تاریخ انتشار : شنبه 23 اردیبهشت 1402 - 6:03
کد خبر : 129636

استقلال از کورس بالای جدول پیاده شد

پرسپولیس در یک‌قدمی قهرمانی

پرسپولیس در یک‌قدمی قهرمانی

آرمان شرق-گروه ورزش:پرسپولیس در شرایطی به یک‌قدمی قهرمانی رسیده که همه‌چیز دست خودش است. اگر این تیم برنده شود، فارغ از نتیجه‌ای که سپاهان در کرمان می‌گیرد جام قهرمانی را به خانه می‌برد. اگر سپاهان در کرمان ببازد باز هم این پرسپولیس که با ثبت هر نتیجه‌ای قهرمان می‌شود. شانس قهرمانی سپاهان هم در صورتی رقم می‌خورد که آنها بازی را ببرند و پرسپولیس در قائم‌شهر امتیاز از دست دهد.

پرسپولیس در یک‌قدمی قهرمانی

پرسپولیس در یک‌قدمی قهرمانی

هفته بیست‌ونهم رقابت‌های لیگ برتر عصر روز گذشته با انجام هشت بازی به صورت همزمان برگزار شد که نهایتا همه‌چیز به سود دو تیم بالانشین پرسپولیس و سپاهان رقم خورد. این دو جنگ قهرمانی را به هفته پایانی کشاندند با این تفاوت که همچنین ابتکار عمل دست پرسپولیسی‌ها است. آنها اگر هفته پایانی بتوانند از سد نساجی در قائم‌شهر عبور کنند آن وقت به‌راحتی جام قهرمانی را فارغ از نتیجه‌ای که سپاهان به دست می‌آورد، بالای سر می‌برند.

پایان رؤیاهای استقلال

تا قبل از انجام بازی‌های روز گذشته، سه تیم پرسپولیس، سپاهان و استقلال روی کاغذ شانس قهرمانی داشتند، ولی برتری پرسپولیس و سپاهان عملا استقلال را از کورس قهرمانی خارج کرد. استقلال روز گذشته موفق شد مس رفسنجان را با نتیجه ۲ بر یک شکست داده و ۵۹ امتیازی شود، ولی با توجه به آنکه فقط یک بازی تا پایان مانده، حتی اگر پرسپولیس و سپاهان در هفته آخر ببازند و استقلال هم بازی‌اش را ببرد، باز تأثیری نخواهد داشت و این تیم دستش به جام قهرمانی نمی‌رسد. استقلال در شرایطی قهرمانی در لیگ برتر را از دست داد که فصل پیش با ثبت نتیجه‌ای درخشان به همراه فرهاد مجیدی توانست بدون شکست جام قهرمانی را آن‌هم بعد از طلسمی ۹ ساله به دست بیاورد. خروج فرهاد از استقلال به مقصد امارات و آمدن ریکاردو سا پینتو اگرچه تیم آبی‌پوش تهرانی را تا یکی مانده به پایان امیدوار نگه داشته بود، ولی دست‌آخر بی‌فایده شد و آنها جام را به رقبای مستقیم یعنی پرسپولیس و سپاهان تقدیم کردند. استقلال به کارش در این فصل با ایستادن در رتبه سوم پایان می‌دهد. آنها حتی اگر در دیدار آخر ببرند و سپاهان ببازد، باز هم این سپاهان است که بالاتر از استقلال به دلیل عملکرد بهتر در بازی‌های رودررو قرار می‌گیرد. استقلال حالا فقط می‌تواند امیدوار باشد که در جام حذفی به قهرمانی برسد؛ گو اینکه آنجا هم پرسپولیس حضور دارد و شرایط چندان ساده نخواهد بود. استقلال در هفته آخر در ورزشگاه آزادی میزبان تراکتور، تیم چهارم جدول است.

درخشش مغانلو و تداوم جنگ قهرمانی

در دیگر بازی مهم روز گذشته سپاهان، تیم دوم جدول رده‌بندی در اصفهان میزبان پیکان بود که با نتیجه تقریبا یک‌طرفه ۵ بر صفر به برتری رسید و کورس قهرمانی را به هفته آخر کشاند. سپاهان در این بازی شهریار مغانلو آماده را در ترکیب داشت که پس از یک بازی محرومیت دوباره به جمع زردپوشان اضافه شد. شهریار که پیش از بازی‌های این هفته با ۱۰ گل در رده دوم برترین گلزنان لیگ برتر قرار داشت، شمار گل‌هایش را به عدد ۱۲ رساند تا حالا بالاتر از سایر رقبا بیشترین بخت را برای کسب عنوان آقای گلی داشته باشد. سپاهان امیدوار است که هفته آینده قهرمان لیگ برتر هم شود. آنها باید به کرمان سفر کنند و مقابل مس این شهر که برای بقا در لیگ برتر می‌جنگد قرار گیرند. اگر سپاهان بازی‌اش را ببرد و پرسپولیس هم امتیاز از دست دهد، این تیم قهرمان می‌شود. البته با توجه به ثبت نتایج بهتر در بازی‌های رودررو، اگر پرسپولیس در دیدار آخر ببازد، سپاهان با یک تساوی هم می‌تواند قهرمان لیگ برتر شود.

