و معرفت اختیار در این مسیر سخت و مقدس، به عنوان کمترین خادم نهضت تبیین اسلام ناب از همه‌ی آن‌هایی که در این سال‌ها در این وادی مقدس عمر خود را مصروف داشته و دارند کمال تشکر و خاکساری را به عمل می‌آورم.

محمد قمی
خادم نهضت اسلام ناب

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.