تاریخ انتشار : جمعه 2 تیر 1402 - 11:31
کد خبر : 133042

واکنش فرزند شهید بهشتی به بیلبورد‌های شهر تهران درباره حجاب

واکنش فرزند شهید بهشتی به بیلبورد‌های شهر تهران درباره حجاب

آرمان شرق-گروه سیاست:علیرضا بهشتی با بیان این که «گویی شهید بهشتی ابزاری است برای استفاده خودمان بدون توجه به منظومه فکری ایشان»، گفت: در خیابان‌ها این نوشته‌ها در بیلبورد‌ها با مضامین حجاب را دیده ام. برخی از نوشته‌ها به شهید بهشتی بدون استناد منتسب شده است، اما برخی هم جمله ایشان بوده و درست است.

واکنش فرزند شهید بهشتی به بیلبورد‌های شهر تهران درباره حجاب

فرزند شهید بهشتی می‌گوید هیچ گونه استدلالی برای حجاب اجباری در سخنان شهید بهشتی مشاهده نمی‌شود. این که حجاب چه مزایایی برای یک زن دارد یک حرف است و مسأله اجبار مسأله دیگری است و به نظر می‌رسد حجاب اجباری همان مضارّی را دارد که اجبار بی حجابی داشت.سیدعلیرضا بهشتی فرزند شهید بهشتی در همایش موسسه دین و اقتصاد پیرامون شهید بهشتی نسبت به جملاتی از شهید بهشتی که اخیرا در بیلبورد‌های سطح شهر واکنش نشان داد.

به گزارش جماران، علیرضا بهشتی با بیان این که «گویی شهید بهشتی ابزاری است برای استفاده خودمان بدون توجه به منظومه فکری ایشان»، گفت: در خیابان‌ها این نوشته‌ها در بیلبورد‌ها با مضامین حجاب را دیده ام. برخی از نوشته‌ها به شهید بهشتی بدون استناد منتسب شده است، اما برخی هم جمله ایشان بوده و درست است.

او افزود: این جملات به ارزش و نقش و کارکرد حجاب برای یک زن اشاره دارد. ولی هیچ گونه استدلالی برای حجاب اجباری در سخنان شهید بهشتی مشاهده نمی‌شود. بلکه اعمال آن به هیچ وجه با اندیشه‌های شهید بهشتی سازگار نیست و ما نصّ صریحی هم از ایشان در این مورد نداریم.

بهشتی گفت: این که حجاب چه مزایایی برای یک زن دارد یک حرف است و مسأله اجبار مسأله دیگری است و به نظر می‌رسد حجاب اجباری همان مضارّی را دارد که اجبار بی حجابی داشت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.