درخشش ترابی در یک‌قدمی قهرمانی پرسپولیس

در حساس‌ترین بازی هفته هم پرسپولیس در ورزشگاه آزادی توانست همچون سپاهان، یک برد پرگل به دست بیاورد و با نتیحه ۴ بر صفر از سد گل‌گهر عبور کند. پرسپولیسی‌ها که پیش از این در جام حذفی هم موفق به شکست دادن گل‌گهر شده بودند، اجازه کشیده‌شدن کار به اما و اگر را نداده و در همان نیمه نخست با سه گل کار را تمام کردند. ستاره پرسپولیس در این بازی مهدی ترابی بود که توانست سه بار دروازه رقیب را باز کند و با هفت گل به تنهایی اسمش را به عنوان برترین گلزن این فصل سرخ‌پوشان ثبت کند. ترابی حالا با عبور از گولسیانی و یورگن لوکادیا، این فرصت را دارد تا در هفته آتی هم به شمار گل‌های زده‌اش در این فصل بیفزاید. او البته آماده‌ترین بازیکن این روزهای پرسپولیس هم محسوب می‌شود؛ چراکه قبل از این دیدار با چهار گل مسیرش را از سایر وینگرهای این تیم جدا کرده بود. نکته درخور توجه درباره پرسپولیس اینکه همچنان در سال ۱۴۰۲ بدون شکست مانده و از آن مهم‌تر اینکه ششمین برد متوالی‌شان را هم کسب کردند. به دست آوردن حداکثر امتیازات در دیدارهای اخیر، پرسپولیس و یحیی را تبدیل به جدی‌ترین بخت قهرمانی کرده است. پرسپولیس درحالی یک بار دیگر از سد گل‌گهر عبور کرد که این تیم سیرجانی هنوز موفق به کسب پیروزی برابر پرسپولیس نشده و با دریافت ۲۱ گل از پرسپولیس، در لیگ برتر از هیچ تیمی به این اندازه گل نخورده است.

سقوط نفت مسجدسلیمان

اگرچه کورس بالای جدول لیگ برتر داغ است، در انتهای جدول هم سه تیم نفت مسجدسلیمان، صنعت‌نفت و مس کرمان برای نیفتادن تلاش می‌کردند که تساوی نفت مسجدسلیمان با آلومینیوم اراک، این تیم خوزستانی را تبدیل به اولین سقوط‌کننده لیگ برتر کرد. نفت مسجدسلیمان ۱۷ امتیازی شد و با توجه به اختلاف پنج امتیازی با صنعت‌نفت و مس کرمان شانسی برای بقا نخواهد داشت. جدال برای بقا در هفته آتی هم داغ خواهد ماند. از بین دو تیم صنعت نفت و مس کرمان فقط یکی در لیگ باقی خواهند ماند. این دو تیم فعلا ۲۲ امتیازی هستند و در هفته آتی باید برابر گل‌گهر و سپاهان بازی کنند.

معادله قهرمانی

با نتایجی که در هفته بیست‌ونهم رقم خورد حالا همه‌چیز به هفته پایانی و روز پنجشنبه کشیده شده است. پرسپولیس باید به مصاف نساجی برود و سپاهان رودرروی مس کرمان قرار خواهد گرفت. پرسپولیس در شرایطی به یک‌قدمی قهرمانی رسیده که همه‌چیز دست خودش است. اگر این تیم برنده شود، فارغ از نتیجه‌ای که سپاهان در کرمان می‌گیرد جام قهرمانی را به خانه می‌برد. اگر سپاهان در کرمان ببازد باز هم این پرسپولیس که با ثبت هر نتیجه‌ای قهرمان می‌شود. شانس قهرمانی سپاهان هم در صورتی رقم می‌خورد که آنها بازی را ببرند و پرسپولیس در قائم‌شهر امتیاز از دست دهد. البته اگر پرسپولیس ببازد و سپاهان مساوی کند، باز هم سپاهان است که با توجه به قانونی بازی رودررو، قهرمان لیگ می‌شود. پرسپولیس در بازی رفت با سپاهان مساوی کرده و در بازی برگشت بازی را واگذار کرده است. قانون می‌گوید در صورت تساوی تیم‌ها در امتیاز، تیمی که در بازی رودررو عملکرد بهتری داشته در جدول رده‌بندی بالاتر قرار می‌گیرد./شرق

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.